TP kupuje od Lucenta

Drukuj

Lucent Technologies został wybrany przez Telekomunikację Polską na dostawcę rozwiązania obejmującego  oprogramowanie i usługi, które umożliwią TP znaczne uproszczenie zarządzanie siecią i ograniczą związane z tym koszty eksploatacyjne.

W ramach umowy Lucent dostarczy oprogramowanie Navis Network Fault Manager  (NFM) oraz NetMinder Network Trouble Patterning (NTP). Oprogramowanie Navis Network Fault Manager (NFM) umożliwi, scentralizowane, zdalne zarządzanie 81 centralami 5ESS zainstalowanymi w sieci TP,  w tym także centralami międzynarodowymi. Oprogramowanie NetMinder Network Trouble Patterning (NTP) zostanie zainstalowane  dla wybranych central 5ESS w sieci TP, co pozwoli TP zoptymalizować pracę własnej sieci, a także współpracę z innymi sieciami,  zapewniając w ten sposób jeszcze wyższą jakość świadczonych usług i wyższe przychody. Dział usługowy Lucenta, Lucent Worldwide Services, zainstaluje i zintegruje systemy oraz zapewni stałe wsparcie platformy zarządzania siecią.

"Współpracowaliśmy już z Lucentem nad projektami dotyczącymi systemów zarządzania elementami sieci w Gdańsku i Szczecinie", powiedział Janusz Podraza, dyrektor Departamentu Monitorowania i Zarządzania Siecią w Telekomunikacji Polskiej. "Byliśmy zadowoleni z oferowanych rozwiązań, a Lucent okazał się solidnym i wiarygodnym partnerem. Mamy nadzieję, że także tym razem Lucent wykaże się wiedzą i zaangażowaniem, które pozwolą nam na sprawną realizację tego projektu w zaplanowanym terminie."

"Cieszymy się, że możemy dostarczyć Telekomunikacji Polskiej nasze wysoce skalowalne oprogramowanie do zarządzania siecią i usługami, które spełnia bieżące potrzeby naszego Klienta i oferuje olbrzymie możliwości rozbudowy", powiedział Andrzej Dulka, Dyrektor INS na Polskę w Lucent Technologies. "W sieci TP pracuje dużo central 5ESS Lucenta i wierzymy, że Telekomunikacja Polska będzie czerpać zyski z tej inwestycji teraz i w przyszłości."

Do tej pory Lucent zainstalował w całej Polsce 81 central 5ESS (hostów) w sieci TP, z czego 76 działa jako centrale lokalne i obsługuje około 3,5 miliona abonentów Telekomunikacji Polskiej, a pozostałe pełnią funkcje central tranzytowych i międzynarodowych. W ramach umowy Lucent zmodyfikuje również centrale 5ESS dodając bezpośredni interfejs TCP/IP, oparty na karcie High Speed Data Transfer (HSDT). Karta HSDT zapewnia bezpośredni interfejs TCP/IP do centrali stanowiąc alternatywę dla powszechnie stosowanego protokołu X.25. Dzięki temu możliwy jest transfer plików z wykorzystaniem protokołu IP. Oprogramowanie Navis Network Fault Manager (NFM) zakupione przez TP centralizuje nadzór i umożliwia szybką identyfikację przyczyn problemów sieciowych, co pozwala na skrócenie do minimum przerw w dostawie usług. Funkcja ta jest zapewniana przez zaawansowane możliwości NFM w zakresie alarmowania i korelacji zdarzeń, możliwości graficznego przedstawiania statusu sieci i zdalnego dostępu do elementów sieciowych. Wraz z rozwojem usług i sieci, a także w miarę integrowania nowych technologii, NFM zapewniać będzie TP, dziś i w przyszłości, elastyczne narzędzie reagujące na zmieniające się potrzeby sieci i zapewniające kompleksowe zarządzanie uszkodzeniami. System NetMinder Network Trouble Patterning (NTP) oferuje wzrost jakości usług i pozwala na generowanie wyższych przychodów poprzez optymalizację sieci TP, także na styku z sieciami innych operatorów. Dzięki analizie statystycznej w czasie rzeczywistym i "przystosowawczemu progowaniu", system "uczy się" zachowania sieci w zakresie transmisji głosu, danych i SS7. W oparciu o możliwości NTP w zakresie alarmowania, raportowania i analizy, operator może w prosty i szybki sposób dostroić sieć tak, aby osiągnąć optymalną jakość usług i większe zyski.

Navis NFM i NetMinder NTP umożliwiają zarządzanie sieciami wielousługowymi i wielodomenowymi zbudowanymi w oparciu o sprzęt różnych dostawców. Navis NFM i NetMinder NTP należą do rodziny opartych na standardach rozwiązań do zarządzania siecią i elementami - Navis iOperations. Rozwiązania Navis iOperations instalowane są na całym świecie i umożliwiają dostarczanie, kontrolę i zarządzanie wydajnością sieci podczas świadczenia usług w sieciach opartych na różnych technikach i zawierających rozwiązania pochodzące od wielu dostawców.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-07-01 02:07
    Mam nadzieję, że skorzystają na tym również klienci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Solos pisze: 2003-07-01 11:43
    juz raz sie na lucencie przejechali przy neostradzie. mam nadzieje ze nie bedzie tak samo teraz :)
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-07-01 17:46
    moze troche nie na temat;)mialem awarje SDI tepsa przyejchala dopiero po 4 dniach z wielka laska do naprawy po tym juz zupelnie starcilem do nich zaufanie moze zakup nowgo oprogramowania zmiejszy liczbe awarii...://
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-07-01 17:46
    moze troche nie na temat;)mialem awarje SDI tepsa przyejchala dopiero po 4 dniach z wielka laska do naprawy po tym juz zupelnie starcilem do nich zaufanie moze zakup nowgo oprogramowania zmiejszy liczbe awarii...://
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-07-01 17:51
    sorka za 2 posty GOL nadal jest "zawalony"...:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-07-01 18:30
    Solos*: problemy z routerami lucenta rzeczywiscie byly, ale z tego co mi wiaodmo to wadliwe urzadzenia zaostaly wymienione. Zreszta patrzac po newsach to jest jeden z wielu kontraktow zawartych miedzy tepsa i lucentem. W sumie dobrze, bo niby firma tania ;)
    0