TP podała dane operacyjne Idei
Telekomunikacja Polska w opublikowanym dziś raporcie kwartalnym za IV kwartał 2002 zaprezentowała wybrane dane operacyjne PTK Centertel.
Liczba abonentów PTK Centertel:
(tys.) | 31 grudnia 2001 | 31 grudnia 2002 |
IDEA | 1 203 | 1 740 |
POP | 1 540 | 2 728 |
NMT | 42 | 12 |
Razem | 2 785 | 4 480 |
Wskaźniki operacyjne PTK Centertel za 12 miesięcy zakończone 31 grudnia 2001 r. oraz 31 grudnia 2002 r.:
POP | IDEA | Zagregowane* | ||||
01.01.2001- 31.12.2001 | 01.01.2002- 31.12.2002 | 01.01.2001 -31.12.2001 | 01.01.2002 -31.12.2002 | 01.01.2001 -31.12.2001 | 01.01.2002 -31.12.2002 | |
ARPU (miesięcznie w zł) (miesięczne przychody na abonenta) | 31,4 | 31,1 | 139,8 | 138 | 85,9 | 73,3 |
MoU (miesięcznie w min.)(czas połączeń na abonenta) | 36,2 | 28,4 | 121,2 | 124,6 | 78,9 | 66,4 |
SAC (zł)(koszt pozyskania abonenta) | 216 | 117,5 | 719 | 707,6 | 429,9 | 346,6 |
*Obliczenie nie obejmuje danych wygenerowanych w standardzie NMT.
Zagregowane miesięczne ARPU z usług SMS wyniosło za okres I-IV kwartału 2002 r.: 7,1 zł.
Komentarze / 12
Dodaj komentarz-
spiro pisze: 2003-03-03 20:23a jak tam zyski idei?0
-
jacze pisze: 2003-03-03 20:12bardzo szczegolowy rapotr:) hahaha0
-
sfwef pisze: 2003-03-03 20:39chyba raczej strata...0
-
wlo pisze: 2003-03-03 20:41rzeczywiście, wyjątkowo szczegółowy raport... Co widzimy? Zysk na abonenta - niższy, czas połączeń - niższy... na szczęście koszt pozyska nia też niższy :-) Nie wiem, czy przy jeszcze niższych cenach usług Idea zrealizuje ambitne plany osiągnięcia zysku już w przyszłym roku :-)0
-
K_rytyk pisze: 2003-03-03 21:11Ciekawe, czy licza moje 3 popo, ktore dostalem bylem jak wymienialem rodzince telefony w zostance razem???0
-
nr124 pisze: 2003-03-03 21:50nie za fajny ten raport.Strasznie mało danych w nim.0
-
siwy_256 pisze: 2003-03-03 22:19nr124 : mało ale konkretnie. Wnioski: SAC w abonamencie pozwala na pozyskanie 6 klientów w pre-paidze 707/117=6. A zysk z sześciu klientów pre-paid to 6*31,3 = 187138. Czyli jednak opłaca się pozyskiwać klientów pre-paid gdyż przychód z 6 klientów pp jest większy niż od jednego abo chociaż koszt ich pozyskania jest ten sam.0
-
promedia pisze: 2003-03-04 01:29***siwy_256*** Dokladnie to samo, w nieco inny sposob, probowalem wylozyc 'komus' kilka dni wczesniej w innym newsie. Sieciom oplaca sie inwestowac w prepaidowcow, gdyz wygenerowane przez nich zyski w stosunku do kosztow pozyskania sa znaczaco wyzsze niz postpaidzie. Jest to takze wyjasnienie dlaczego wogole sa cyrografy... i dlaczego na nie sa krotsze niz 24 mce (w standardowej ofercie - pomijam wyjatki z 12 mce kontraktem). Wniosek dla Opow - Prepaid nie znaczy gorszy i nalezy dbac o takich uzytkownikow w sposob zdecydowany!0
-
Zwierzak pisze: 2003-03-04 12:27siwy_256 - weź pod uwagę jeszcze długość życia klienta w sieci. Prepaidowiec żyje średnio krócej w sieci niż abonamentowiec. A poza tym pewność uzyskiwania dochodu (abonament) też jest ważna. Gdy weżmie się to pod uwagę, wtedy już to tak różowo nie wygląda... Ale co racja, to racja - prepaid jest coraz ważniejszy.0
-
kawa pisze: 2003-03-04 16:19....ciekawe co powiedzą wszyscy którzy twierdzą, że Idea jest najtańsza, skoro wychodzi, że średnio każda minuta rozmowy kosztuje klienta ponad 1,15 zł :-)0
-
Krissvette pisze: 2003-03-04 20:26Sama nazwa "Idea" większości się chyba dobrze kojarzy:))0
-
ghostdog pisze: 2003-03-08 22:29tepsa jest chyba zadowolona z corki!0