Tele2 Polska wyjaśnia
Tele2 Polska wyraża ubolewanie z powodu faktu, iż komunikat prasowy prezesa UOKiK opublikowany został ponad cztery miesiące po wszczęciu postępowania przeciwko Tele2, a w jego treści nie zostały uwzględnione złożone przez Tele2 wyjaśnienia oraz podjęte działania.
W toku postępowania Tele2 wyjaśniło UOKiK, iż działając w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami Prawa telekomunikacyjnego (art. 36 ust. 3 Pt), nigdy nie pobierało opłat za bilingi od klientów składających reklamację. UOKiK wysunął odnośny zarzut nie wskutek skarg konsumentów (takowych być nie mogło, skoro Tele2 opłat nie pobiera), ale po lekturze regulaminu Tele2, który nie powtarzał w swojej treści powołanego wyżej przepisu art. 36 ust. 3 Pt. Jednak nie było to z prawnego punktu widzenia konieczne, gdyż Tele2 - wychodząc naprzeciw oczekiwaniom UOKiK - wprowadziła stosowną zmianę do Regulaminu, który wszedł w życie z dniem 1 maja 2004r.
Tele2 wyjaśniło również, iż przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów dotyczące prawa odstąpienia od umowy nie znajdują tu zastosowania, z uwagi na zawarte w jej treści wyraźne wyłączenie; skutkuje to przy tym nie tyle skróceniem terminu do odstąpienia (który wynosi w każdym razie 10 dni), ale odmienne liczenie jego biegu (od daty otrzymania przez Tele2 rezygnacji, a nie daty wysyłki). Niezależnie od powyższego, Tele2 traktuje wszelkie (także spóźnione) pisma klientów o odstąpieniu jako rezygnację z usług Tele2, nadając tym sprawom odpowiedni bieg.
Tele2 wskazała wreszcie, że po otrzymaniu rezygnacji, informuje klientów o konieczności złożenia wniosku o wycofanie preselekcji w TP S.A. i sposobie wybierania numerów przy użyciu prefiksu Telekomunikacji Polskiej do czasu jego realizacji, a ponadto blokuje klientów w systemie bilingowym - w związku z czym połączenia te nie są już dłużej wykonywane przez system Tele2. Składanie i wycofywanie zleceń preselekcji dotyczy stosunków klientów z TP S.A., która na początku tego roku poinformowała o tym szczegółowo swoich abonentów. Stosowna informacja zamieszczona została również w nowej treści regulaminu Tele2.
Tele2 wyjaśniła nadto, że osobno informuje o tym fakcie także TP S.A., jednakże z uwagi na niedostatek regulacji prawnych, zniesienie preselekcji
ustanowionej na rzecz Tele2 na skutek wniosku klienta, wymaga złożenia przezeń kolejnego, pisemnego wniosku. Tele2 byłoby gotowe wziąć na siebie obowiązek wycofania preselekcji, jednak na przeszkodzie stoją obecnie obowiązujące regulacje.
"Problemy, którymi zajął się Prezes UOKiK wynikają w dużej mierze z braku stosownych regulacji prawnych. W większości krajów europejskich sprawy np. preselekcji operatora są załatwiane pomiędzy operatorami. Niestety w Polsce nie udało się jeszcze wypracować w pełni satysfakcjonujących rozwiązań" - powiedział Fredrik de Lerigon, dyrektor generalny Tele2 Polska.
