TP SA zainwestuje w IT 700 mln zł

Drukuj

W 2003 r. Telekomunikacja Polska zamierza zainwestować w informatykę około 700 mln zł. Priorytetem są projekty poprawiające obsługę klienta (tzw. błękitna linia), czyli system CRM (wspomaganie zarządzania relacjami z klientem) oraz budowa rozbudowanej sieci call center (centra obsługi). Większość tegorocznych środków zostanie przeznaczona na wdrożenie tych rozwiązań w całym kraju. W drugiej połowie roku TP SA chce uruchomić hurtownię danych w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klientów. Nadal będzie też inwestować w infrastrukturę, głównie w związku z budową ogólnopolskiego centrum przetwarzania danych. Spółka chce też wdrożyć nowoczesny system do wspomagania zarządzania klasy ERP oraz zakończyć rozpoczęte w 2002 r. projekty, m.in. wdrożenie systemu billingowego dla klientów biznesowych, integrację paszportyzacji i ewidencji sieci, centralizację systemu kolekcji danych. Do końca 2003 r. zostaną zakończone projekty centralizacji i optymalizacji infrastruktury wszystkich istotnych systemów IT w spółce. Inwestycje, choć początkowo będą wymagać sporych nakładów, mają w konsekwencji doprowadzić do ograniczenia kosztów działalności operatora.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 21

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    umcik pisze: 2003-02-21 11:21
    Brzmi jak zwykle pięknie, tylko zastanawiam się, czy nawet jeśli faktycznie zmniejszą swoje koszty, to czy to przełoży się w bezpośredni sposób na ceny ich usług. Mam dziwne wrażenie, że nie..
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2003-02-21 11:29
    Ble, Ble, Ble. Zwolnią znowu pracowników i to będzie redukcja kosztów.
    0
  • Users Avatars Mini
    umcik pisze: 2003-02-21 11:37
    Tak, tylko oni już od dawna zwalniają ludzi, a nic z tego nie wynika. No, poza wprowadzaniem ryczałtów na internet.. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bomo pisze: 2003-02-21 12:24
    Gaga ma racje znowu ludzie poleca na bruk....i ja tez watpie zeby ceny sie ruszyly. Ja na szczescie nie mam nic wspolnego z tym molochem i cale szczescie mam ich juz po kokardke........niech oddadza abonetow innym operatorom moze wreszcie cos drgnie z cenami .
    0
  • Users Avatars Mini
    umcik pisze: 2003-02-21 12:39
    bomo: swoja drogą, może jestem wredny, ale owszem, powinni lecieć ludzie, szczególnie z BOKu. Tak jak pisze sendi, trudno u nich załatwić po godzinach pracy. W końcu to są urzędy i jako takie powinni pracować do 18 albo i później. Z jednej strony żeby coś załatwić trzeba być u nich osobiście, a jak się już pójdzie, to albo nikogo nie ma, bo wszystkie paniusie poszły sobie na sniadanko, albo tylko jedna jest i w żółwim tempie wszystkich obsługuje. Toć to się pochlastać można. Marzę o takiej obsłudze, jaka jest w erze, z poziomu strony www wszystko można załatwić (prócz podpisania i rozwiązania umowy).
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-02-21 13:52
    umcik - marzenia nic nie kosztują...niestety rzeczywistość tepsiarska jest nieco twarda :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    umcik pisze: 2003-02-21 16:07
    golem: e, przesadzasz. Neostrada+ jest już całkiem miłą propozycją. A 200 pln? Cóż, jak kogoś stać na komputer, a nie stać na internet, to może pójść do kafejki. Można sobie porównać koszt.
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt pisze: 2003-02-21 17:46
    yyyy... że co? A jaki jest koszt łączy adsl za garanicą? Kwotowy i stosunkowy do zarobków?
    0
  • Users Avatars Mini
    umcik pisze: 2003-02-22 09:50
    nikt: pomyśl. Chcesz rozmawiać o stosunkach zarobków do kosztów? Załóż sobie, że koszt mniej-więcej jest ten sam. Tzn. ktoś ma ci coś sprzedawać poniżej kosztów "bo taki jest stosunek kosztów do zarobków w UE"? Wybacz, nie tędy droga. Ta sama sytuacja jest z benzyną i tysiącem innych artykułów. U nich jest relatywnie taniej (no, taniej i tak jest uwzględniwszy cła jakie mamy), ale nikt nie da ci niczego poniżej kosztów, o ile nie będzie miał w tym większego interesu - vide komórki sprzedawana w promocjach za grosze. Taki już niestety jest ten wredny kapitalizm.
    0
  • Users Avatars Mini
    statek pisze: 2003-02-22 16:01
    Inwestwoac to mogą tylko w jakis potrzebne rzeczy! Np u mnie nie mozna zrobic sdi bo jest za slaba centrala moze to by naprawili
    0
  • Users Avatars Mini
    be3 pisze: 2003-02-22 17:21
    Niech zgadne... Pewnie wygra nasz ulubiony zus-owski Prokom.. jak wszedzie...Mozeby tak komisje sledcza =:)
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-02-22 18:58
    umcik: neostrada owszem fajna propozycja tylko nie dla wszystkich, jak mieszkasz w w-wie albo w innym dużym mieście to ok ale jak mieszkasz w mniejszym to o neostradzie możesz zapomnieć ba nawet na sdi trzeba czekać
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-02-22 19:01
    co tam neostrada i sdi jak jesteś na starej centrali to nawet modem ch.....owo chodzi
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-02-22 19:03
    i raczej wolałbym przeczytać informację na temat kiedy sznowna tpsa udostępni te usłui szerszemu gronu użytkowników
    0
  • Users Avatars Mini
    martin pisze: 2003-02-23 08:56
    Zwykle SDI a czekam juz 1.5 miesiaca. Normalka
    0
  • Users Avatars Mini
    nikt pisze: 2003-02-23 12:37
    umcik: Nie zrozumiałeś mnie. Ja pytałem, a nie stawiałem zarzuty. A co do stosunku kosztów. Weź pod uwagę to, że Polacy nadal biednieją co widać na rynku. Jeśli będzie tak dalej to już nie będzie co zbierać. A co do neostrady. Z nią jest tak jak z akcyzą na wódkę. Obniżenie ceny do poziomu 100 zł spowodowałoby, że Telekomunikacja będzie rzadziej okradana przez swoich abonentów. Każdy wolałby mieć neostardę na trzech, a nie na dziesięciu. Ale, niestety, Polacy żeby mieć nadal muszą kraść. A to jest bardzo przykre.
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-23 14:00
    Dlaczego tepsa zainwestuje?To nieprawda!!!Bo to nasze pieniadze wiec my inwestujemy!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-23 14:03
    Blekitna linia no fajna rzecz.Taka jak telefon w Maybachu ktory laczy odrazu z obsuga klienta na koszt firmy!Ale to niestety bedzie calkiem inna rzecz.No ale moze wreszcie cos zrobia pozadnego i nie beda zdzierac!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-23 14:05
    Jak czytam wasze komentarze to umacniam sie w moim spojrzeniu na to ze tepsa ma w d*** klienta i niech nie pieprza ze chca cos dla nas robic.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-02-24 09:35
    Blekitna linia juz jest, a czy tepsa ma zamiar stworzyc cos na wzor blekitnej karty, zwiazanej z przemoca w rodzinie, a w tym przypadku, zwiazanej z naduzyciami operatora!???
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-26 01:04
    chyba za późno się TP zabrała za robotę, konkurencja na rynku mocno już wyprzedziła TP, a z kolei co słychać w sprawie smsów w TP? bo miały być?????
    0