Era - 13,409 mln klientów na koniec II kw. 2009 r.

Drukuj

Wyniki finansowe i operacyjne Ery w II kw. 2009 r. - oficjalny komunikat:


PTC realizuje strategię stabilnego wzrostu i osiąga zakładane wyniki operacyjne i finansowe w drugim kwartale 2009

• Wzrost o 122 tys. ogólnej bazy klientów
• Bardzo niski wskaźnik rezygnacji churn na poziomie 0,7% miesięcznie
• Utrzymanie poziomu przychodów
• Nowe produkty i usługi

Wyniki finansowe i operacyjne Polskiej Telefonii Cyfrowej za drugi kwartał 2009 roku potwierdzają dobrą kondycję i silną pozycję Spółki na polskim rynku telekomunikacyjnym. Wzrost bazy klientów – najlepszy wynik wśród dużych operatorów komórkowych w drugim kwartale br. - oraz utrzymanie przychodów pokazują, że pomimo dekoniunktury gospodarczej oraz silnej konkurencji rynkowej, a także niekorzystnych dla sektora telekomunikacyjnego zmian w otoczeniu regulacyjnym, PTC skutecznie realizuje swoją strategię rozwoju.

Baza klientów (‘000)



W stosunku do drugiego kwartału roku ubiegłego Spółka pozyskała 579 tys. klientów, co stanowi wzrost całej bazy klienckiej o 4,5%. Ilość przyłączeń netto klientów kontraktowych w drugim kwartale br. wyniosła 114 tys. Na koniec pierwszego półrocza z usług PTC korzystało 6,477 mln abonentów. Również w systemie przedpłaconym, w okresie od początku kwietnia do końca czerwca br., PTC zanotowała wzrost liczby nowych użytkowników o 8 tys. Łącznie na koniec drugiego kwartału 2009 roku PTC obsługiwała 13,409 mln kart SIM. PTC nadal utrzymuje bardzo niski, nawet na skalę międzynarodową, wskaźnik rezygnacji klientów w segmencie abonamentowym tzw. churn. W drugim kwartale wyniósł on średnio zaledwie 0,7% miesięcznie.

Przychody (‘000)



Mimo spadku stawek interconnectowych, spowolnienia gospodarczego oraz dużego osłabienia wartości złotówki, PTC w drugim kwartale br. utrzymała swoje przychody na zakładanym poziomie. Od kwietnia do końca czerwca Spółka osiągnęła 1,958 miliarda zł przychodów, co w stosunku do pierwszego kwartału br. stanowi wzrost o 4,5%. Łącznie w pierwszym półroczu 2009 roku PTC osiągnęła 3,831 miliarda zł przychodów, co stanowi spadek zaledwie o 0,5% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku, czyli okresu przed znaczącym pogorszeniem koniunktury.
W drugim kwartale tego roku przychody ARPU osiągnęły 1,874 miliarda zł, a średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów wyniósł 47 zł.

EBITDA



PTC znacząco zwiększyła wskaźnik EBITDA oraz marżę EBITDA. Było to możliwe dzięki programowi redukcji kosztów wdrożonemu przez Zarząd Spółki oraz większej średniej liczbie minut wykorzystywanych przez klientów, jak również stale powiększającej się bazie klientów. W drugim kwartale EBITDA wzrosła o 3,8% w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego i aż o ponad 53% w odniesieniu do trzech pierwszych miesięcy tego roku i wyniosła 758 milionów zł. Marża EBITDA osiągnęła poziom 38,7%, co w stosunku do zeszłego roku stanowi wzrost o 1,8 punktu procentowego.
Polska Telefonia Cyfrowa, kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych produktów, usług i ofert oraz zapewnianie klientom najwyższego możliwego poziomu obsługi, a także optymalizację ponoszonych kosztów.

