PTK Centertel zwiększył udział w rynku
Polska Telefonia Komórkowa Centertel, poinformowała o wynikach uzyskanych w 2001 r. Operatorowi cyfrowej Idei udało się powiększyć liczbę klientów o ponad 1.000.000 abonentów pozyskanych w br. i dzięki temu zwiększyła swój udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce do ponad 27%. W 2002 r. Idea zamierza dalej rozwijać bazę abonentów, umacniać markę, jednocześnie zwiększając jakość obsługi klienta oraz nadal być liderem wdrażania innowacyjnych rozwiązań z udziałem najnowocześniejszych technologii.
Zdaniem wiceprezesa ds. operacyjnych PTK Centertel, Jean-Marc Vignolles'a, Idea posiada obecnie blisko 2.700.000 klientów, z których ponad 1.400.000 korzysta z bezabonamentowej usługi POP. Natomiast w sieci analogowej NMT450 działa nadal ok. 50.000 abonentów. O sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci (obecnie dostępna dla ponad 97% Polaków), wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. "Realizacja celów przyjętych w 2001 r. to potwierdzenie naszych możliwości oraz słuszności przyjętej strategii - mówi wiceprezes J-M. Vignolles - Zdecydowały o tym: opracowanie oferty handlowej wyróżniającej od konkurencji oraz szybka budowa sieci i zdobywanie nowych klientów". Idea uzyskała w 2001 r. blisko 40% udział w rynku nowopozyskanych abonentów. W 2002 r. Idea planuje utrzymać tempo wzrostu sprzedaży, tak by na koniec roku posiadać blisko 1/3 rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Sukcesy pozyskiwania klientów w sieci sprzedaży Idei oparto o:
-
jasną oraz atrakcyjną cenowo i asortymentowo ofertę dla wszystkich segmentów rynku (POP Idea,
Idea Optima, Idea Meritum) -
wprowadzanie nowych usług i technologii zgodnie z hasłem 'Ciągle nowe pomysły'
-
wysoką jakość obsługi posprzedażnej (BOP)
-
łatwą dostępność do zakupu usług (4 kanały sprzedaży)
-
edukację klientów w zakresie aktualnej i potencjalnej użyteczności usług telekomunikacyjnych
W 2001 r. Idea udostępniła handlowo m.in.:
-
nową ofertę dla klientów instytucjonalnych - Idea Meritum (usługa Optymalna, Biznes Grupa)
-
nową ofertę dla klientów konsumenckich - Idea Optima (Pakiety Głos. /SMS, Kapitał Minut)
-
jako pierwsza na rynku: darmową pocztę głosową w prepaid (POP) oraz możliwość roamingu w prepaid
(SMS) -
ogólnopolski zasięg sieci dostępny dla ponad 97% Polaków (ok. 1.000 nowych przekaźników BTS)
-
35 umów roamingowych - obecnie Idea umożliwia abonentom korzystanie z roamingu w 209 sieci w 95
krajach -
usługi m-commerce (oparte na WAP i SMS): serwisy i konkursy SMS-Premium Rate, WBK24SMS, Idea
WaPark SMS -
usługę lokalizacji pojazdów AutoGuard
-
program lojalnościowy Zostańmy Razem oraz rozbudowany Program Idea Profit
W roku przyszłym PTK Centertel zakłada realizację następujących celów:
-
dynamiczną rozbudowę bazy abonentów
-
dalsze umacnianie marki Idea (POP Idea, Idea Optima, Idea Meritum)
-
świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce)
-
dalsze podniesienie jakości obsługi klienta
-
wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych GPRS
Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w
zakresie:
-
różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)
-
szybkości, kompleksowości oraz innowacyjności wdrażenia nowych produktów
-
nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności (konwergencja usług)
-
wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom
PTK Centertel zamierza zwiększać swoją wartość dzięki dalszym zmianom w sektorze telekomunikacyjnym
wynikających z :
-
dalszego przenikania się rynków i technologii: informatycznych (Internet), telekomunikacyjnych (stacjonarnych i komórkowych), transmisji danych oraz medialnych (telefonia kablowa i satelitarna)
-
rosnących wymagań klientów co do jakości szybkości ilości przesyłanych danych
-
zmiany modelu działania operatora komórkowego w kierunku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań
Operator będzie pracował także nad opracowywanie nowych masowych i biznesowych rozwiązań pod kątem UMTS w zakresie: wzrostu szybkości przesyłania danych, wzrostu funkcjonalności usług (2G-2,5G-3G), nowych możliwościach budowy rozwiązań biznesowych z wykorzystaniem mobilnych technologii informatyczno-telekomunikacyjnych), dalszej konwergencji sektorów (telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, transmisja danych, Internet).
