Trwa kampania reklamowa Simplusa
Trwa kampania Simplusa przygotowana przez EURO RSCG NEW EUROPE - "Tak trzymaj". Powiększenie się rynku telefonii komórkowej w dużej mierze zależy od usług pre-paid, gdzie znaczną grupę użytkowników stanowią młodzi ludzie w wieku poniżej lat dwudziestu. Dotychczasowa komunikacja marki Simplus opierała się na postaci ludzika La Linea i była przeznaczona dla bardzo szerokiej grupy docelowej. Polkomtel, doceniając rolę młodszych użytkowników telefonów komórkowych, prowadzi specjalną kampanię skierowaną do młodzieży.
Cele komunikacyjne:
-
Poinformowanie o wprowadzeniu nowej taryfy.
-
Stworzenie atrakcyjnego dla młodych ludzi wizerunku Simplus Team.
-
Przedstawienie nowej taryfy.
Kreacja:
Najważniejszym elementem kampanii wprowadzającej taryfę Simplus Team jest film reklamowy. Pokazuje on rozbawioną grupę młodych ludzi wracających późnym wieczorem do domu (zapewne wracają z imprezy lub koncertu). W filmie główną rolę odgrywa oczywiście telefon komórkowy.
Służy on zarówno do zabawy jak i do kontaktowania się. Komórka zapewnia łączność ze światem i grupą. W filmie widzimy, że telefon pomaga pokonać wszelkie bariery i zakazy można być w kontakcie i dobrze się bawić wtedy, gdy spotkanie z przyjaciółmi lub dziewczyną jest niemożliwe. Telefon umożliwia utrzymanie kontaktu ze swoją paczką w każdej sytuacji.
W filmie szczególną rolę odgrywa ludzik La Linea. Scenka z animowanym bohaterem rozpoczyna film, wprowadza widza w normalny, realny świata jednocześnie stanowi łącznik z dotychczasową reklamą usług Simplus.
Postać La Linea wykorzystana jest także w końcowej części filmu, gdzie ludzik przedstawia zalety nowej taryfy. Komunikacja reklamowa taryfy Simplus Team w pozostałych mediach opiera się na głównych bohaterach filmu. W prasie, na billboardach, w Internecie czy POS - zawsze widzimy grupę młodych ludzi, których łączy wspólna zabawa i wspólna taryfa do porozumienia się.
Tak 3 Maj
Media wykorzystane w kampanii (konkretne tytuły i nazwy stacji):
TV:
-
TVP,
-
TVN,
-
TVN 7,
-
Polsat,
-
MTV Polska,
-
Viva
-
Kino:
Radio:
-
RMF FM,
-
Radiostacja
Outdoor:
-
tablice w formacie 5 x 2 metry
Prasa codzienna:
-
Gazeta Wyborcza,
-
Gazeta Wyborcza – Co jest grane?,
-
Super Express,
-
Tele Tydzień,
-
Auto Świat,
Prasa młodzieżowa:
-
Bravo,
-
Bravo Girl,
-
Bravo Sport,
-
Dod Dedos,
-
Filipinka,
-
Popcorn,
-
Dziewczyna,
-
Olivia,
-
Twist,
-
Nicole,
-
Victor Gimnazjalista,
-
Cogito
Prasa Komputerowa:
-
Click,
-
Komputer Świat,
-
CD Action,
-
Komputer Świat Gry,
-
ulotki eksponowane w kawiarenkach internetowych, Internet, materiały POS
Czas trwania kampanii:
-
16 sierpnia – 30 września
Planowanie i kupno mediów:
-
Media Planning Group (planowanie)
-
Universal McCann (kupno)
Komentarze / 42
Dodaj komentarz-
biT.MP pisze: 2002-09-21 14:08pierwszy, a co do newa, to ta nowa taryfa nic nowego nie wnosi.pozatym powinni obnizyc ceny w sim+,moze wtedy by + mial wiecej userow w prepaidzie.0
-
fian pisze: 2002-09-21 14:22i rozmowy po 2 zł0
-
