Orange chce przyciąć marże sprzedawców doładowań

Drukuj

RUCH poinformował, że otrzymał od Orange wypowiedzenie "Umowy na usługi elektronicznego zasilania konta pre-paid w niezależnych punktach sprzedaży" na koniec września 2009 r. Powodem wypowiedzenia jest - zdaniem zarządu RUCHu - chęć zmiany przez PTK Centertel warunków współpracy (obniżenie rabatów), w tym też zakresie toczą się negocjacje pomiędzy stronaumi. Propozycja zmiany warunków współpracy dotyczy, wg wiedzy zarządu Ruchu, wszystkich podmiotów działających na rynku sprzedaży doładowań do telefonów komórkowych. W przypadku, gdy strony umowy nie dojdą do porozumienia i nie podpiszą nowej umowy lub nie zostanie cofnięte ww. wypowiedzenie Umowy, umowa ulegnie rozwiązaniu z dniem 30 września 2009 r., a RUCH zastąpi doładowania elektroniczne PTK Centertel sprzedawane poprzez terminale elektroniczne tzw. zdrapkami od tego samego dostawcy, kupowanymi od pośredników. W ocenie Ruchu może nastąpić spadek sprzedaży doładowań Orange oraz spadek uzyskiwanej marży.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Wojthez pisze: 2009-08-20 00:10
    Brawo dla Orange... właśnie się szykują do strzelenia sobie w kolano...
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2009-08-20 00:13
    Co za gówniana sieć. Może inne też tak powinny zrobić? Przecież to paranoja! Nie dość, że i tak nachapią się forsy od swoich klientów, to jeszcze w drodze podziękowania utrudnią im częściowo życie. Brawo! :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    matthias pisze: 2009-08-20 00:48
    Dlaczego jestescie zdziwieni? Umowy dystrybucyjne zostaly podpisane juz jakis czas temu. Od tego czasu wiele sie zmienilo, nie bylo oferty 29gr/min, inne byly stawki interconnect, itd. Jest to umowa biznesowa i wynika zrewidowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2009-08-20 00:58
    Matthias piszesz głupoty. ARPU wytycza dochody a koszty związane z dystrybują doładowań były opracowane wcześniej i oddają pewną skalę, która jest ustalona przez rynek. To tak jak naciskanie na VISE aby zmniejszyła marżę. Oczywiście ORANGE idzie po najmniejszej lini oporu aby zwiększyć zysk tnie prowizje. Dodam, że agenci PTK też będą tracić przy takiej polityce. średnio co 4 salon przynosi straty. Jeżeli chcą zmienić ofertę na 4 urodziny niech od nowa przeliczą ten biznes.
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2009-08-20 01:03
    Prawdopodobnie koło 18-20 zobaczymy przełom w ofercie może unowocześnią też markę bo obecna filozofia jest już zbyt zacofana i trąca brakiem pomysłu na progres. PTK ma potencjał tylko przez ostatnie lata zaniedbała poziom relacji z klientem. Zawsze jest czas na dobre zmiany. Wracając do tematu to renegocjacja doładowań wzorem z Polkomtela gdy ten wypowiadał umowę dilerską odbiła się czkawką. RUCH może lobbować nowy kontrakt z kilkoma innymi operatorami doładowań elektronicznych co zaowocuje
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2009-08-20 01:06
    utrzymaniem obecnego poziomu z dodatkowymi premiami - efekt skali. Przykładem wymuszania na operatorach jest APPLE. Orange musiał słono zapłacić za ich produkt więc RUCH ma teraz Asa w rękawie tylko musi umieć nim zagrać w konsorcjiu z 2 innymi operatorami (np BLUE.PL)
    0
  • Users Avatars Mini
    bertold pisze: 2009-08-20 11:19
    No jeśli orange wypowiedziało tę umowę, to chyba rzeczywiście musiało mieć jakiś istotny powód. Tak jak napisał matthias, umowy biznesowe wymagają czasem zrewidowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    przemo pisze: 2009-08-20 11:29
    niech jeszcze kolporterowi wypowiedza to nie bedzie miał kto im tego sprzedawac
    0
  • Users Avatars Mini
    volvo pisze: 2009-08-20 11:53
    Przecież napisali, że ptk wymówiła wszystkim podmiotom - taka forma nacisku - wypadziocha z tymi 13% prowizji do .... może 4%? Drastycznie? Nie - wpłata na rachunek bankowy to 1,8% max (nawet z karty) a z konta nawet mniej, sciskamy Panowie paski i paseczki.
    0
  • Users Avatars Mini
    vadir pisze: 2009-08-20 16:46
    może to przez liczne promocje które dają klientom, każdemu dają teraz 2 razy więcej przy doładowaniu to muszą na to zarobić. A tak naprawdę co za różnica, karty zdrapki czy karteczki z kodami, jedno i to samo.
    0