Są najnowsze wyniki Grupy Polsat Plus - bardzo urosły przychody, bardzo urosły koszty
![Są najnowsze wyniki Grupy Polsat Plus - bardzo urosły przychody, bardzo urosły koszty](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/171323/medium/Wojciech_Piechocki_superhero_mobile_telephony_superhero_energy__8c3e6c70-22fb-4412-96e5-891b0f962122.jpg?1684166067)
Przychody Grupy Polsat Plus w I kw. 2023 r. wzrosły 7,1% r/r, osiągając poziom 3.199 mln PLN.
Na poziom całkowitych przychodów wpływ miały w głównej mierze wyższe przychody ze sprzedaży sprzętu przede wszystkim przede wszystkim w wyniku wzrostu udziału droższych modeli smartfonów w miksie sprzedażowym przy stabilnym r/r wolumenie sprzedaży.
Zysk netto Grupy spadł o 66,6% r/r do poziomu 71 mln PLN głównie pod presją rosnących kosztów operacyjnych i finansowych.
Koszty Grupy w 1Q’23 wyniosły 2.892 mln PLN i wzrosły r/r o 9,8%.
Na ich wysokość miały wpływ w głównej mierze:
- Wzrost kosztu własnego sprzedanego sprzętu przede wszystkim w efekcie wzrostu udziału droższych modeli smartfonów w miksie sprzedażowym,
- Wyższe koszty kontentu
- Wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników
- wyższymi kosztami utrzymania nieruchomości wynikającymi z istotnie wyższych kosztów energii elektrycznej i presji inflacyjnej na czynsze oraz wyższymi kosztami usług prawnych, doradczych i konsultingowych.
Zysk operacyjny Grupy Polsat Plus (EBIT) wyniósł 299 mln PLN.
Koszty finansowe netto wzrosły r/r o 179 mln PLN głównie na skutek rozpoznania wyższych kosztów obsługi zadłużenia Grupy, co jest pochodną utrzymujących się na wysokim poziomie stóp procentowych.
Baza klientów kontraktowych B2C wyniosła 5.887 tys. (-2,1% r/r).
ARPU kontraktowe na klienta B2C wyniosło 71,4 PLN w 1Q’23, rosnąc r/r o 2,3%.
Wskaźnik churn wynosił 7,2% w skali roku.
Nastąpił spadek całkowitej bazy usług kontraktowych B2C r/r o 216 tys. (-1,6%). To efekt tego, że spadła liczba usług płatnej telewizji - r/r o 226 tys. (-4,4%). Liczba świadczonych w modelu kontraktowym usług płatnej telewizji wyniosła 4.951 tys. na koniec 1Q’23.
Liczba RGU telefonii komórkowej wzrosła r/r o 27 tys. (+0,4%), osiągając poziom 6.232 tys. na koniec 1Q’23.
Liczba RGU dostępu do szerokopasmowego Internetu na koniec 1Q’23 wyniosła 1.980 tys.
Na koniec 1Q’23 liczba klientów korzystających z oferty usług łączonych wyniosła 2.462 tys., co przekłada się na nasycenie bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi na poziomie 41,8%. Ta grupa klientów posiadała na koniec 1Q’23 łącznie 7.421 tys. usług (RGU) – o 65 tys., czyli 0,9%, więcej niż rok wcześniej.
Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych zmniejszyła się r/r o 139 tys. (-4,9%), osiągając poziom 2.693 tys. na koniec 1Q’23. W 1Q’23 ARPU prepaid wyniosło 17,1 zł.
Grupa Polsat Plus obsługuje 69,3 tys. klientów B2B. ARPU klientów B2B wynosiło w 1Q’23 1.434 PLN/m-c (+3,0% r/r).
Zadłużenie Grupy wynosi 12.6 mld zł.