jarpol pisze: 2002-09-21 14:31bit: jak to nie wnosi. Kazda nowa taryfa, czyli dostosowanie cen do klienta o innym profilu dzwonienia jest OK. Wprowadzanie nowych taryf NIE MUSI oznaczać nominalnego obnizenia cen, by było opłacalne. a co do newsa.... Po co nam draft strategii działaia agencji reklamowej na jobie simplus? Coraz wiecej luźno zwiazanych z tematem newsów na GOL :-(0
-
Szy pisze: 2002-09-21 14:47TAK TAK - trzymaj.... a SIMplus - wyrzuć ;-) No cóż - najdrożsi też się rekalamują...0
-
dziobek pisze: 2002-09-21 14:57huh, nie wiem ale skasowano moj komentarz sprzed pol godziny, a napisalem: wreszcie jakis sensowny news, nie komunikat a konkretnie wymienione co gdzie jak?, cenzura na golu?0
-
eliop pisze: 2002-09-21 15:14Zmienilem mamie taryfe z MONO na TEAM bo sie dalem oszukac reklamie taktowania co 15sec. Dopiero na stronie doczytalem ze te 15sec to dopiero po pierwszej minucie. KAPA !!! Wrocilem mamie spowrotem MONO. A ten news jest bardzooooo spozniony !!0
-
rhat pisze: 2002-09-21 15:27Dziobek*** tak, mi sie to takze zdarzylo. Na tej stronie nie można krytykować samego gsmonline. Ja już swego czasu napisałem, że właściciele GoL`a muszą studiować pewnie dzieła niejakiego Adolfa H. Znasz taką postać historyczną?0
-
ghostdog pisze: 2002-09-21 15:32Ok ale czemu ten news ukazal sie na tydz przed zakonczeniem promocji????????Dziwne!0
-
DjMati pisze: 2002-09-21 15:35SIMPLUS TEAM wcale nie jest taki rewelacyjny - przynajmiej jak dla mnie0
-
siwy256 pisze: 2002-09-21 16:05O to niedługo reklama się skończy. I bardzo dobrze.0
-
ziomek pisze: 2002-09-21 16:07Ci mlodzi to burzuje. reklama do dupy pokazuje glupie dzieciaki bogatych rodzicow. + moglby zrobic jakas porzadna reklame chociaz jak sie popatrzy na reklame w idei to + tak zle nie wypada.0
-
ukash pisze: 2002-09-21 17:10ta reklama jest tak prymitywna ze mi sie za kazdym razem slabo robi jak tylok sie zaczyna !!!! Simplusiki na smietniki!!!!!!! A autora tej reklamy to za jaja powinni powiesic!!!!0
-
marek pisze: 2002-09-21 17:36no reklama jest do bani... na morde tego synka patrzec nie moge...:) a Dlaczego nie ma nigdzie newsa o nowej reklamie POPa??:) baaaaaaaaaaaardzo ynteligentna:)0
-
minio pisze: 2002-09-21 18:09wszystkie reklamy prepaidow sa dosyc cieniutkie, ta SIMPLUSA jeszcze jest całkiem do zniesienia0
-
nut pisze: 2002-09-21 19:14wedlug mnie Team w SIM+ jest bezkonkurencyjny w porownaniu z innymi taryfami innych prepaidow. Nie przeszkadza mi nawet to, ze taktowania co 15s jest po pierwszej minucie... a tak wogle, niech mi ktos pokaze, gdzie jest czestsze taktowanie??? ze nie wspomne o smsch za 29 groszy BRUTTO! biT.MP: Jakby nie patrzyc ponad 50% userow + to userzy prepaidow, wiec czego bys lu jeszcze chcial? A to o czyms swiadczy, co?0
-
raror pisze: 2002-09-21 20:04fajna reklamowka tylko ten news troche pozno sie ukazal, a co do taryfy to lepszej na polskim rynku nie ma :P (w prepaidow) aha zauwazcie ile w sim+ kosztuje zmiana taryfy, a ile w tak tak`u czy w pop`ie.0
-
pawezi pisze: 2002-09-21 22:20Wkoncu co do niwktórych dotarło ze jest mlodziez która w wiekszosci uzywa komurki0
-
