Era - pełne wyniki za I kw. 2009 r.
Pełne wyniki Polskiej Telefonii Cyfrowej w I kw. 2009 r.:
'000 | Q1/08 | Q2/08 | Q3/08 | Q4/08 | FY/08 | Q1/09% | y.o.y. |
Customers (end of period) | 12.986 | 12.830 | 13.013 | 13.273 | 13.273 | 13.287 | 2,3% |
- Contract* | 5.599 | 5.807 | 6.044 | 6.327 | 6.327 | 6.363 | 13,6% |
- Prepay* | 7.388 | 7.023 | 6.969 | 6.946 | 6.946 | 6.924 | -6,3% |
Net adds** | -12 | -156 | 182 | 260 | 275 | 14 | n.a. |
- Contract | 190 | 208 | 237 | 283 | 918 | 198 | 4,2% |
- Prepay | -202 | -364 | -55 | -23 | -643 | -184 | 8,9% |
Average monthly churn | 3,6% | 3,5% | 2,7% | 2,7% | 3,1% | 2,8% | -0,8%p |
- Contract | 0,7% | 0,5% | 0,6% | 0,6% | 0,6% | 0,6% | -0,1%p |
(euro) | Q1/08 | Q2/08 | Q3/08 | Q4/08 | FY/08 | Q1/09% | y.o.y. |
Total revenue (million) | 524 | 580 | 618 | 538 | 2.260 | 416 | -20,6% |
ARPU revenue (million) | 511 | 563 | 602 | 520 | 2.196 | 407 | -20,4% |
Adj. EBITDA (million) | 184 | 214 | 222 | 165 | 785 | 110 | -40,2% |
Adj. EBITDA margin (total rev.) | 35,1% | 36,9% | 35,9% | 30,7% | 34,7% | 26,4% | -8,7%p |
Adj. EBITDA margin (ARPU rev.) | 36,0% | 38,0% | 36,9% | 31,7% | 35,7% | 27,0% | -9,0%p |
SAC per gross add | 27 | 26 | 29 | 27 | 27 | 24 | -11,1% |
- Contract | 119 | 113 | 118 | 97 | 111 | 96 | -19,3% |
- Prepay | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | -25,0% |
SRC per retained customer | 107 | 110 | 139 | 124 | 121 | 114 | 6,5% |
ARPU | 13 | 15 | 16 | 13 | 14 | 10 | -23,1% |
- Contract | 24 | 25 | 26 | 22 | 24 | 17 | -29,2% |
- Prepay | 5 | 6 | 6 | 6 | 6 | 4 | -20,0% |
Non-Voice % of ARPU | 20% | 20% | 18% | 19% | 19% | 22% | 2%p |
MOU per customer | 105 | 116 | 118 | 118 | 114 | 116 | 10,5% |
- Contract | 189 | 199 | 195 | 193 | 194 | 192 | 1,6% |
Cash Capex (million) | 91 | 70 | 90 | 95 | 346 | 90 | -1,1% |
Cash Contribution (million) *** | 93 | 144 | 132 | 70 | 439 | 20 | -78,5% |
* 2009 starting base changed due to shift of M2M customers from prepaid to contract.
** n.a. = "not applicable".
*** Defined as adj. EBITDA minus Cash Capex.
Komentarze / 12
Dodaj komentarz-
axel pisze: 2009-05-07 12:45Ładne wyniki. wciąż najniższy CHURN na rynku, a do tego pozyskali najwięcej nowych abonamentowców na rynku! zasługują na pochwałe :)0
-
kristo pisze: 2009-05-07 15:10Czy przeciętny zjadacz chleba zrozumie cokolwiek z tych tabelek? Chyba nie.0
-
ATieQ pisze: 2009-05-07 15:40to nie są tabelki dla przeciętnego zjadacza chleba0
-
simon pisze: 2009-05-07 16:06dokładnie, i dobrze, że PTC podaje tak szczegółowe wyniki, a nie rzuca tylko ogólną liczbę klientów jak Play0
-
dickhead pisze: 2009-05-07 16:17wystarczy posiadać elementarną znajomość jez. angielskiego aby skumać 80 % zawartości merytorycznej tychże tabelek..0
-
rcicho pisze: 2009-05-07 16:19axel - skąd wiesz że pozyskali największą ilość nowych abonamentowców? Wyniki Playa znasz, .. to podaj?0
-
gusto pisze: 2009-05-07 17:06@ rcicho - Play pozsykał około 250.000 klientów, chyba nie uważasz, że zdecydowana większość to abo, zwłaszcza po premierze Fresha?0
-
rcicho pisze: 2009-05-07 18:58O ile się orientuję to Play nie zaprezentował swoich wyników za 1Q więc wszystkie liczby są tylko prognozami.0
-
kotq pisze: 2009-05-07 20:54Play nigdy nie publikuje swoich wynikow widac maja cos do ukrycia;) Zreszta wyniki Ery sa narpawde bardzo dobre na innym serwisie bylo napisane ze zdobyli samych klientow abonamentowy prawie 200tysiecy to bardzo dobry wynik. Widac abonamentow przybywa malo odchodzi i o to chodzi.0
-
dickhead pisze: 2009-05-08 12:10Bo ludzie to nie myślące manekiny0
-
maxbike-1 pisze: 2009-05-08 13:40kotq i tu się mylisz, bo w tym innym serisie pisali też, że Era ma najwięcej odejść na rzecz Play... Udało się im zebrać dużo nowych abonamentowców, ale nie mało z dotychczaoswych odeszło pewnie ze względu na nie do końca jasną politykę utrzymaniową..0
-
guittar pisze: 2009-05-10 19:23może i ma dużo odejść, ale to że ma tak dużą ilość abonentów jest wyznacznikiem tego że jednak ich oferta abonamentowa jest najlepsza prawda? Kiedyś prezes Ery mówił że skupią się głównie nad klientami abonamentowymi i jak widać dobrze im to wychodzi0