Upstairs Young & Rubicam obsługuje markę POP, Idea i Meritum
Agencja Upstairs Young & Rubicam pomoże PTK Centertel ujednolicić wizerunek wszystkich marek. Potrzebą wprowadzenia spójności w komunikacji wszystkich marek PTK Centertel (czyli POP, Idei i Meritum) uzasadniła Iwona Kossmann dyrektor marketingu PTK Centertel, wybór jednej tylko agencji do ich obsługi. "Dotychczas dwie agencje (CP DDB dla Idei, a Upstairs Young & Rubicam dla POP i Meritum) wypracowały odmienne strategie i sposoby ich komunikowania - powiedziała - Teraz zależy nam na podkreślaniu, że Idea i jej podmarki należą do jednej firmy. Takiej spójności dotychczas wyraźnie brakowało". Okazało się bowiem, że nie wszyscy zdawali sobie sprawę z przynależności POP i Meritum do PTK Centertel.
Iwona Kossmann pokreśliła, że pomysł wybrania jednej tylko agencji dla wszystkich marek nie narodził się w czasie trwającego dwa miesiące i zakończonego w połowie grudnia przetargu: 'To było ustalone już na początku, ale agencjom daliśmy do przygotowania briefy dla poszczególnych marek. Chcieliśmy w ten sposób ułatwić sobie podjęcie decyzji, a agencjom oszczędzić większych przygotowań do prezentacji".
Zwycięska agencja podlega przemianom, których celem jest dopasowanie jej struktur do struktur PTK Centertel. "Staramy się, by tak u nas, jak i w agencji były odpowiadające sobie stanowiska' - mówi Iwona Kossmann. - Chcemy w ten sposób usprawnić komunikację, która dotychczas nieco szwankowała . Dodała, że ujednolicany jest również system rozliczeń. Nowa struktura PTK Centertel uwzględnia podział na zespoły robocze, pracujące na rzecz trzech brandów. Każdy brand ma brand managera odpowiedzialnego za rozwój konkretnej marki. Istnieje dodatkowo podział zespołów na grupy wyznaczone do pracy nad rynkiem masowym i biznesowym. Na potrzeby poszczególnych marek w agencji Upstairs Y&R będą pracować trzy zespoły. Na czele każdego z nich stoi team składający się z account directora i dyr. kreatywnego danej marki.
Planowanie i zakup mediów nie były przedmiotem przetargu i pozostają niezmiennie w gestii PTK Centertel.
Komentarze / 37
Dodaj komentarz-
bogdan1979 pisze: 2002-01-18 13:34Wg. mnie pomysł jest dobry, może teraz Centertel dzieki konkretnej reklamie bardziej sie rozkręci i pozyska wiecej abonentów...0
-
wieza pisze: 2002-01-18 13:39reklamy centertelu są fajne fajne fajne :)0
-
wieza pisze: 2002-01-18 13:41szególnie w popie he he0
-
voY pisze: 2002-01-18 14:28co do reklam to idea ma chyba najlepsze tzn w pre paidach, pomysl dobry moze cos z tego bedzie :) voyy0
-
yash pisze: 2002-01-18 14:35Najlepsza reklama byloby obciecie o polowe stawek za polaczenia0
-
jokerDM pisze: 2002-01-18 14:40W sumie jak dla mnei, czyli szarego użytkownika, takie rozgraniczenie sekcji w ramach jednego opa było jak najbardziej do przyjęcia. Bądź co bądź większość ludzi wiedziała, że należy do wszystko do jednej firmy. Ale skoro tak chce operator, to znaczy, że teraz będziemy oglądali nowe reklamy :-))))))))) Dla mnie w tym temacie reklamy z Saletą są nie do pobicia :-)0
-
Konik pisze: 2002-01-18 14:42I "taktowanie" rozmow w czasie rzeczywistym.0
-
flip pisze: 2002-01-18 15:04Bardzo mi sie pomysle podoba! Chociazby to ze zawsze jak widze reklame sieci to zazwyczaj jest to POP lub Meritum, dawno nie widzialem reklamy samej Idei... Teraz prawdopodobnie sie to zmieni i mysle ze na lepsze :) Konkurencja w handlu to podstawa! Flip0
-
yash pisze: 2002-01-18 15:14Flip: konkurencja w handlu ma polegac na przesciganiu sie w reklamach ?! i to za nasze pieniadze?. Mnie osobiscie bardziej ucieszylby nizszy rachunek za rozmowy niz "przyjemnosc" ogladania p.Salety czy kogokolwiek innego.0
-
Cosmic pisze: 2002-01-18 15:30Nie jestem do konca przekonany, ze to dobry pomysl, ludzie ciagle maja zle skojarzenia z tpsa i centertelem. No ale tpsa dba coraz wyrazniej o jej wizerunek ogolny. Szkoda, ze przed jej BOKami sa kolejki jak w PRL!!!!!!!!0
-
raffo pisze: 2002-01-18 15:43Zmieniają agencje jak rękawiczki mogliby się zdecydować i wporowasdzać wizualizację na wiosne a nie w zimie gdy farba nie schnie,DEBILE0
-
roski pisze: 2002-01-18 16:08no i znowu Idea....0
-
