Streaming bije w styczniu rekord - rośnie CDA.pl
![Streaming bije rekord w styczniu - rośnie CDA.pl](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/177277/medium/wojciechpiechocki_20_years_old_secretary_similar_to_Kate_Upton__e955c3c2-be9c-4f22-aee6-69b168de2304.jpg?1708634704)
Nielsen publikuje comiesięczny raport "The Gauge", czyli zestawienie tego co polscy widzowie oglądają na ekranach telewizorów.
Polacy w styczniu spędzali średnio przed ekranem TV 4 godziny i 19 minut dziennie.
Jest to zaledwie o 1 minutę więcej niż w grudniu 2023 roku.
Czas spędzany z tradycyjną telewizją nie zmienił się w stosunku do grudnia, jednak czas przeznaczony na oglądanie streamingu wzrósł o 8%.
Wśród programów telewizyjnych największą widownią w styczniu cieszyły się polskie seriale, programy informacyjne oraz transmisje Pucharu Świata w skokach narciarskich.
Wśród streamingowych źródeł treści wzrosty zanotowały CDA.pl, HBO Max, Canal+Online oraz Netflix.
Przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów, który w styczniu osiągnął rekordowe 7,6% (najwyższy poziom od premiery zestawienia the Gauge w Polsce). Na czele rankingu serwisów streamingowych dalej umacnia się Netflix, którego udział na ekranie telewizora wzrósł do 2,1% (z 1,9% w grudniu).
Dane pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. The Gauge: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (Average Minute Rating). Dane prezentowane są dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu). Kategoria "Inne" obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści.