Mobilking liderem rynku MVNO, ale dużo go to kosztuje
Według nieoficjalnych informacji, Mobilking, wydał na kampanie reklamowe do czerwca 2008 r. włącznie około 15-17 mln zł po uwzględnieniu rabatów. Bez rabatów Mobiling wydał około 30-31 mln zł. Oznacza to, że na pozyskanie jednego klienta prepaid firma wydała w mediach ponad 260 zł, bo pod koniec czerwca Mobilking miał około 60 tys. klientów. Do kosztów tych należy doliczyć wydatki na BTL, produkcję starterów w punktach sprzedaży oraz na dystrybucję oraz koszty działania samej firmy Mobile Entertainment Company. Każdy klient zapłacił Mobilkingowi 20 zł za pakiet startowy, ale kwotę tę można przeznaczyć na rozmowy, a dodatkowo operator dodaje do tej kwoty kolejne bezpłatne promocyjne minuty (30 minut).
Komentarze / 14
Dodaj komentarz-
z pisze: 2008-08-06 20:34no to gratuluje pomysłu !!!! Przecież to im sie nigdy nie zwróci - zwłaszcza że zarabiają tylko na wychodzących !!! Gorzej już nie mogli wydać tych 16 mln0
-
goral-1 pisze: 2008-08-06 21:45reklamy mobilkinga w tv faktycznie widać0
-
zaman pisze: 2008-08-07 16:08To wydali na mnie 520 zł ??? Wolałbym tą kasę dostać jako doładowanie :-)0
-
promedia pisze: 2008-08-07 18:34Niestety, kazdy nowy gracz musi walczyc z juz obecnymi na rynku o generalnie pomniejszajaca sie liczbe potencjalnych Klientow. Wydaje mi sie, ze niedlugo MVNO zaczna padac, jak stosunkowo niedawno tzw. 'dotcomy'. Wielkie larum, duza chmura... maly deszcz. Pisze to z przykroscia, bo liczylem na zmiany na rynku, jednakze te sa chyba niemozliwe w przyjetym modelu dzialania MVNO0
-
mirekb pisze: 2008-08-08 09:57mvno to oferta dla pewnych zdefiniowanychh klientow..czesto niszowych.po2 mvno sa przedluzeniem oferty opa macierzystego z duzymi ograniczeniami(czesto sms premium nie chodza,zaporowa cena transmisji danych,inny priorytet na rozmowy/smsy gdy siec jest przeciązona-nie da rady czesto zestawic polaczenia)to powoduje ze ludzie wolą marke orange,era plus,play niz wynalazki.2lub 3karty sim to rozwiazanie,dla rozmow mam MK od kwietnia,tylko zasieg ery czasem szwankuje ale jest lepiej niz kiedys0
-
gosc pisze: 2008-08-11 17:32masz racje. Mvno to przedluzenie oferty sieci macierzystej i skierowany do klienta niszowego. ja tez mam mobilkinga i jestem zadowolony, według mnie wpasowali się z ta oferta na rynek i według mnie mogą osiagnac sukces.o ile jeszcze nie osiagneli. :)0
-
enrice pisze: 2008-08-12 14:59Ale za to mają dużo klientow i nie musza chwalic sie jak Aster, ze maja juz 500 uzytkownikow! ;D LOL0
-
eelbe pisze: 2008-08-15 16:56A co z Heyah? To też MVNO, i chyba rok temu mieli 3mln użytkowników...0
-
eliop pisze: 2008-08-16 18:19Heyah to nie MVNO ! To jest kolejna po tak tak, marka PTC.0
-
Druid pisze: 2008-08-16 22:22podejrzewam ze mobilking bedzie jednym z niewielu mvno co sie ostanie na pol rynku. mają co prawda specyficznty target i wkurzające reklamy. ale jednak to chwyta0
-
finiaa pisze: 2008-08-17 16:32Wszystkie EZO, Astery i inne bzdety poznikaja z rynku. Zostanie moze Carefour, bo marketoidy to dobry target i beda kusili sie na dodatkowe minuty przy zakupach, a Mobilking ma bardz dobra oferte i najlepsza siec dystrybucji.0
-
Druid pisze: 2008-08-17 18:30no moze jeszcze halo polsat sie wyciągnie. i w ten sposób bedzie wielka trojca + play + 2 mvno0
-
mirekb pisze: 2008-08-18 13:21@Druid nowa osoba?jak sie sprawuje PON?jaki masz zasieg w sensie ile km mozesz byc mobilny z zasiegiem play,jakie srednie wartosci uplink/downlink,ping.p4 liczy na to ze korzystajacy z PON wlasnie na forach będą promowac ostro tę oferte(czy mobilną?).W Kielcach wszyscy ktorzy wzieli na próbę zadowoleni,poza 4 osobami ktore nie sprawdzily mapki miasta a akurat mieszkają w "dziurze" bez zasiegu(bardzo dokładna mapka-sprawdzone praktycznie)0
-
nickt pisze: 2008-08-28 18:44wszyscy wydaja na reklame, dopoki nie odbywa sie to kosztem klientow to nie widze w tym problemu. moim zdaniem mobilking uczciwie stawia sprawe - oferta jest jasna. wiadomo ze nie kazdemu podpasuje ale takie nasze prawo zeby wybierac to co dla nas najlepsze.0