Leoniusz pisze: 2002-01-18 16:20Jedna agencja reklamowa jest tez istotna z innego wzgledu - przeciez Idea bedzie sie niedlugo przemianowywac na ORANGE i musi byc jedna silna agencja reklamowa ktora taka gigantyczna akcje medialna pociagnie.0
-
Kan pisze: 2002-01-18 16:22I tak sprowadza się do tego,że praktycznie dla szarego abonenta nic się nie zmieni,tyleże w reklamach może,będzie spójność i nie będzie tak,że na jednej stronie reklama idei na drugiej Meritum,a jeszcze w innym miejscu pop-a,jakby to były osobne firmy,a nie jedna pod nazwą PTK Centertel,może i przy współpracy pomyślą o obniżeniu taryf.0
-
gmazur pisze: 2002-01-18 16:58a ja myslalem, ze taka firma jak PTK Centertel zawsze miala podzial na brand'y. A tu dopiero teraz Idea przyznaje sie do tego. Pracuje w firmie (niektorzy wiedza w jakiej i mam nadzieje, ze zachowaja to dla siebie), gdzie podzial na brand'y i odpowiednie dzialy wspolpracujace ze soba byl od dawna. POZDRAWIAM, gm.0
-
Kojo pisze: 2002-01-18 17:04Moeza jakies laden promocje porobia!!!0
-
qqq pisze: 2002-01-18 17:09Raffo: musze powiedziec ze byl to wyjatkowo madry komentarz.Moje gratulacje.Brawo0
-
johny pisze: 2002-01-18 17:35połączenia i abonamenty w Idei nie są drogie, tylko zarobki w tym \"ukochanym kraju\" nie przystają do rzeczywistości. A wracając do tematu ciekawe, czy teraz Big Brothera będzie sponsorował Centek czy dalej POP :)0
-
flip pisze: 2002-01-18 18:02yash: Chyba nie zrozumiales mnie do konca... Konkurencja w handlu musi byc zawsze i nawet w reklamie bo jak wszyscy wiemy reklama jest dzwignia handlu! Chyba ze Ty chcesz za swoje rachunki placic w groszach to obudz sie, zyjemy w takich czasach ze nie spelnia sie Twoje mazenia!!! Jedynie co mogliby zmienic nasi narodowi operatorzy to zmienic sposob taryfikacji, bo to co jest to nic innego jak zlodziejstwo! Jesli zglasza sie poczta [a ja nie mam zwyczaju nagrywac sie bo wole porozmawiac] to musze placic za cala minute a "rozmawialem" 3-4 sec! Pozdrawiam Cie i zycze malych rachunkow! Flip0
-
hubi pisze: 2002-01-18 18:20nie jestem pewien czy to cos zmieni ale....0
-
scp pisze: 2002-01-18 22:24"W gruncie rzeczy uwazam ze sa fajni!".0
-
Tom14 pisze: 2002-01-18 22:55ciekawe jak będzie teraz wyglądać loga Idei, Popa i Merituma (pewnie tak samo ;)0
-
misiak_ pisze: 2002-01-19 02:44jakos mnie to nie przekonuje, moze dlatego ze nie jestem milosnikiem Idei, z drugiej strony niech sie reklamuj itp nic do nich nie mam0
-
marc pisze: 2002-01-19 02:59nich mu gwiazdka pomy...opss to nie to ale nich mu dobrze wyjda te zmiany, ale i tak najlepsze sa reklamy pop'a0
-
graffi pisze: 2002-01-19 03:30Więc chyba teraz promocja centertela będzie bardziej dynamiczna?0
-
Qba pisze: 2002-01-19 12:28A tak na marginesie, od 10.01.2002, w POP-ie wprowadzono lepiej zabezpieczone kart 20, 50 i 100+20! Teraz juz nie bedzie walkiow! zabezpieczenia sa ciekawe i w poniedzielek wam opisze!0
-
jokerDM pisze: 2002-01-19 14:52"Pole? Pole stary, to ja mam wszędzie :-)" I jak tutaj sie nie śmiać z takiej reklamy :-))) Zawsze mi się to podobało, i jeśli będzie tak nadal to wszystko pozostanie ok.0
-
waldus pisze: 2002-01-19 16:00Ich reklamy sa fajne0
-
mercury pisze: 2002-01-20 00:58Idea - ciagle nowe pomysly!!!0
-
graffi pisze: 2002-01-20 05:27JokerDM, racja - POP ma reklamy robione naprawdę "z jajem" :)0
-
Kan pisze: 2002-01-20 11:05Mając graffi Saletę w reklamie można nie bać się nikogo:)0
-
graffi pisze: 2002-01-20 21:05Kan, najwyżej konkurencji (jeśli się trochę ruszy)0
-
Qba pisze: 2002-01-20 21:54Konkurencja jak narazie to spi z reka w nocniku i chyba nie ma zamiaru nic robic, a to bardzo dla niej zle!0
-
graffi pisze: 2002-01-21 00:38Qba, Era ostatnio rusza "do boju" z nowymi pomysłami w tak-taku :)0
-
Qba pisze: 2002-01-21 10:58To fakt, te pomysly sa ciekawe, ale oprawa w aparaty jest kiepska! Idea ma lepsza flote i jednak dalej tansze polaczenia! Z tym groszami za minuty to jest naprawde rewelacyjny pomysl, napewno beda ludzie ktorzy dzieki temu beda dzwonic za darmo!!!0
-
r pisze: 2002-01-21 16:40Sądzę, że zamiast "pasienia" reklamowców obcięcie taryf o koszt ich wynagrodzeń i liczenie za czas rzeczywisty połączeń byłoby najlepszą reklamą, bo reszta opków w głębokim snie zimowym.0
-
Qba pisze: 2002-01-22 09:51Dobrze wszyscy wiemy, ze taktownie co 1 sekunde jest dostepne od dawna, ale tylko dla VIP-ow!0