TP nie powinna likwidować swoich kas
Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że Telekomunikacja Polska narusza interesy swoich klientów, zmuszając ich do dokonywania opłat za pośrednictwem banków i poczt.
"Operator powinien zapewnić swoim abonentom możliwość wpłacania świadczeń bez ponoszenia kosztów prowizji. Jeśli dla własnej oszczędności likwiduje kasy, powinien zapewnić przekaz oszczędności na swój koszt" - napisał w liście do UOKiK Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Andrzej Zoll.
TP zlikwidowała kasy w biurach obsługi klientów od 1 września tego roku. Oznacza to konieczność korzystania przy wnoszeniu opłat za usługi spółki za pośrednictwem banków i urzędów pocztowych.
Prof. Zoll podkreślił w liście do UOKiK, że interesy klientów TP są naruszane m.in. dlatego, że spółka nie planuje przeznaczyć pieniędzy uzyskanych z likwidacji kas na zrekompensowanie klientom większych kosztów, które będą musieli ponieść w wyniku wprowadzonych zmian.
Komentarze / 36
Dodaj komentarz-
dziobek pisze: 2002-09-21 12:51niech naloza kare..0
-
Stasiek pisze: 2002-09-21 13:03Wszystko było by fajnie jak by można było płacić poprzez POLECENIE ZAPŁATY (Direct Debit). A tak to nie dość traci się czas na wykonanie przelewu bądź stanie w kolejce na poczcie to jeszcze (poza niektórymi bankami) trzeba za to płacić. PS. Wiem, że PZ jest dostępne w Wawie i Poznaniu ale ja i wiele abonentów TP SA się niestety na to nie łapie.0
-
cichy2301 pisze: 2002-09-21 13:11Szukają oszczędności - to dobrze, ale to chyba nienajlepsze mjejsce. Powinni zapewnić możliwość opłaty rachunku bez opłacaia jakiś prowizji (dokładni tak jak napisał rzecznik). I tak nigdy nie korzystałem z kas TP, ale widziałem kolejki jakie tam były. Masa ludzi płaciła w ten sposób rachunki, właśnie po o, żeby uniknąć dodtkowych kosztów (nawet jeśli to jest 3 PLN dodatkowo)0
-
bodopl pisze: 2002-09-21 13:12ja na szczęście z ich boków dawno nie korzystam - mbank jest wygodniejszy i nie trzeba płacić prowizji (przynajmniej narazie). Ale emeryci ( i nie tylko) mogą sie trochę kurzyć jak chcą zlikwidować kasy to niech podpiszą umowę z pocztą i niech sami pokrywają koszty przelewów0
-
196906 pisze: 2002-09-21 13:12Na temat Tepsy i jej poczynań szkoda gadać i tak zrobią co chcą, ale dobija mnie jedno kiedy wreszcie Poczta Polska będzie pocztą a nie niby bankiem. Dobijają mnie kolejki kiedy idę wysłać list i czekam godzinę lub dwie bo ludzie pobierają renty lub robią opłaty OD TEGO SĄ BANKI!!!!0
-
ghostdog pisze: 2002-09-21 13:57Ukrzyzowac , ukrzyzowac.Nieladnie ze chca likwidowac kasy bo to niesie za soba likwidacje miejsc pracy i wieksze bezrobocie i jeszcze trzeba bedzie placic pocztowcom oni tez niezle zdzieraja qrwa!Pozdro!0
-
bodzio pisze: 2002-09-21 14:11zamiast likwidowac wlasnie powinni dokladac tych kas. Tera w kolejce czeka sie min. godz. bo jedna kasjerka pracuje, druga pije kawe...0
-
jarpol pisze: 2002-09-21 14:44Myslę że tak jak rzecznik myśli ponad połowa klientów TPSA , którzy dotychczas co miesiąc pomimo okropnych kolejek korzystali z mozliwości wpłacenia bezposrednio do telekomuny... Najbardziej wqrzająca była ta niby promocja na poczcie tylko przez 2 miechy... TPSA twierdziło że przecież na poczcie jest za darmo, a że dotyczyło to tylko dwóch rachunków....0