FXvonBlitzen pisze: 2002-09-22 00:56TT do bani, S+ do bani POP do bani, albo odwrotnie, prawie wszyscy narzekaja i chwala sie ze ich siec jest the best. Ludzie zastanowcie sie kiedy dzwonicie najczesciej i czytajcie cenniki. Ja mam S+ z MULTI ostatnio przegladalem cenniki innych PP i juz sie ucieszylem ze judea jest taaka taniutka, tylko co z tego jak szczyt mam od 13-22, TT ? ano wcale nie drogo, wrecz taniocha, szkoda ze ceny netto, jak sie doliczy vat to juz nie jest tak roozowo. Jak ja dzwonie ? ano zazwyczaj po 18. wiec wychodzi mi w multi najtaniej. Jesli najwiecej dzwonil bym do 13 to bym wybral popa. Kalkulacja a nie fanatyzm. A ty kiedy dzwonisz najwiecej ??0
-
FXvonBlitzen pisze: 2002-09-22 00:57a jak nie wiesz jakiego pp wybrac to kup wszystkie 3, podrzuc simy do goory, ktory spadnie na stool tego bierz :-)0
-
ukash pisze: 2002-09-22 01:53i tak idea najlepsza ;-)) zartuje :-))0
-
Robert pisze: 2002-09-22 02:35ja mam simplusa juz poltora roku...teraz czekam na 6-te urodziny plusa i biore cos na abonament. Czesto teraz dzwonie i przyda mi sie usluga sami swoi. ...co do taryfy w simplusie to do kazdego cos fajnego. ja mam multi, a to dlatego, ze ja i moja dziewczyna mamy po plusie a co za tym idzie ?? minuta za 30 gr w godzinach nocnych!!!!!. Do tego w weekendy polaczenia wrecz wspaniale...pozdrawiam wszystkich uzytkowanikow PP...0
-
torre pisze: 2002-09-22 11:11wprowadzenie taryfy Team pociągnęło za sobą wprowadzenie przez + poważnych aparatów do sprzedaży w pre-paidzie, nie jak do tej pory same zabytki, choć jeszcze np. m3588 widzę w jednym sklepie, a co do reklamy... LA LINEA WRÓĆ!!!0
-
Dmin pisze: 2002-09-22 13:45Ta reklama już trochę długo leci, a taryfa Team jest kiepska. Nic specjalnego.0
-
ukash pisze: 2002-09-22 15:14dobra czy nie dobra jak juz ktos mowil to pojecie wzgledne, dla mnie tez nie jest dobra zostane przy swojej optimce :-)0
-
szulak pisze: 2002-09-22 16:37Reklama mi sie osobiscie nie podoba: gosciu stosuje tzw. penerke, zimny lokiec, szyberdach otwierany....szkoda tylko ze nie rozlozy swojej dziewczynie fotela...to juz wogole..bylby...lozak:)))0
-
adminek pisze: 2002-09-22 20:10Dobry news, kampania trwa od 16 sierpnia , teraz jest koniec września a tu piszą ze to jest nowość!!! Wstyd!!0
-
promedia pisze: 2002-09-22 22:43*** Tak sie zastanawiam jaka jest roznica miedzy taryfa TEAM a MONO, ktora przemawialaby za uzytkowaniem wlasnie MONO? Znacie odpowiedz... piszcie! Z gory dziekuje.0
-
byku pisze: 2002-09-23 08:32Jak widac krytycznych słów nie zabrakla , krytyka zawsze jest dobra jeżeli poparta jest argumentami . Jezeli ktoś napisze że jest do dupy i to wszystko tojest po prostu kretynem . Żadna usługa nie jest skierowana do wszystkich tylko do okreslonej grupy uztkowników , wiec wszystcy niemogą być zadowoleni , co nie oznacza że należy wszystko krytykowac tak czy k.....a nie ???0
-
Qba pisze: 2002-09-23 10:10Tak patrzac od drugiej manki, to potezne pieniadze ida na reklamy, a przeciez zamiast wydawac moza poprostu obnizyc koszty polaczen, a napewno szybko by to zaprocentowalo!0
-
byku pisze: 2002-09-23 10:47Ale kiedyś ktoś powiedział reklama Dźwignia hadlu wiec , nie ma co liczyć że brak reklamy sowoduje obniżenie stawek tym bardziej że budżet na reklamy w firmach wcale nie jest tak wysoki oczywiście w stosunku do dochodów0