Przykładami takich działań są, m.in.: wprowadzenie do oferty Heyah nowych rozwiązań, takich jak Heyah MIX – wyjątkowej oferty z telefonami - i taryfy Nowa Heyah z płaską stawką 29 groszy, najtańszymi wśród operatorów komórkowych połączeniami do UE i tanim dostępem do Internetu; obniżenie stałej ceny za minutę w Tak Taku; uruchomienie sieci specjalnych Centrów Obsługi Klientów Biznesowych, czy zaoferowana ostatnio usługa Era sieć rodzinna, która pozwala na wykonywanie bezpłatnych połączeń w ramach zdefiniowanej grupy osób.

PTC ciągle rozwija także ofertę telefonii stacjonarnej, czego dowodem jest wprowadzenie na rynek Nowej Ery Domowej, która poza tanimi połączeniami w kraju (17 groszy/min), umożliwia klientom dzwonienie do Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Kanady po bardzo atrakcyjnych stawkach 39 groszy za minutę. Obecnie z usług telefonii stacjonarnej oferowanych przez PTC korzysta już ponad 380 tys. klientów i ich liczba stale rośnie.

Równie dużym zainteresowaniem klientów cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect, z której korzysta obecnie ponad 810 tys. osób. Usługa blueconnect jest dostępna dla ponad 99% populacji kraju. W najszybszej technologii HSDPA dostęp do Internetu jest oferowany
w ponad 600 miejscowościach i obejmuje swym zasięgiem blisko 60% populacji kraju.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Mirekb pisze: 2009-08-06 11:39
    810tys klientow bc?ostatnie szacunki Rzepy mowily co innego(ptc nie podaje abo/prepaid bc)..abo w erze?dobre jak ma sie duzo znajomych w erze(dodatkowo platne pakiety w sieci platne poza abo-w ktorym minuta i tak od80gr do 50gr max)..ned jest ok ale 17gr to po wygadaniu minut z abo(30pln/60min daje 50gr min na stacjo ale w ue,usa,kanada).a ten od lat zaniedbany zasieg gsm to juz koszmar-2bts 900 mam widoczne z okna a edge liche gorzej niz gprs plusa-szczegonie miedzy 19a22..prepaid w ptc;b.slaby
    0
  • Users Avatars Mini
    Kristo pisze: 2009-08-06 12:00
    Z każdym z kim rozmawiam to ucieka z Ery do innego operatora a tu taki przyrost klientów. Dziwią mnie te wyniki . Kiedyś Era to była sieć, a teraz , szkoda gadać.
    0
  • Users Avatars Mini
    volk pisze: 2009-08-06 12:44
    A ja całkowicie inaczej, że mało osób odchodzi z Ery i to jest prawda. TO nieliczna sieć z której odchodzi naprawdę dosyć mało klientów. Być może jest to sprawa dobrych ofert utrzymaniowych. Co do netu, uzywałem, nie narzekałem. To mobilny net więc cudów ze stałki nie ma co wymagać ale zasięg mają naprawdę dobry.
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2009-08-07 02:14
    Co do zasiegu to niestety nie zgodze sie gdyz duzo jezdze po Polsce i swoje sie nawkurzalem z tym zasiegiem a raczej jego brakiem. w miastach owszem w miare przyzwoity (gsm) bo 3g to marnie a na trasie to nawet z gsm marnie jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2009-08-07 11:14
    Jesli na jesien nie przedstawia oferty internetowej porownywalenj cenowo z Heyah to 4 numery odejda.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymi pisze: 2009-08-07 11:21
    Ere Miałem kiedys bardzo dawno temu bo była atrakcyjna sieć , a teraz co nic nowego tak chodzby zatrzymali sie 2 lata temu i stoja w miejscu? a z kad taki wynik? chyba policzyli wszytskie rozdane startery na stronie które były za Free i wszystkie które sa raz zalogowane w sieci, jak to możliwe ze mają tylko 1mln klijentów mniej niż plus? coś tu nie gra ??
    0