-
Szy pisze: 2002-09-21 14:57W Poznaniu kiedyś TPSA prowadziłą punkt kasowy czynny 24h/dobę. Potem skrócil okres urzędowania do godz. 21:00. Teraz go zlikwidowali. Żeby ludzie się nie burwersowali, to TPSA załatwiła sobie z Pocztą 3 miesięczny okres przejściowy - beprowizyjny. Teraz okres przejściowy się skończył i TPSA ma oszczędności, Poczta ma większy obrót (i zysk). Kasjerki w TPSA straciły prcę. Na poczcie kolejki wzrosły. TRZEBA RATOWAĆ FRANCE TELECOM. Tymczasem komórki są jeszcze troszkę za drogie, żeby przejęły funkcję telefonów stacjonarnych. Ale to już nie długo... BO niestety na konkurencję w postaci NETII liczyć nie mogę - brak możliwości technicznych.0
-
DjMati pisze: 2002-09-21 15:29w ten sposob to sie raczej na nas nie dorobia0
-
timeport pisze: 2002-09-21 16:01to świadczy o tym co wszyscy wiedzą jaka jest tpsa , to jedno wielkie dno jak by coś takiego zrobiła BT albo jakaś inna sieć to nie wiem jak by się to dla niej skończyło : ))) a u nas wszystko przechodzi a takie gadanie do niczego nie doprowadzi bo przecież to tpsa...0
-
Czerstwy pisze: 2002-09-21 16:57Zupełne nie liczenie sie z klientem to stała polityka Telekompromitacji Polskiej, brak powaznej konkurencji daje TPsie duzo luzu w robieniu z nas frajerów - jeszcze długo w tej kwestii nic się raczej nie zmieni :(0
-
marek pisze: 2002-09-21 17:23no coz z jednej strony dobrze ze tepsa zlikwidowala te kasy bo czasem to byly tak ogromne kolejki ze nic innego nie dalo sie zalatwic... a z drugiej strony przykre jest to ze tepsa zmusza nas do placenia prowizji... Dobrym rozwiazaniem bylby z pewnoscia Direct Debit ktory oferowany jest w sieciach komorkowych...0
-
nut pisze: 2002-09-21 19:36Ostatnio zbulwersowala mnie reklama telekomuny, ktora dostalem razem z rachunkim. Bylo tam napisane duzymi czerwonymi literami: 9 minut za darmo. Pod spodem wyjasnienie o co chodzi: za rachunek tp pobierana jest prowizja 99gr, a za np. NOM az 3zl i za zaoszczedzone pieniadze mozna sobie zadzwonic za darmo :) Najbardziej byly tam trzy literki NOM. Telekomuna nigdy nie byla uczciwa, ale reklama porownawcza z konkretna firma (NOMem) to juz przesada!!!0
-
timeport pisze: 2002-09-21 20:11kare a kto niby miał by tpsa miał by tą kaer nałożyć "kolega koledze " to się nie zmieni bo i ludziska wyżej też mają w tym swój interes "rząd" więc jak to tak a to że mamy płacić rachunki na poczcie lub w banku to h... ich to obchodzi ja już nie pisze o tym bo tak mnie to wk....... że szkoda gadać jak i tak nic się dla nas nie zmieni : (((((((((((((((0
-
pawezi pisze: 2002-09-21 22:27Oj Tp postepuje troszke nie fer.troszke to wszysko jest chore tu robia promocje udogodnienja dla klietów a tu likwiduja kasy jak mysle to jest ten ich nowy plan na nastepne lata.Konkurencja nie spi i napewno to jakos wykozysta0
-
rb pisze: 2002-09-21 23:22To może i ZUS trzeba ukarać?! Wpłacających tu również zmusza się do opłat prowizyjnych od wpłat!!!0
-