Komentarze / 26
Dodaj komentarz-
Manoo pisze: 2004-08-10 18:14Na marginesie ;) Era już jest gotowa do wprowadzenia nowych taryf, może 15.08 ???0
-
Pabllo pisze: 2004-08-10 18:18Na marginesie ;-) a coś więcej o tych nowych taryfach ???0
-
silver pisze: 2004-08-10 18:19Ja mysle, ze prowadza nowe taryfy w moje urodziny, tj. 15 pazdziernika:D. Fajny prezent /szkoda tylko ze mam telefon w Idei ;), ale moze inni sie uciesza/0
-
stasiu_j pisze: 2004-08-10 18:26no i to by było na tyle...0
-
daro_pop pisze: 2004-08-10 18:30soey tu cos o erze piszą?jakie taryfy??0
-
neomod pisze: 2004-08-10 18:33Działa wam strona ery bo mi wyskakuje logo ery i napis strona, której szukasz nie istnieje przejdź na stronę główną i znajdź szukaną stronę0
-
neomod pisze: 2004-08-10 18:34Już mi działa0
-
wlo pisze: 2004-08-10 18:51Taaa... "działając w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami" przedstawiciele Tele2 usurpują sobie prawo wchodzenia z buciorami do mojego biura/domu jakby byli moimi klientami a nie ja ich klientem. Zero kultury, 100% chamstwa nawet bym powiedział, szczególnie u facetów - kobiety mają jednak innych charakter trochę. Już z pięciu dosłownie zmuszony byłem wyrzucić, bo inaczej wobec ich nachalności się nie da.0
-
mar pisze: 2004-08-10 20:03"Tele2 byłoby gotowe wziąć na siebie obowiązek wycofania preselekcji, jednak na przeszkodzie stoją obecnie obowiązujące regulacje." Ale pieprzenie. Przecież "obowiązujące regulacje" nie zabraniają im na składanie wniosku o URUCHOMIENIE preselekcji w imieniu klienta. Więc w jaki sposób te regulacje stoją na przeszkodzie w złożeniu wniosku o WYŁĄCZENIE preselekcji w imieniu klienta? Eh...0
-
AndSa pisze: 2004-08-10 20:04Tele2 jest tak chamską firmą, że szkoda mówić. Wystawiają fakturę za okres, kiedy już nie korzystałem z ich usług. Dzwonię do biura pseudo-obsługi klienta, gdzie zapewniono mnie, że wszystko będzie załatwione. Parę miesięcy później dostaję wezwanie do zapłaty. Zapłaciłem, by się wreszcie ... . Po kilku miesiącach dzwonią z Tele2 z zapytaniem kiedy wreszcie dokonam zapłaty. Namawiam wszystkich - rezygnujcie z Tele2. Przejdźcie do NOMu lub nawet TP (choć to ostateczność).0
-
olek_01 pisze: 2004-08-10 20:05***Manoo,jakei taryfy??? :-)) masz coś na ten temat?? :-))0
-
PLUS + pisze: 2004-08-10 20:23TELE2 to słaba firma, która po za świadczeniem usług telekomunikacyjnych - potrafi okłamać, wprowadzić w błąd klientów. Nie wiem jak z jakością usług TELE2, ale wiem ze nie było najlepiej. Niektórzy abonenci TELE2 płacili za połaczenia które nawet nie zostały zrealizowane tj. wybierasz numer - słyszysz wolny sygnał, że nikt nie odbiera i już płaciłeś...nie wiem jak jest teraz. Ja korzystam z NOM`u i jak narazie nie narzekam - wszystko OKI.0
-
PLUS + pisze: 2004-08-10 20:25...ps...a do tego przedstawiciele TELE2 chodzący po mieszkaniach czesto przedstawiali się, że są z TP... - robienie w jajo ludzi. PZDR0
-
Manoo pisze: 2004-08-10 20:47Coś kombinowali z darmowymi godzinami, ale głowy nie daję ;)0
-
Manoo pisze: 2004-08-10 21:06Niewątpliwie przysłowia naszych babć mają w sobie mądrość życiową, moja mówiła: "pożyjemy - zobaczymy" :)0
-
