Ericsson - najbardziej poszukiwaną usługą w telefonie jest GPS
Ericsson zaprezentował dziś wyniki raportu badawczego Consumer Lab 2009 - polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta. Podobne badanie to jest przeprowadzane corocznie w 11 krajach na 4 kontynentach.
Główne wnioski z badania:
-
do tzw. innowatorów wprowadzających najnowsze technologie należy aż 27% Polaków (7% to profesjonaliści, 12% eksploratorzy, 8% przebojowa młodzież) - średnia światowa to 25%
-
rzeczywista penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosi 85%
-
rośnie penetracja telefonii komórkowej w grupie tzw. tradycjonalistów - 23% w 2006 r., w 2009 r. 54%
-
17% Polaków wysyła tygodniowo MMS (w 2006 r. 9%)
-
najbardziej poszukiwaną usługą w telefonie jest GPS (35%), pobieraniem muzyki jest zainteresowane 15% badanej populacji
-
7 SMSów dziennie wysyłają i odbierają Polacy (2.5 tys. rocznie)
-
26 minut dziennie rozmawiają Polacy przez telefon komórkowy (rozmowy wychodzące i przychodzące) - wzrost z 15 w 2006 r.
-
w sieci stacjonarnej dzienna ilość minut wynosi 16 (2006 - 14)
-
17 minut dziennie dzwonią Polacy w celach prywatnych
-
83% Polaków płaci samodzielnie za telefon
-
miesięcznie Polacy deklarują, że płacą za telefon komórkowy 57 zł, 65 zł za stacjonarny i 59 zł za Internet
-
58% Polaków posiada telefon stacjonarnych
-
aż 77% Polaków uważa, że korzystanie z telefonu stacjonarnego jest tańsze
-
według Ericssona penetracja internetu szerokopasmowego w Polsce wynosi 52% przy średniej światowej na poziomie 50% (w 2006 r. penetracja wynosiła 21%)
-
86% Polaków korzysta z Internetu w celach prywatnych
-
42% badanych korzysta z mobilnego Internetu w domu, a 10% w pracy
-
14% Polaków korzysta z mobilnego Internetu
-
zdaniem 60% respondentów najważniejszą cechą operatora jest rzetelność
Metoda ilościowa – ankieta wśród konsumentów
1500 respondentów
50% ankiet bezpośrednich, 50% ankiet internetowych
Badana próba:
Próba reprezentatywna dla kraju
Wiek od 15 do 69 lat
Badanie zarówno w obszarach miejskich, jak i wiejskich
Prace w terenie:
Synovate
Analiza zebranego materiału:
Ericsson Consumer Lab
Próba reprezentatywna dla ok. 28 mln Polaków
Reprezentatywność 100% mieszkańców Polski w wieku od 15 do 69 lat
Łączną liczbę mieszkańców kraju szacuje się na 38,5 mln (źródło: CIA world fact book)
Komentarze / 3
Dodaj komentarz-
aaaaaa pisze: 2009-09-10 11:52Ten ostatni wykres wątpie by był w polskich realiach badany. Fajnie, że ktos patrzy czy telefon można skopiować, czy cokolwiek to znaczy "bieżąca dostępność", niewspominająć o mikropłatnosciach czy kupowaniem biletów ktore rzekomo wyprzedzają mobilne GG, dałbym sobie ręke uciąc że w polskich warunkach nie był stworzony ten wykres0
-
gosc pisze: 2009-09-10 15:20trochę to bez sensu... zgadzam się z przedmówcą... Ja sam mam samsunga Avilę bez gpsu i jakoś nie odczuwam jego braku, bardziej właśnie z gg korzystam...0
-
psylo pisze: 2009-09-10 16:18Ja osobiście telefonu bez wi-fi i gps-u już nie kupię - a co do usług w ostatniej tabelce - większość z nich jest dostępna, jeśli ma się dostęp do internetu we w miarę nowoczesnym telefonie.0