Michal pisze: 2002-09-22 11:44Na pewno nie jest to wygodne dla części klientów. Natomiast dla szanownych PAństwa mam pytanie: kto chciałby utzymywać non stop biznes, w którym prze 18dni roboczych w miesiącu nie dzieje sie nic, a przez 5 są takie tłumy ze niemożliwe jest fizycznie ustworzenie takiej ilosci stanowisk, zeby obsługa przebiegała w normalnym czasie?? Natomiast zastanawia mnie jedno: pal licho rachunki, ale jak bede chciał od reki zapłacić za [aparat telefoniczny, karte telefniczną..zestaw POP...} niepotrzebne skreslić - to też nie można - przedpłata w banku i kwit w zebach do tepsy? a moze jaskieś kasy jednak będą??0
-
Giewont pisze: 2002-09-22 15:28A gdzie operatorzy GSM oferuja wplaty bezposrednio w kasie??? Utrzymywanie kasy w boku to nie tylko pani w okienku to jeszcze sporo dodatkowych kosztow. I tak jak napisal Michal przez 5 dni kolejka reszte dni pani w okienku sie nudzi. *** Michal a co do zakupu telefonu czy karty pop to tak jak w sklepie nie potrzeba do tego specjalnej kasy. A Ci co tak narzekaja ze musze placic na poczcie to czy wszystkie pozostale rachunki tez oplacacie w siedzibach firm ?? (prad, ogrzewanie itp ???) bo z tego co sie orientuje oni nie maja tylu punktow co miala tepsa a klietow maja tyle samo ;))0
-
Valdi pisze: 2002-09-22 16:18Co za pierdoły ludziska piszecie!!! Jedyny Giewont coś tu mondrego napisał!!!0
-
szulak pisze: 2002-09-22 17:11w sklepach i salonach firmowych ery jest zawsze kasa..ktora przyjmuje oplaty za abonament....za free....a jest tych sklepow i salonow sporo (kazde miasto powyzej 100 tys lodkow).....wiadomo tylko w pipidowkach nie ma :) kiedys era ustalia oplate 5 zika za abonament.....ale pozniej sie wycofala...bo raz ze klient wqrw....a dwa ze pieniazki z opoznieniem wplywal dla ery:) czlowiek uczy sie na bledach..trzeba prawidlowo wnioski wyciagac....a wprowadzili oplate bo kolejki byly..a teraz im to wisi ..mogo byc kolejki ale pieniazki ach te kochane pieniazki wplywaja szybciej...0
-
portal pisze: 2002-09-22 18:55TELEKOMUNISCI i tak nic sobie z tego nei zrobia... bo kto i co im zrobi? oczywistym jest ze nikt... a swoja droga, to jest chamstwo, i koleny powoddla ktorego tak nie lubie tej firmy, i na sama mysl o niej boli mnie glowa :(0
-
WojtekX pisze: 2002-09-22 20:02szulak: do dotyczy wszystkich operatorów GSM, a nie tylko ERY!!!!!0
-
adminek pisze: 2002-09-22 20:02Dobrze, tak trzymać, może tepsa zmieni swoje nastawienie do klientów, którzy placą słone piniąde ja ich kiepskiej jakości usługi a na dodatek muszą jeszcze utrzymywać banki i pocztę!!0
-
byku pisze: 2002-09-23 08:37to ciekawe rozwiązanie wszyscy zwiąkszajailośc swoich kas a TP likwiduje ,0
-
Qba pisze: 2002-09-23 10:14Ale taka sama sytuacja jest w erze i plusie! Tak tez w kasach firmowych ludzie ponosza koszty za przekazanie pieniedzy operatorowi i jakos nie podnosi sie wrzawy, a jest to duzo wiecej niz 0,99 zlotego w przypadku tepsy!0
-
