Amazon marką numer 1, bardzo wysoko debiutuje Xiaomi

Drukuj

Kantar opublikował 14 z kolei raport BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Raport jest opracowywany w oparciu o dane Bloomberga (3.7 mln konsumentów, 166 tys. różnych marek, ponad 50 rynków).

Numerem 1 w tym roku jest Amazon. Wartość marki urosła o 52% do ponad 315 mld dolarów.

Numer 2 to Apple – 309 mld dolarów.

Marka Google jest warta tyle samo – 309 mld dolarów.

Microsoft jest na 4 pozycji, a Facebook na 6.

Netflix jest 34, a Samsung 38 z wartością marki na poziomie ponad 30 mld dolarów.

Marka Huawei zajmuje 47 pozycję i jest warta prawie 27 mld dolarów.

Na 64 pozycji jest Orange.

Xiaomi (marka debiutant) od razu zajęło 74 pozycję z wartością marki na poziomie prawie 20 mld dolarów. To już wartość przekraczająca wycenę marki Ikea, Adidas i Citi.

Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.

The BrandZ Top 10 Most Valuable Global Brands 2019

Rank 2019 Brand Category Brand value
2019 ($BN)
Brand value
change
Rank 2018
1 Amazon Retail 315.505 52% 3
2 Apple  Technology 309.527 3% 2
3 Google Technology 309.000 2% 1
4 Microsoft  Technology 251.244 25% 4
5 Visa  Payments 177.918 22% 7
6 Facebook Technology 158.968 -2% 6
7 Alibaba Retail 131.246 16% 9
8 Tencent Technology 130.862 -27% 5
9 McDonald’s Fast Food 130.368 3% 8
10 AT&T Telecom Providers 108.375 2% 10

 

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0