TP S.A. chce w 2002 r. ograniczyć CHURN do poziomu 4.3%
TP S.A. rozpoczęła kilka tygodni temu Program Antychurnowy, który jest jednym z najważniejszych elementów Programu Transformacji. Projekt antychurnowy ma jasno określony cel: ograniczyć i utrzymać niski poziom odejść klientów z TP S.A. Plan zakłada na ten rok poziom CHURN-U 4,3 %. W zeszłym roku wskaźnik ten wyniósł w TP S.A. 5 % (czyli z usług operatora zrezygnowało 5% abonentów). Założenia Programu Antychurnowego odnoszą się zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych, ale dla TP S.A. najważniejsze jest utrzymanie niskiego poziomu wskaźnika właśnie w sektorze klientów kluczowych i biznesowych. TP S.A. opracowuje obecnie specjalne programy lojalnościowe dla poszczególnych segmentów oraz wdraża narzędzia wspomagające przewidywanie odejść. W całym kraju uruchomiono już jeden z elementów Programu Antychurnowego - proces "win-back". Proces polega na przekonywaniu klienta, który zdecydował się odejść, do pozostania abonentem TP S.A. "Win-back" realizują obecnie pracownicy BOK-ów w całym kraju. Według danych operatora "win-back" okazał się znacznym sukcesem. Bez prawie żadnych nakładów finansowych i systemów informatycznych w niektórych regionach kraju udaję się rozmową zatrzymać 6 na 10 rezygnujących z usług. TP S.A. zamierza wdrożyć około 30 podobnych projektów. Dodatkowo Program Antychurnowy ma wspomagać France Telecom, który ma pomóc polskiemu telekomowi opracować model biznesowy o wysokiej skuteczności trafień pozwalający przewidzieć odejścia. Kierownikiem projektu Program Antychurnowy w TP S.A. jest Paweł Kuśmierowski. Według niego szanse na obniżenie poziomu CHURN do założonej wartości 4,3 % to zamysł "...więcej niż ambitny...To ogromne wyzwanie...". Pomysł jest jednak według niego realny: "Jeżeli wszystko będzie szło tak, jak dotychczas, to do osiągnięcia sukcesu brakuje nam bardzo niewiele. Przypominam, że wciąż korzystamy z potencjału drzemiącego w organizacji. Niestety bardzo wiele zależy od rozwoju sytuacji gospodarczej kraju oraz od wydarzeń na rynku telekomunikacyjnym, a na to wpływu nie mamy żadnego."
Komentarze / 17
Dodaj komentarz-
martom24 pisze: 2002-04-02 01:54plany maja ambitne..pewnie gorzej bedzie z ich realizacja!!0
-
olekbek pisze: 2002-04-02 02:33A ja wierzę w naszego giganta telekomunikacyjnego...w końcu to TPSA posiada jako nieliczna firma w Polsce kapital do inwestowania... szkoda tylko, że ten gigan staje się małą częścią innego giganta- FT...0
-
ANATOL pisze: 2002-04-02 04:12JA tez zrezygnowalem i NIC :-) ale niech sie ucza, moze to czegos ich nauczy - nauka to potegi klucz :-) pzdr.0
-
Przemek pisze: 2002-04-02 04:38Proponuję po raz kolejny podnieść abonamentu i zwiększyć jeszcze bardziej koszty połączeń. Na pewno więcej ludzi zostanie przy tepsie, a phreak to już na pewno zaniknie :)0
-
andor pisze: 2002-04-02 11:58Wystarczy wydać bez wiedzy i zgody abonentów aneks do umowy, że za odejście z TP SA trzeba zapłacić wysoką karę :-)0
-