-
ukash pisze: 2002-09-23 11:59byku: oj rzucasz sie nie potrzebnie ;) po co te wulgaryzmy :-) wiadomo ze dla jednych taryfa ta jest ch*** a dla innych the best, no jak ktos pisze ze jest do bani to wiesz przynajmniej ze nalezy do tego pierwszego grona uzytkownikow :-)) a poza tym optimka jest the best ;P0
-
PZ pisze: 2002-09-23 12:10GOL to portal GSM, czy (tym razem) marketingowo-reklamowo-PR'owy ? Na MediaRun.pl zapewne jest wiecej sprawozdań, planów, założeń różnych kampanii reklamowych ... nie tylko z zakresu GSM ;-) ... może jeszcze kilka przedruków ? Pozdrawiam ;-)0
-
Nicel pisze: 2002-09-23 12:47Simplus do tej pory wyróżniał się pozytywnie z pośród polskich prepaidów nie tylko jakością usług, ale też stosunkowo wysokim poziomem reklam. Nie było takich obciachowych "paczek" tylko fajny ludzik Linea. Mam nadzieję, że to jednorazowa wpadka i różne drentwe gogusie już się nie będą pojawiać w reklamach najlepszego skądinąd prepaida. Linea wracaj.0
-
Greg pisze: 2002-09-23 14:55W Simplusie jest jeden problem. Jezeli chcesz dzwonic np. do swojej bliskiej osoby, ktora tez ma simplusa, cala dobe a nie tylko po 22 lub 23, ewentualnie w weekendy TO NIE MASZ WYBORU! Zawsze w ciagu dnia zaplacisz 1,70 zl/min!!!!!!!!! W SIECI. Marketingowcy chyba sa dosc tu ospali. Ludzie bez abonamentu nie dzwonia przeciez po calym swiecie tylko, jak mi sie wydaje, kontaktuja sie z kilkoma osobami przede wszystkim. Brak takiej opcji skazuje simplusa na male szanse na pewnym rynku. Tu swietnie gra TAK-TAK, nie wspominajac o POPie. Nie mowie juz o braku Blisko Siebie czy cos w tym rodzaju, chyba dlatego, ze tu ma byc SIMPLY. Jest simply, ale mimo wszystko drogo. Jak juz nie maja programu 5plus dla simplusa,jak np. idea ma dla POPa to by choc SIMPLY znizyli ceny. Jak widze nie tylko mi intuicja podpowiada, ze simplus jest za drogi. Szkoda, ze ukladacze taryf tego nie widza.0
-
ukash pisze: 2002-09-23 15:39Greg: no i ladnie zes to podsumowal i wniosek simplus nie dosc ze ma badziewiasta teraz reklame to jesczze jest kiepasny ;-) nie no masz troche racji z tym ze nie ma nic takeigo zeby tanio w ciagu dnia rozmawiac ale jak np masz duzo znajomych z plusami to po 22 masz tam za 30 groszy chyba z tego co mi wiadomo i mozesz dzownic po paru osobach, znowu widac ze dla kazdego cos milego trudno jednoznacznie przekreslic simplusa0
-
Nicek pisze: 2002-09-23 17:16Drogi *Greg*, Twoja wypowiedź świadczy o tym, że chyba nie widziałeś cennika Simplusa na oczy. Otórz we wszystkie dni robocze od godz. 17:00 do 23:00 do całej sieci Plus, a nie tylko do wybranych cena minuty wynosi 0,85 brutto. Chyba pomyliło Ci się z Popiem taryfą weekend, która ma godziny szczytu przez całą dobę od poniedziałku do piątku (paranoja). A skąd Twoja teoria, że posiadacze prepaidów dzwonią tylko do kilku osód, "nie po całym świecie"? Chyba Twoja intuicja Cię zawodzi, także w punkcie, którym wypowiadasz się, że "Simplus jest za drogi". Zresztą ok - jest za drogi. Tyle, że mi nie intuicja, tylko zimna kalkulacja podpowiada, że jest najtańszym prepaidem na polskim rynku.0