PZ pisze: 2002-09-23 11:12*** Narzekacze ;-) *** wiadomo, że teraz będzie gorzej (szczególnie dla tych co chodzili do telekpiny) ... rację ma *** Giewont *** bo klientów tepsy jest dużo i jest to dla nich nieopłacalne ... jedno, "ale" jak się poszukuje najlepszego rozwiązania w tej kwestii "na żywym organizmie" ... to nie ma się co dziwić, że wszyscy narzekają ... szczególnie jak przy każdej zmianie głośno "klepie" się, że to dla dobra klienta ;-) O ile dobrze pamietam to było tak: kiedyś było za darmo na poczcie (która nawet naliczała opłatę za zwłokę-po terminie), później zregionalizowano (wpłaty za darmo tylko w województwie), później telekpina stwierdziła, że za dużo ją to kosztuje i skończyło się, później szybko pojawiły się kasy w tepsie ... , a ostatnio "wielka promocja" ... po długich bojach zrezygnowali z "bawienia się" w kasjerów ... dla dobra abonentów oczywiście ;-) no i jak tu nie narzekać ... Pozdrawiam ;-)0
-
PZ pisze: 2002-09-23 11:38*** nut *** Masz rację, w Polsce reklama porównawcza jest zabroniona, aczkolwiek zapewne wielu prawników telekpiny oglądało tą ulotkę ... i pewnie NOM za wiele nie zdziała :-( Wracając do rozweselających 9 minut z ulotki ... ciekaw jestem jak oni to liczą ? - oszczędność 2,01 zł na opłacie podzielone przez 9 daje nam 22,33 gr (za 1 minutę) ... w tepsie nie ma takiej stawki ... nawet uwzględniając promocyjne 20 %. W takich przypadkach lubili zawsze wszystkie korzyści przeliczać na "nocne" połączenia lokalne (najtańsze) - to dało by 5,68 impulsa, czyli 34,08 minuty w nocy !!!!! ;-) W "Aktywnym" 6,10 imp. i 36,61 minut !!!!! A oni tak skromnie 9 minut ... co za powściągliwość ;-) Dobra idąc ich tokiem rozumowania to zrobię sobie jeszcze większą promocję ... nie 9, ale 13,43 min. (9*3,00/2,01) ... w końcu banków, gdzie nie płaci się za konto i przelewy ... troszkę jest. Pozdrawiam ;-)0
-
roski pisze: 2002-09-23 14:13właściwie to guzik mnie to obchodzi bo po pierwsze nie muszę płacić TePsie, a po drugie wszelkie płatności reguluję bezgotówkowo.0
-
CiepliX pisze: 2002-09-23 15:43W przeciwienstwie do tepsy w plusie mam mozliwosc placenia "poleceniem zaplaty" za co dodatkowo teraz daja pakiet minut i punkty w programie lojalnosciowym. Szczesliwie srepsa w W-wie oferuje polecenie zaplaty, ale jak mieszkasz gdzie indziej to zapomnij. Wiec co pozostaje? W zebach rachunek i na poczte...i 2h stania. A powazanie klienta? Wiec wlasnie tpsa ma nas w wieeeeelkim powazaniu :p0
-
Giewont pisze: 2002-09-23 15:56*** Cieplix, Ty tak placisz, ale wiedz o tym ze korzystajacych z polecenia zaplaty jest wciaz bardzo malo. Ja akurat place karta przez telefon i to tez jest znikomy procent. A wiekoszc i tak placi poprzez przelew realizowany na druku ktory dostaje wraz z faktura, na poczcie badz w banku. Ktos tu pisal ze era ma w kazdym salonie i sklepie firmowy, ok ale nawet jak na kazde miasto bedzie jeden to i tak w porownaniu do placowek pocztowych czy bakowych to ilosc minimalna. Ktos wierzy ze operatorzy gsm wprowadza platnosc przelewem za 99gr, na pocztach i w placowkach banku spoldzielczego?? ;)))0
-
