Xiaomi sprzedaje coraz droższe smartfony i cieszy się z nowej nowoczesnej fabryki
Xiaomi podało swoje wyniki za I połowę 2020 r. Firma odświeżyła również swoją strategię na kolejne 10 lat i teraz określa ją Smartphone X AIoT.
W I połowie roku przychody chińskiego koncernu urosły o 7.9% w porównaniu rok do roku do 103.24 mld juanów. Zysk w tym okresie wzrósł o 29.3% do prawie 7 mld juanów.
W samym II kw. zysk rok do roku urósł o 3.1%, ale kwartał do kwartału już po 7.7%.
Zysk w II kw. urósł w porównaniu rok do roku o prawie 130% do 4.5 mld juanów.
Przychody z działu smartfonów w I połowie roku osiągnęły poziom 62 mld juanów, a w samym II kw. 31.6 mld juanów. Sprzedaż smartfonów Xiaomi osiągnęła poziom 28.3 mln sztuk.
Xiaomi cieszy się, bo w II kw. sprzedaż smartfonów kosztujących 300 i więcej dolarów skoczyła w porównaniu rok do roku o ponad 99%. Average selling price dla grupy urosło o 11.8% w porównaniu rok do roku oraz o 7.5% w porównaniu kwartał do kwartału.
Xiaomi pochwaliło się także nową fabryką Xiaomi Smart Factory. Pierwszym produkowanym w niej smartfonem jest Mi 10 Ultra. Fabryka kosztowała 600 mln juanów.
Xiaomi w I połowie roku sprzedało 2.8 mln telewizorów.
30 czerwca 2020 r. na świecie było podłączonych 271 mln urządzeń IoT sprzedanych przez Xiaomi (z wykluczeniem smartfonów i laptoów). Ten ekosystem urósł przez rok aż o 38.3%.
Według Canalys w II kw. 2020 r. Xiaomi było w TOP5 producentów smartfonów na 50 rynkach i w TOP3 na 25 rynkach.
JUST IN: Check out our Q2 2020 earnings report.
— Xiaomi (@Xiaomi) August 26, 2020
Over the next decade, we aim to truly lead the way to the future of smart living. To make this happen, Xiaomi's core strategy will be upgraded to "Smartphone X AIoT" #NoMiWithoutYou#SmartLivingForEveryone pic.twitter.com/Vj6NPslide