Sztuczna inteligencja FT wspomaga symulację zachowań rynku
Dział R&D France Telecom poinformował, że testuje rewolucyjną aplikację pozwalającą symulować rzeczywiste zachowania klientów. Oprogramowanie może być wykorzystywane do testowania strategii danego przedsiębiorstwa, do wyjaśniania i przewidywania zachowań tysięcy odbiorców usług lub produktów. Program może także służyć do obserwacji zmian i tendencji rynku. Opcja wzorców użytkowania pozwala śledzić odbiór poszczególnych brandów i przewidywać potrzeby odbiorców. Narzędzie to pozwala oszacowywać odchylenia w udziale w rynku uzależnione od lojalności klienta, obniżek cen oraz np. nowych kampanii reklamowych lub wpływu liderów opinii.
Aplikacja pozwala symulować zmiany w krzywej konsumpcji pod wpływem nowych ofert, takich jak WAP, UMTS lub np. czwarta generację telefonów. Możliwa jest precyzyjna segmentacja rynku w zależności od m.in. wieku, zawodu, miejsca zamieszkania oraz "prawdziwych" zachowań.
Narzędzie FT wykorzystuje techniki sztucznej inteligencji przy zachowaniu reguł marketingu. Skierowane jest do kierownictwa działów strategii, marketingu, brandów i sprzedaży. Według Thierry Bourona, specjalisty od sztucznej inteligencji z FT R&D, produkt będzie miał wiele zastosowań np. będzie można przewidzieć zachowania udziałówców, przewidywać zagrożenia przy wchodzeniu na rynek nowych technologii lub przy pojawieniu się na rynku nowego gracza (operatora).
Jedną z metod przy wprowadzaniu nowych ofert w danym segmencie będą gry strategiczne (np. budowa wirtualnego miasta lub "Nowego Światu"). Dotychczasowe rozwiązania tego typu, ze względu na swe ogromne wymagania informatyczne, pozwalały symulować zachowania tylko około 50 osób. Rozwiązanie FT ma umozliwić symulację zachowań kilku tysięcy badanych.
Komentarze / 14
Dodaj komentarz-
x2x pisze: 2002-04-23 12:08to świadczy o tym ze FT nie ma inteligencji!!!0
-
Qba pisze: 2002-04-23 12:18Ale za to ma duze klopoty finansowe!0
-
nepomucen pisze: 2002-04-23 15:57... i wielki klopot w Polsce - TegoPsa. Spadaja dochody, oj spadaja... i jak tu zrobic z tej firmy cos na miare oczekiwan klientow...?0
-
Nicek pisze: 2002-04-23 16:51No coż, nie stać TP S.A. na odrobinę inteligencji, dobrze że przynajmniej sztuczna będzie u nich.0
-
jarpol pisze: 2002-04-23 17:12Eee to jest raczej reklama FT, jacy to oni nowocześni.. Swoją drogą infrastruktura FT we Francji jest calkiem niezła... a ich sieci komórczane? Cóż nikt mi nie może wytłumaczyć dlaczego do tych sieci nie dochodzą smsy? Dobre choc to, ze sfr ma www2sms działające...0
-
arsenaldex pisze: 2002-04-23 19:01He, ale taki programik może się okazać niektórym co mniej przewidującym całkiem opłacalny.0
-
FAN pisze: 2002-04-23 19:32Ciekawe na ile ta symulacja jest zgodna z prawdą. Ludzkich reakcji do końca nie da się przewidzieć...0
-
wapsky pisze: 2002-04-23 19:50Wielki Brat na sterydach... Ze tez FT stac na dzialalnosc na tym polu? Robia bokami a tu takie kwiaty - moze to ich Tajna Bron, przygotowywana od lat, moze nawet maja jakis sposob na zmuszenie klientow do zachowan zblizonych/zgodnych z wynikami? Ilosc zmiennych ktore trzeba brac pod uwage przy takich symulacjach rosnie bez mala wykladniczo w miare dokladania obiektow - sama analiza wynikow polknie niekiepskie moce. Nie prosciej to postawic pasjansa?0
-
artjaw pisze: 2002-04-23 20:12uważam że francuzi są na tyle przewidywalni że nie potrzeba tu żadnych rewolucyjnych aplikacji, no chyba że słowo "rewolucja" stanowi ich międzynarodowy znak rozpoznawczy0
-
wapsky pisze: 2002-04-23 20:19artjaw - niekiepsko pokombinowales ;-))))0
-
PZ pisze: 2002-04-24 15:03Ciekaw jestem co to program - czy jakiś statystyczny, czy silący się na pełne "modelowanie" zbiorowości (tu: kilka tysięcy wobec poprzednich 50 osób) ludzi wg zebranych z rzeczywistych badań statystycznych parametrów statystycznych ludzi (preferencje, oczekiwania, model życia, sytuacja osobista, zawodowa, finansowa itp.). Czyli miliony wskaźników powiązanych wiedzą socjologiczno-statystyczną do do modelowania zachowań społecznych ... Zastosowania oprócz wspomnianych: Wielki Brat "na sucho" bez uczestników, wybory i polityka (co będzie jak zmienimy hasła, program, a co jak zbluzgamy przeciwnika, zdementujemy, zaprzeczymy, wyjdziemy z inicjatywą ...) - KOSZMAR ... Pozdrawiam ;-)0
-
hubi pisze: 2002-04-24 19:23ciekawe do czego jeszcze beda sluzyc firmy telekomunikacyjne0
-
l.u.k.a.s. pisze: 2002-04-24 22:15tak beda symulowac jak nas lepiej okradac0
-
PZ pisze: 2002-04-25 10:43*** l.u.k.a.s. *** Niby tak, ale niezupełnie masz rację ... FT oczywiście powie, że to dla dobra klienta itp. itd. ble, ble ... A prawda leży trochę pośrodku - dla FT nie my (jak mówi slogan), ale nasze pieniądze są ich panem ... , a reklama to próba oddzielenia jej odbiorcy od jego pieniędzy ... Pozdrawiam ;-)0