Bardzo duże zmiany na polskim rynku smartfonów - Samsung deklasuje konkurencję, smartfonów OPPO nikt nie kupuje

Drukuj
Bardzo duże zmiany na polskim rynku smartfonów
Bardzo duże zmiany na polskim rynku smartfonów

Serwis RPKOM.PL podał, że producenci do punktów sprzedaży w Polsce dostarczyli w II kwartale br. 2.2 mln smartfonów.

To dane firmy analitycznej IDC. Firma ta nie podaje realnej sprzedaży do klientów końcowych – takimi danymi dysponuje w Polsce firma GFK.

W II kwartale br. w Polsce do Huawei należało niecałe 25 proc. rynku smartfonów, czyli o 11 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.

Udział Samsunga w dostawach wzrósł do prawie 42 proc.

Apple w minionym kwartale spadł w Polsce na czwarte miejsce, ustępując miejsca Xiaomi.

W drugim kwartale najlepiej sprzedającymi się urządzeniami Xiaomi były Mi 9 oraz Redmi Note 7 – mówi Marcin Szczepankowski, GTM Manager Xiaomi Polska.

Oppo sprzedaje w Polsce tylko co setny smartfon.

Pełna treść artykułu z serwisu RPKOM.PL jest tutaj

Polski rynek stał się rynkiem dojrzałym, stąd wzrosty sprzedaży smartfonów rok do roku są już niewielkie. Rosną za to oczekiwania klientów a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci – w drugim kwartale 2019 roku już ponad 58% urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21% wyposażonych było w co najmniej 128GB pamięci. – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.

W tym okresie nastąpiła dalsza koncentracja rynku. 5 producentów dostarczyło na polski rynek blisko 91% smartfonów (86% rok wcześniej). Wszyscy pozostali producenci sprzedali łącznie tylko 200 tysięcy urządzeń.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0