Alexander25 pisze: 2004-08-10 21:40~~~Wlo - masz rację , sa makabrycznie bezczelni - byłem robić sobie zdjęcie legitymacyjne u fotografa , weszła akwizytorka i bezczelnie się wryła gdy siedziałem przed aparatem i zaczęła wciskać swoja gadkę zupełnie nie zwracając uwagi , że przeszkadza.Fotograf zaskoczony tym nagłym napadem zdębiał a ja wyrzuciłem natarczywe babsko , które zdawało się nie zauważać,że pan fotograf właśnie jest zajęty.0
-
Gonzales pisze: 2004-08-10 22:42No, tyle że chamstwo akwizytorów to jedno [aczkolwiek wiele osób potwierdza Waszą opinię], a konkretne zarzuty to drugie. Nie korzystam z Tele2, więc trudno oceniać jak to realnie wygląda. Niemniej jednak dla mnie logiczne jest, że w obrocie cywilnym datą doręczenia jest data wpływu, a nie data nadania [podobnie zresztą jak z płatnościami].0
-
wlo pisze: 2004-08-10 23:36Gonzales - sami się tego uczą?0
-
Vigo pisze: 2004-08-10 23:44Moznaby stwierdzic, ze Tele 2 jest firma gorsza od Telekomunikacji co wydaje sie byc niemozliwe. Od 4 miesiecy czekam na rozpatrzenie reklamacji( kwota na rachunku nie zgadza sie z billingiem). W obsludze telefonicznej nikt nie potrafi nic konkretnego powiedziec a ja zostalem dodatkowo obciazony 12 zl za billing. Radze omijac Tele 2 szerokim lukiem.0
-
Mulder pisze: 2004-08-10 23:49teraz sie tłumaczą hehe0
-
Gonzales pisze: 2004-08-10 23:53***Wlo - a skąd ja mogę wiedzieć? Pewnie biorą ludzi co to im dziecko płacze i jeść woła, odpowiednio drenują a potem narzucają limity i wykopują na rejony. Niemniej jednak chamstwo to kategoria bardziej obyczajowa [no, chyba że akwizytor narusza mir domowy to go sobie możesz ścigać z oskarżenia prywatnego] i jako taka nie podlega przecież ocenie UOKiK :).0
-
Maniaczka pisze: 2004-08-11 13:02Zastanawiam się, skąd takie złe opinie krążą o Tele2. To ludzie z Tpsy są chamscy i ciągle dzwonią i pytają czy nie chcemy zrezygnować z Tele2. Tłumaczy się im,że nie, a oni znowu to samo, ostatnio zaczęli nawet chodzić po domach. A propo akwizytorów Tele2- mówią,że przyszli do abonenta telefonu stacjonarnego, a nie, że są z Tpsy- chyba jeszcze nie powariowali. Wiadomo, że każdy by ich przegnał.0
-
Maniaczka pisze: 2004-08-11 13:04A propo pracy akwizytorów- choć w tym przypadku lepsze określenie to chyba przedstawicieli, ale jak kto woli, - fakt, że nie wszyscy do takiej pracy się nadają. Nie nadają się na pewno ludzie nerwowi i chamscy, a tacy wszędzie się zdażają.0
-
maras pisze: 2004-08-12 01:20Maniaczka - primo akwizytor, konsultant czy przedstawiciel handlowy to tylko rózne nazwy tego samego zajęcia dawniej zwany domokrążcą ( mniej lub bardziej podobające się nazwy) jak to zwał tak to zwał w gruncie rzeczy jest to akwizycja czyli szukanie naiwniaków. . Po drugie- swego czasu głośna była sprawa że AKWIZYTORZY TELE2 podawali się za pracowników TPSA i dawali naiwnym ludziom do podpisu papiery (niby w związku z wejście do UE) - a były to umowy preselekcji. I po trzecie nie zaleznie czy chodzi o TPSA, tele2 dialog czy innych to Ci wszyscy przedstawiciele to są zewnętrzne firmy i nie są na etacie u OPERATRA, dlatego mają gdzieś wizerunek jaki tworzą swoim zachowaniem operatorowi - najważniej to wykonać plan dnia czyli przesałać szefowi odpowiednią ilość umów - i posuwają się do różnych sztuczek aby ten cel osiągnąć, obiecują gruszki na wierzbie itd.0
-
Gonzales pisze: 2004-08-12 18:01No i jeszcze komiwojażer :). Pozdrowienia dla dawno nie widzianego usera :).0
-
Maras pisze: 2004-08-12 22:16Gonzales nie ma mnie bo pracuję od rana do wieczora. Etat + własna firma = brak wolnego czasu na cokolwiek0