PZ pisze: 2002-09-23 16:57*** Giewont *** GSM'y pomyślą o tym gdy będą drukowali tyle faktur co tepsa ... na razie jest ich o rząd wielkości mniej ... Na marginesie: głowy za to nie dam, ale wydaje mi się, że na którejś z ulotek telekpiny była jakaś oferta (chyba nazwali to promocją) by założyć sobie polecenie zapłaty (gdzieś w "czasowych" okolicach tworzenia kas u siebie) ... rzuciłem okiem, czy nie ma jakiś bonusów z tego tytułu ... nie było wobec czego ulotka powędrowała do kosza ... nie wiem, ale chyba nadal jest ta możliwość ... chyba w całym kraju. A tak przy okazji to nie wszystkie banki realizują za darmo polecenie zapłaty/direct debit ... czasem są opłaty przy rezygnacji/modyfikacji zlecenia ... każdy orze jak może ;-) trzeba zwracać uwagę na co idą własne pieniądze ... są też i tacy co mają 4-6 różnych opłat "miesięcznych" i płacą od lat w jakimś banku po 4-5 zł za sztukę i narzekają na kolejki, drożyznę ... i co ... i nic. Przyznam się, że nie rozumiem ich. Pozdrawiam ;-)0
-
NOM :-) pisze: 2002-09-24 00:38co do ulotki reklamowej To jej nie widziałem bo wrzucam do kosza od razu jak otworzę kopertę. Tylko że NOM na tutaj gówno do powiedzenia. Bo w braży telekomunikacyjnej używa się określeń NOM - niezalezny operator międzystrefowy, NOL - niezależny operator lokalny, NOK - niezależny operator komórkowy. I to NOM przywłaszczył sobie powszechnie używany (w branży) skrót robiąc z niego swoją nazwę więc TPSA zwasze może powiedzieć że nie wskazuje na konkretną firmę....Co do opłat : swego czasu była afera że ERA czy Plus, nie pamiętam we własnym firmowym okienku w salonie pobierali 4 złote za opłacenie rachunku.0
-
Maras pisze: 2002-09-24 23:46poświeciłem chwilkę na przeczytanie całego regulaminu i nie znalazłem tam zapisu że TPSA zobowiazuje się do utrzymywania kas w których abonent może opłacić rachunek. a tym bardziej takiego w którym tpsa zobowiązuje się do tego że zapewni klientowi wpłatę nalezności bez opłat. jedyna zmianka o kasach TPSA jest w dziale V [OPŁATY]regulaminu paragraf § 37 cytuję: "Za dzień zapłaty uważa się dzień dokonania wpłaty w kasie TP SA, urzędzie pocztowym, banku lub dzień dokonania płatności przelewem." Zapis ten można potraktować za ukłon TPSA w stronę klienta gdyż za dzień wpłaty uważana jest "data stmpla" a nie jak u innych operatorów którzy twierdzą że za datę wpłaty uważają datę zaksięgowania nalezności na ich koncie.0
-
Maras pisze: 2002-09-24 23:56nawet jeżeli ktoś chce traktować § 37 jako zobowiązanie TPSA do utrzymywania KAS, to firma ma prawo zmienić regulamin byle nie był sprzeczny z POLSKIM PRAWEM i z odpowiednim wyprzedzeniem powiadomić klientów. A o fakcie likwidacji kas TPSA chyba dosyć wcześnie i głośno wszystkich informowała (plus dwu miesięczny okres promocyjny) A jeżeli klientowi nowy regulamin się nie podoba może odstapić od umowy.. Ludzie jest XIX wiek i są inne prostsze sposoby opłaty rachunków, pza tym "usredniono cenę" zlikwidowano darmową wpłatę ale obniżono z 3 zł do 99 gr na Poczcie. TPSA NIE pozbawiła klientów możliwosci regulowania nalezności, zlikwidowała tylko kasy (wpłaty bez opłat) ALE w żadnej umowie z klientem, ani regulaminie swiadczenia usług TPSA NIE ZOBOWIĄZAŁA SIĘ ŻE TAKĄ MOŻLIWOŚĆ (wpłata bez opłaty) ABONENT BĘDZIE MIAŁ.0
-
siwy_256 pisze: 2003-02-02 12:45Tpsa jako monopolista nie powinna robić takich zagrywek.0