-
milmedyk pisze: 2002-09-23 19:27DO: eliop KAŻDY WYBIERA TAKĄ TARYFĘ, JAKA MU NAJBARDZIEJ ODPOWIADA. SĄDZĘ, ŻE POWINIENEŚ PRZELICZYĆ. BO RZECZYWIŚCIE 1.77 za min TO NIE TO SAMO CO 1.92 za min, ALE RZADKO KIEDY ROZMAWIA SIĘ PEŁNĄ MINUTĘ. A ROZMAWIAJĄC 1 min i 1 sekunde ZAPŁACISZ W MONO 3.54 a w TEAM 2.40. Pozdrawiam.0
-
promedia pisze: 2002-09-24 01:39***milmedyk*** Wlasnie do tego 'pilem' w swoim poscie. Wydaje mi sie, ze gdyby w taryfach S+ stawki za polaczenia 'w szczycie' byly bardziej przystepne, (krok w dobrym kierunku poczyniono w TEAM) to wszyscy zagorzali Simplusowcy nie czekaliby do 23, czy tez 17, by moc gdziekolwiek zadzwonic za rozsadna kwote. Obiektywnie rzecz ujmujac POP (MAX) jest bardzo dobra alternatywa dla dzwoniacych glownie w godzinach 'urzedowania' (1,75zl do obcej sieci to lepsza oferta niz w tanich abonamentach), natomiast management Polkomtela ustalajac stawki polaczen w S+ poniakad odgornie (cenami) wskazal nabywcom godziny w jakich 'moga' korzystac z sieci. Mysle, ze obnizka cen godzinach innych niz nocne o ok. 20 - 30% bylaby lepiej widziana niz '30gr. po 23 do Plusa'. ***TEAM jest dobrym konkurentem CALEGO DNIA... ale brak wybranych numerow przycmiewa go nieco.0
-
Nicek pisze: 2002-09-24 15:34Nie sądzę aby management przedsiębiorstwa Polkomtel odgórnie wybierał klientom taryfy. Co najwyżej przedstawia możliości do wyboru. Najlepiej byłoby, gdyby rozmowy były po 30 groszy w szczycie, a po 23 po 3 grosze. I dlatego uważam, że Pop, który nie spełnia tych kryterów jest do jest the best...0
-
promedia pisze: 2002-09-24 21:28***Nicek*** Pewnie ze Polkomtel nie narzuca konkretnych taryf. Glownie chodzi mi o to, ze w S+ w Multi ludzi zludnie trzyma tylko 30gr po 23. I ludzie Ci mecza sie do 23 zeby moc normalnie zadzwonioc bo w szczycie do wlasnej sieci za 1,70 czy tez do obcej za 2,90 to zwyczajny rozbj! Era w SMS Fan i Razem takze zmienila podejscie do polaczen wewnatrz sieci. Ide o zaklad, ze gdyby zniesiono owe 30gr/1min po 23. to armia S+owcow zmalalaby drastycznie. Ale gdyby zniesc 30gr/1min po 23. (bo to tylko 7/24 doby - z najmniejsza aktywnoscia) i obnizyc przytym stawki w pozostalych przedzialach czasowych o 20-30% to ludzie mieliby z tego wiekszy pozytek i pewnie migracji w Simplusie by nie bylo. Nie da sie ukryc ze na godziny urzedowania najlepszym prepaidem jest POP MAX - przede wszystkim ma 'dobra' stawke do wlasnej sieci i rozsadne cene za polaczenia poza nia. Znam wiele osob ktore przeszlo w S+ do TEAM i chwala sobie ze maja normalne ceny polaczen i SMSow (nikomu nie brakuje nocki za 30gr).0
-
biT.MP pisze: 2002-09-29 01:10**promedia**: ja nie przechodze do team,bo dla mnie sa najwazniejsze te nocki po23 za 30gr, juz we wrzesniu tak przegadalem jakies 7h.poprostu prowadze nocny tryb zycia.moi znajomi to plusowcy,wiec smsy mnam do nich za 40gr wiec duzej roznicy nie mam,pozatym wiecej gadam niz wysylam.0
-
siwy_256 pisze: 2003-02-02 12:49Jedna z dziewczyn z reklamy teraz mi się kojarzy z simplusem. Czyli rekama działa.0