VIA PolCardu chce mieć 50% udziału w rynku elektronicznych doładowań
PolCard zrobił rebranding usługi "Strefa Zasilania", która działała od lutego 2003 r. Nowa marka zasileń telefonów komórkowych poprzez terminale POS to VIA. Usługi VIA świadczone są już w 2.000 placówek. Jeszcze w tym roku liczba placówek pozwalających na doładowania prepaidów zwiększy się do 5.000. Docelowo liczba punków VIA ma wynosić 10 tys., czyli dużo mniej niż liczba elektronicznych POS-ów obsługiwanych przez Polcard (39 tys.).
VIA umożliwia klientom doładowania telefonów pre-paid w sieciach Era, Idea i Plus. W najbliższym czasie w ofercie pojawi się również doładowanie Heyah. Właściciel marki VIA, firma PolCard, zapowiada, że latem tego roku w ramach usług VIA będzie można zapłacić rachunki za prąd, gaz, telefon czy telewizję kablową. W przyszłości, podobnie jak w innych krajach, klient korzystający z VIA będzie mógł sprawdzić wysokość zaległości w stosunku do danego dostawcy, a także będzie mógł dokonać innych przelewów pieniężnych.
Jerzy Świtek, dyrektor ds. rozwoju marki VIA poinformował, że jego sieć chce w tym roku osiągnąć udział w rynku elektronicznych doładowań telefonów na poziomie 5-7%. W ciągu najbliższych 5 lat udział ten ma wzrosnąć do 50%. Obecnie rynek zasileń elektronicznych ma zaledwie 8% całego rynku doładowań (kwotowo). Przez pierwsze 6 miesięcy komercyjnego działania "Strefy Zasileń" doładowano przez nią 500 tys. numerów działających w usłudze przedpłaconej.
Rodzaje doładowań:
-
Era: 10 - 500 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)
-
Plus: 30 - 150 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)
-
Idea: 25 - 150 PLN (wartość analogiczna do "zdrapek")
Lokalizacje VIA:
-
Sklepy spożywcze i wielobranżowe
-
Supermarkety
-
Stacje paliw
-
Sklepy ze sprzętem RTV/AGD
-
Punkty fotograficzne
Z dużych sieci z VIA współpracuje już Fotojoker, Zibi i Rema.
Wykres 1. Liczba placówek VIA w 2004 roku.
Wykres 2.Liczba placówek w poszczególnych regionach Polski
Wprowadzanie usługi VIA rozpoczęła od największych miast, stopniowo rozszerzając je na mniejsze ośrodki. Różnice w wielkości sieci wynikają z gęstości zaludnienia i potencjału ekonomicznego poszczególnych obszarów.
Logo firmy VIA
Dotychczas 10 milionów użytkowników telefonów na kartę, realizowało średnio 1 doładowanie miesięcznie, o wartości oscylującej wokół 30 zł. Specjaliści szacują, że na polskim rynku jest miejsce na co najmniej drugie tyle telefonów typu pre-paid. Prognozy wskazują, że liczba 20 milionów użytkowników może być osiągnięta już w 2010 roku. Dynamika wzrostu liczby użytkowników będzie jednak szła w parze z redukcją wartości pojedynczego doładowania.
Wykres 3.Najczęściej wykorzystywane miejsca uzupełnienia konta telefonu pre-paid
Komentarze / 12
Dodaj komentarz-
spiro pisze: 2004-05-18 19:23dobry biznesplan to polowa sukcesu! oby tak dalej.0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-05-18 20:25Dzisiaj mamy tyle możliwości zasilania konta pre-paid, że mozna się w tym dosłownie pogubić. ;)0
-
Don Pedro pisze: 2004-05-18 20:45Tak, można doładowywać wszędzie, ale najkorzystniej jest kupić doładowanie od kogoś na Allegro. Czasami cena jest o 20% niższa, a to jest już dosyć sporo.0
-
lupino pisze: 2004-05-18 21:27W "Drogeriach Natura" i Spolem Praga Południe (wawa) i Mars AGD/rtv tez widziałem VIA0
-
mardall pisze: 2004-05-18 21:44moje rejony na mapie na biało więc znaczka szybko chyba nie zobacze...0
-
vision pisze: 2004-05-18 21:51Bo ja wiem? Przy takiej mozliwosci wyboru zasilenia konta, ludzie wybiora raczej to, ktore daje im jakis dodatkowy profit. Zdrapki, terminale, bankomaty, zasilenia online w kilkunastu firmach.... Jedni melodyjki, inni +10% spora konkurencja sie na tym rynku zrobila.0
-
_boniek_ pisze: 2004-05-18 22:38zycze powodzenia w tym naszym ciemnym kraju0
-
adamde pisze: 2004-05-18 22:47e w moim województwie "poniżej 50" i pewno 90%w Olsztynie :( wszyscy pchają kasę w Olsztyn (w niedzielę np otwarli MediaMarkt) a o prowincji nikt nie myśli :( ja tam by chciał u siebie w mieścinie taki mini MediaMarkcik :)0
-
Max pisze: 2004-05-18 23:33Dupa balada!!! Oni tylko potrafią tworzyć założenia i planować. Jakoś od 2 lat sie bujają i nie mogą rozbujać... A gdzie kupony elektroniczne??? Większość ludzi woli kupony a nie zasilenia. Szkoda słów...0
-
cichy23 pisze: 2004-05-19 00:00Im większy wybór, tym lepiej dla nas - klientów.0
-
klops pisze: 2004-05-19 12:54*adamde: mediamarkt to sciema. duzo i tanio w reklamach a jak pojdziesz to reklamowanych towarow nie ma. no, ale juz jestes wiec kupisz to samo tylko innego typu, a potem sie okazuje ze na giledzie taniej ;( kumpel tak mial np. z karta TV do kompa ja jednak polecam gielde albo .pl sklepik z rabatami0
-
DeeM pisze: 2004-05-19 14:42jest wiele firm które chcą trafić w tą nisze - min grupa lew - dla nas kupujących karty nie będzie to miało żadnego znaczenia z jakiego terminala zostanie ona wydrukowana natomiast będzie miało znaczenie dla człowieka podpisującego umowe z danym operatorem terminala jakie są jej warunki0