UOKiK walczy o interesy abonentów TP
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez Telekomunikację Polską w związku z niewłaściwym podawaniem przez spółkę cen za usługi telekomunikacyjne.
Powodem sprawy jest fakt, że TP w ogłoszeniach, ulotkach reklamowych oraz materiałach promocyjnych nie podaje cen zawierających wszystkie podatki oraz ich części składowe (czyli cen brutto), co stanowi praktykę nieuczciwej konkurencji, jak również wprowadza klientów w błąd.
Elżbieta Anders, radca prezesa Urzędu powiedziała, że postępowanie może zakończyć się daniem nakazu zaprzestania stosowania takich praktyk. A to może oznaczać, że Telekomunikacja Polska będzie musiała we wszystkich materiałach promocyjnych, ogłoszeniach i ulotkach podawać konsumentom cenę brutto. Jeżeli TP SA nie zastosuje się do decyzji Urzędu, wówczas będzie można nałożyć na nią karę od 10 do tysiąca euro za każdy dzień zwłoki w zastosowaniu się do zaleceń.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył poza tym karę na Telekomunikację Polską w wysokości około 18 tysięcy złotych za nieprzekazanie w ustawowym terminie informacji na temat funkcjonowania Biur Obsługi Klienta TP. Zestawienie to było niezbędne dla zakończenia postępowania wyjaśniającego toczącego się w sprawie zasad nawiązywania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Komentarze / 23
Dodaj komentarz-
Pułkownik pisze: 2003-02-28 01:38No wreszcie !0
-
Pułkownik pisze: 2003-02-28 01:39Chociaż i inni operatorzy tez mogliby sie do tego dostosowac ...0
-
l.u.k.a.s. pisze: 2003-02-28 01:40"Jeżeli TP SA nie zastosuje się do decyzji Urzędu, wówczas będzie można nałożyć na nią karę od 10 do tysiąca euro za każdy dzień zwłoki w zastosowaniu się do zaleceń." z dotychczasowych doswiadczen tylko MOŻNA.0
-
l.u.k.a.s. pisze: 2003-02-28 01:41pulkownik: era i plus przeciez podaja ceny brutto0
-
siwy_256 pisze: 2003-02-28 01:54Tutaj właściwie chyba chodzi o to że ceny podają netto i nigdzie w ulotce nie ma na ten temat informacji. Era na przykład podaje ceny netto ale jest taka informacja w cenniku. Myślę że to chodzi o to.0
-
Pułkownik pisze: 2003-02-28 02:02l.u.k.a.s.: jezeli tak to przegapilem to, wydawalo mi sie, ze w cennikach jest zawsze netto0
-
Pułkownik pisze: 2003-02-28 02:04zauwazcie, ze tak samo jest z komputerami i oprogramowaniem, ceny tez zazwyczaj sa podawane jako netto, a wiec nie tylko telekomunikacja ponosi wine za dezorientowanie klientow0
-
Pantera pisze: 2003-02-28 02:29przecież to jeszcze bardziej dotyczy operatorów komórkowych - może im też by dali kary0
-
malyf9 pisze: 2003-02-28 07:38zgadzam się z siwym, bo nie widzę powodu aby obciążać TP karami0
-
Mattle pisze: 2003-02-28 08:29Urząd ma rcje i poieram taki dążenia.0
-
voight pisze: 2003-02-28 09:15TP ze podaja tylko ceny netto to jeszcze mozna przebolec bo jak ktos mysli to sobie szybko to przeliczy. Mnie najbardziej wnerwia jak podaja ze cena z apolaczenia z telefonami komorkowymi "wynosi tereaz tylko 80 gr" tyko zapominaja dodac ze tylko przez 4 godziny dzienie w tygodniu. Jak ktos sie nei orientuje to od razu sie na to nabierze.0
-
CiepliX pisze: 2003-02-28 09:47voight - dokładnie - albo wciskanie ze minuta połączenia strefowego wynosi np. 0,40 skoro impulsy sa o 0,35 i system ich naliczania powoduje ze rozmawianie nalicza kolejny impuls co jakiś czas i nigdy nie zapłacisz za minutę 0,40 tylko 0,70 :) Cwaniaczki !!!0
-
Lajkonik pisze: 2003-02-28 10:26voight, CiepliX: racja!!! Ale komórkowcy robią dokładnie to samo!!! Minuta połaczenia już za 2gr, 18gr itp. itd. dowolne skreslić. I są to ceny netto, a nie brutto. Zwróćcie uwagę że najbardziej niewłaściwym sposobem podawania cen jest równoczesne umieszczanie cen netto i brutto np. Bonus TakTak - aktywuj usługę za 5 zł (netto) a dostaniesz 10 gr (brutto) za każdą odebraną minutę. Już kiedyś pisałem na ten temat, to czy ktoś odlicza VAT czy nie to jego sprawa. Ale podawanie cen za usługi o charakterze publicznym bez 22% podatku jest nie fair!!! Jest wprowadzaniem w błąd i świadomym działaniem mającym ukryć rzeczywiste koszty usługi.0
-
Pawcio pisze: 2003-02-28 10:34przepraszam moze mi ktos wyjasnic jak to jest z tym dzwonieniem z TP za 80gr tylko przez 4h w tygodniu?bo najwyrazniej dalem sie nabrac.0
-
Lajkonik pisze: 2003-02-28 11:19Pawcio: koszt połaczenia TP-komórki od pn do pt od 8-18 wynosi 1,71 (1,40netto) za minutę0
-
g pisze: 2003-02-28 12:21przyklad z ery: promocja na zestawy tak-tak, cena zestawu podana netto a wartosc bonusa brutto, to jest dopiero manipulacja! dziwi mnie ze za takie cos sie nikt nie wezmie! czyste oszustwo i manipulacja0
-
Lajkonik pisze: 2003-02-28 12:23g: dokładnie to samo miałem na myśli. I to wszystko w jednej reklamie. Przegięcie...0
-
nikt pisze: 2003-02-28 14:12Faktycznie Telekomunikacja pozwala sobie, ale inni nie są w tyle. A co do impulsów w TP? Jest to jeden z bardziej pokręconych systemów bilingowych.0
-
dj_nokia pisze: 2003-02-28 17:36nikt: przeciez z tym systemem tak bylo jest i bedzie!!0
-
DjMati pisze: 2003-02-28 22:13dobrze ze sie wkoncu wzieli za TELEKOMUNE0
-
nr124 pisze: 2003-03-01 10:38i bardzo dobrze!!! Może tepsa przemyśli wszystko od nowa i zrobi coś porządnego.0
-
pafnucy pisze: 2003-03-06 14:51Dobrze, że się wzieli za tepsę. Ale kary powinny być proporcjonalne do obrotów firmy a nie do tysiąca euro za każdy dzień zwłoki. Bo tepsa może zwlekać cały rok i nawet sumy kary nie zauważy w swoim budżecie :(0
-
ghostdog pisze: 2003-03-08 21:51Walczcie bo my juz dluzej nei wytrzymamy ;)0