Udana kampania Idea POP
Clear Channel Poland od września 2002 realizuje kampanię reklamową dla PTK Centertel, polegającą na promocji marki Idea POP na ławkach i stojakach rozmieszczonych na terenie wybranych szkół średnich oraz uczelniach wyższych w całej Polsce. Clear Channel Poland zaproponował nową, niestandardową formę reklamy specjalnie dla marki Idea POP.
Channel zamontował 609 ławek i 157 stojaków na rowery na obszarze szkół średnich oraz wyższych uczelni w 11 największych miastach i aglomeracjach miejskich (Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Lublin, GOP, Łódź, Opole, Białystok, Szczecin).
Nietypowe nośniki wykorzystano do ekspozycji marki oraz hasła nawiązującego w dowcipny sposób do rodzaju nośnika. Hasło „Łączy z ludźmi (na siedząco)” umieszczono na ławkach, zaś „Łączy z ludźmi (bez hamulców)” na stojakach.
Celem kampanii jest skuteczne dotarcie do zdefiniowanej grupy odbiorców, potencjalnych klientów usługi pre-paid oraz wyraźny wzrost świadomości marki Idea POP w kategorii telefonów komórkowych na kartę w grupie studentów i uczniów szkół średnich.
Badanie efektywności kampanii Plakat Impact Test, przeprowadzone w grudniu 2002 roku na próbie 450 respondentów (uczniów i studentów) w dziewięciu miastach objętych opisywanymi działaniami reklamowymi, wykazało ich wysoką skuteczność oraz akceptację.
Zarówno pomysł na kampanie, jak i jej realizacja okazały się prawdziwym sukcesem. Studentom i uczniom podobały się same nośniki – wielu uznało, że dzięki takiej reklamie POP w dobry sposób pokazał, że pasuje do dynamicznego, nowoczesnego stylu życia swojego odbiorcy. Większość ankietowanych podkreślała też zalety kampanii – jej wiarygodność, pomysłowość, nowoczesność oraz to, że zwraca uwagę.
Kampanię dobrze ocenili również przedstawiciele PTK Centertel. - Efekty kampanii spełniły nasze oczekiwania, badania przeprowadzone wśród uczniów i studentów szkół, w których były zainstalowane nośniki, pokazały, że Idea Pop jest liderem pod względem świadomości marki w tej grupie. Dobrze została przyjęta również forma reklamy, zwracano uwagę na użytkowe funkcje nośników i dowcipnie dostosowaną do niej kreację – powiedział Rafał Koński, Idea Pop Retention Manager w PTK Centertel.
Komentarze / 23
Dodaj komentarz-
Mattle pisze: 2003-03-11 08:31i co ... więcej uczniów qpuje fony w popie... nie wierze..0
-
zirtha pisze: 2003-03-11 08:59To dziwne bo ostanio ponoc znow nalpopularniejsze sa sim+ ze zwojakami - ale pop bo Pakiet DoMowy - fajnie jest skubnac rodzicom z konta pare minut...:)0
-
buchel pisze: 2003-03-11 10:13Niedługo do przeczkola wejdą, żeby od małego marka się dobrze kojarzyła... Koszmar!!!0
-
p_i_o_t_r pisze: 2003-03-11 10:58Powinni w popie wprowadzić jakieś zmiany bo staje się coraz mniej atrakcyjny.0
-
Jack pisze: 2003-03-11 11:41Myślę , że POP jest obecnie najgorszą propozycją na rynku . Ostatnio wybił się TAK-TAK , ale i Simplus nie jest najgorszy . Jak bym miał teraz wybierać pre-paida to pop by był już napewno na otatnim miejscu .0
-
cro pisze: 2003-03-11 12:01A ja twierdze że jednak Sim+ i Tak TAkowi jeszcze trochę brakuje do Popa. Najważniejszą różnicą jest ważność numeru przez rok od doładowania a nie 3 m-ce czy 6. Nie ma takiego zmuszania do kupowania zdrapek luidzi którzy naprawde tego nie potrezbują.0