CiepliX pisze: 2002-04-02 13:37przemek - zgadzam sie! Choc mysle ze madrym posunieciem byloby dolozenie jakis ryczaltow - np. 50 netto i miejscowe bez limitu. 80 netto i 020xxxx bez limitu. To ma sens.... inaczej tepsa coraz nizej bedzie spadac...0
-
Kan pisze: 2002-04-02 13:41Tak więc i tpsa zaczyna walczyć o klienta,żart Prima-Aprilisowy,czy wreszcie sytuacja normalna klient się liczy nawet u monopolisty,lepiej pożno niż wcale.0
-
CiepliX pisze: 2002-04-02 13:48Anatol - dla nich (niestety) tacy klienci jak ty czy ja sa malo istotni...czuja po kieszeni jak odpada od nich firma dzierzawiaca np. 1000 linni i przynoszaca dochod w dziesiatkach tysiecy zloty miesiecznie. A tak sie wlasnie dzieje...inni operatorzy proponuja dla sporych firm swietne promocje, a tepsa do tej pory nie proponowala nic :-( A nas, szarakow to nie dotyczy i twoje odejscie nie zabolalo telekompromitacji. No chyba ze generowales rachunki po 5-10 tys. zł.0
-
mr.bond pisze: 2002-04-02 14:02Rozumiem, ze jakies ciekawe pomysly itp. pojawia sie niebawem na rynku. Cos ponad 50% w okresie Wielkanocnym.0
-
PZ pisze: 2002-04-02 14:02*** GOL *** czy to jest PrimaAprilis ? Pytam bo mnie osobiście rozśmieszyła nie tylko AMBITYNOŚĆ (4,3 % to zamysł "...więcej niż ambityny...To ogromne wyzwanie...". ), ale również "AMBITNOŚĆ" zamierzeń "Kierownika projektu Programu Antychurnowego u Tepsokomunikanta", czy też raczej całej tepsy ... 0,7 % poprawy to jest coś ... porywającego ;;;-) Wiem, wiem w końcu zmiana wskaźnika z 5% na 4,3% to poprawa o 14 % co nie jest mało, ale nie muszę chyba dodawać, że i tak ich nie lubię ... Ciekaw jestem jaki mieli by ww. wskaźnik gdyby od drugiego półrocza nagle, z dnia na dzień pojawiła się tepsa 2 z takim samym zasięgiem, jakością i identyczną taryfą ... przez pół roku pewnie z czystej przekory odeszło by wielu i oscylowałby ok. 20%, a nie 5% ... Ja na pewno bym zmienił operatora - teraz nie mogę ... podobnie jak wielu abonentów z tych 95%, którzy w zeszłym roku nie odeszli od tepsy ... Pozdrawiam ;-)0
-
Kan pisze: 2002-04-02 14:21Cieplix trochę się mylisz tpsa chciała zaproponować firmą lepsze rozwiązania,ale nie otrzymala zgody od URT,był news o tym na GOL-u pzdr.0
-
hubi pisze: 2002-04-02 15:01tak rozmowa zatrzymuja klientow jak by dali ze 20 jednostek to cos by z tego bylo a rozmowa to oni sobie moga0
-
dexter pisze: 2002-04-02 22:46Najlepszy program Antychurnowy - zmniejszyć opłaty o 50 %, nie - nawet o 100%!!! No niezły dowcip PrimaAprilisowy. Pzdr.0
-
CiepliX pisze: 2002-04-03 12:08Kan - troche szczegolow, jak mozesz, bo skleroza mnie trzyma w szponach ;-)0
-
artjaw pisze: 2002-04-03 18:35ha ha, nie wiem co byloby mnie w stanie przekonac do powrotu.0
-
Qba pisze: 2002-04-04 11:39Bedzie to bardzo trudne, a zwlaszcza teraz gdy Dialog dostal mozliwosci na cala polske! Wskaznik ten moze sie znacznie podniesc, a tepsa moze miec problemy!0
-
kkrzysiekk pisze: 2002-04-06 19:26chlopaki chcieliby utrzymac ten wskaznik na najnizszym poziomie, ale wydaje mi sie ze w obecnej sytuacji churn bedzie rósł!!!0