-
pafnucy pisze: 2003-03-11 12:02Na czy polega reklama na ławkach - na lekcji polskiego uczniowie czytają sobie nalepiona na ławce reklamę POP-a czy co? "okazały się prawdziwym sukcesem. Studentom i uczniom podobały się same nośniki ..." - ciekwe czy spodobał im sie sam POP? ;))0
-
jakub007 pisze: 2003-03-11 12:13Popowa promocja do kitu...0
-
smichal pisze: 2003-03-11 12:13A wedlug mnie pop wcale nie jest taki zly - na pewno ma lepsze warunki w przedluzaniu waznosci numeru niz tak tak.0
-
józef pisze: 2003-03-11 12:16pafnucy, chodzi o ławki do siedzenia np. w parku a nie te uczniowskie. Widziałem te ławki i muszę przyznać, że są bardzo gustowne.0
-
CellPipe pisze: 2003-03-11 12:18Nie wydaje mi się aby tak kampania przyczyniła się do znacznego zwrostu klientów POP'a0
-
Mauy pisze: 2003-03-11 12:24Białystok??? - gdzie oni to zamontowali?? mieszkam tu i uczę się na największej uczelni w tym mieście, a mimo to ani razu nie widziałem tego ustrojstwa :/0
-
tomb pisze: 2003-03-11 12:25do Jack'a i innych; wytłumacz mi dlaczego pop jest najgorszy skoro TT kosztuje 1,82 wszedzie a pop 1,75(a na idee 1zł) czym się wybił TT że jest najdrozszy?0
-
nitek pisze: 2003-03-11 12:53tomb POP bardzo często gubi zasięg i mają często awarie .Przynajmniej kiedyś tak było bo ja i moi znajomi wszyscy rzuciliśmy dlatego tę firmę0
-
0604 pisze: 2003-03-11 13:56Jestem użytkownikiem POPa i jestem z nie go zadowolony. Chociaż ostatnio troszeczke Idea zaczeła nas zaniedbywać i POP zostal w tyle za TAK TAKIEM i Simplusem.0
-
promedia pisze: 2003-03-11 14:14POP jest dobra propozycja na rynku, jednakze warto byloby odswiezyc te oferte brandowa, zmienic takt na 60/30/30 lub 60/15/15, obnizyc stawki na polaczenia poza siec i moze dodac moze jakas taryfe szczyt/poza z ogolnie przyjetymi ramami czasowymi - takie zmiany moglyby dokonac swoistego knockoutu w ramach pre-paid... PS.Swoja droga wracajac do lawek i stojakow na rowery - ogolnie podoba mi sie ta inicjatywa... zamiast bezuzytecznych plakatow czy ulotek, mozna usiasc i jest do czego rower przypiac... (dot. Politechniki Poznanskiej).0
-
nr124 pisze: 2003-03-11 14:30też mam popa. Zesięgu nie gubie, z awarią też się chyba jeszcze niespotkałem a mam ponad pół roku. Obecnie wziąłbym simplusa ale to ze względu że większość moich znajomych ma plusa i ybm miał tańsze połączenie.Ale i tak pop jest niezły i włąsnie między innymi ze względu na zdrapki jest najlepszy(rok aktywny numer)0
-
wierzchol pisze: 2003-03-11 16:09Najlepsza siec z przedplata0
-
smokeWEED pisze: 2003-03-11 18:16dobry chwyt.. i dzialai na korzysc ogolna.. spoleczenstwa, wreszcie bylo gdzie zapiac rower, tylko ze oczywisice w duzych miastach!0
-
pafnucy pisze: 2003-03-12 18:20józef: dzięki, smichal: to fakt, jeśli ktoś chce mieć numer do odbierania to za 50 zeta ma go w popie przez 12 mies. - czyli poniżej 5 zeta/mies. za utzrymanie numeru :))0
-
smiechu-1 pisze: 2003-03-12 21:19jakoś nie wierze....sam nigdy nie widziałem tych reklam..a mieszkam w szczecinie0
-
polkmn pisze: 2003-03-24 19:52ja też ich nie widziałem ale pop z prepaidów chyba jest najpopularniejszy0
-
ghostdog pisze: 2003-03-25 11:59No moze sa zadowolenie ale nei wiem czy odrazu beda mieli wiecej klientow!No ale oby mieli bo trzeba gonic ere z liczba klientow!0