Komentarze / 54
Dodaj komentarz-
Franek pisze: 2001-12-18 15:48precz z TPSA !! bojkot nie kupujcie telefonow w idei0
-
gmazur pisze: 2001-12-18 15:51co to znaczy, że Idea chce w przyszłym roku skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w zakresie: różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)? Przecież UMTS w 2002 r. to bedzie tylko fikcja. Dobrze, ze ujeli to w swojej "strategii", ale tak to moze napisac kazda siec - mało konkretnie. gm0
-
wpe pisze: 2001-12-18 15:51Idea nigdy nie wyprze z rynku pozostalych opów!!!0
-
gulash pisze: 2001-12-18 15:52Brawo Idea! Bede ci wiernym po wsze czasy, bo za smiesznie niskie ceny abonamentu ta sieć daje naprawdę sporo, nie dziwie się, ze przyciąga tak silnie. Ci którzy poznali sie na 10 marnych darmowych minutach w Erze za gubo ponad 30 zł pośpiesznie po 2 latach przechodzą do Idei, znam kilkanascie takich osób, Era oprócz fajnych słuchawek nie ma niczego konkretnego do zaoferowania. Mi jako przeciętnemu użytkownikowi zalezy na niskich rachunkach, a nie na jakims tam GPRS-ie i innych bajerach. Wesołych Świat wszystkim, a Idei jeszcze większych sukcesów w 2002 roku!!!0
-
gmazur pisze: 2001-12-18 16:00gulash: jak duzo korzystasz miesiecznie z telefonu, mam na mysli minuty i pozostale uslugi?0
-
gulash pisze: 2001-12-18 16:07gm: optima 60, no nie za wiele wykorzystuje usług, ale chodzi mi o to ile płacisz w idei mieszcząc sie w abonamencie miesięcznym, a ile musiałbys zapłacic np. w Erze przekraczając pulę darmowych minut i sms-ów (nie jestem przeciwnikiem tej sieci, może nieco przesadziłem wyzej, za co przepraszam).0
-
kawalek pisze: 2001-12-18 16:07to dobre IDEA ma więcej abonentów POP niż tych na abonament.0
-
jarpol pisze: 2001-12-18 16:08Eee Gulash: spośród moich znajomych którzy byli/są w Idei nieomal wszyscy chcą po zakończeniu cyrografu uciekać do konkurencji. W Erze jest to rówżnie a w Plusie- rzadko. Śmiesznie niskie ceny abonamentów to chyba nieprawda. Porównaj z ofertą konkurencji. Potestuj. Jeśli nie zmienisz zdania-to znaczy że telekomunistyczna Idea jest siecią dla Ciebie. Dla mnie-nie (choć kapitał minut i przeliczanie minut na smsy to interesujące propozycje)0
-
gmazur pisze: 2001-12-18 16:08gulash: nie ma sieci idealnych, a jedynie chodzi o obiektywna ocene i wybtranie sieci i taryfy najbardziej dla siebie dopasowanej. gm0
-
rhat pisze: 2001-12-18 16:24Niby nic nowego, a jednak rozwija się zaskakująco dobrze. Ma niezłą ofertę, niektóre rozwiązania mogą śmiało konkurować z tymi stosowanymi przez Polkomtel S.A.. Natomiast ja mam zastrzeżenie do jednej sprawy. Otóż faktem jest, że Idea rozwinęła sie bardzo dynamicznie obejmując swoim zasięgiem 97% Polaków (a ile wyniesie to obszarowo i jak wypadnie to w porównaniu do konkurencji?), ale zupełnie nie poszła za tym jakość usług (chodzi mi tu zwłaszcza o jakość przesyłania głosu). Idea ma straszliwe problemy jesli chodzi o jakość przesyłanego głosu w porównaniu do pozostałych dwóch opów. Kto w końcu o tym wspomni?0
-
gmazur pisze: 2001-12-18 16:32intermaster: ile mogli sprzedac tych telefon, skoro (podobno) dostali ich 150 000 szt. To duzo, ale gdzie reszta? Twoim zdaniem Nokia 8210 przyczynila sie do takich osiagów Idei. Bzdura. gm0
-
kris pisze: 2001-12-18 16:44Problemem spółki jest na pewno duża ilość POP-u - prawie 52%. Są to przecież najmniej lojalni i najmniej "zyskowni" dla spółki klienci. Tak więc opieranie swojej strategii na tego typu klientach jest bardzo ryzykowne, (dzisiaj są ale jutro mogą być u konkurencji). Spółka chwali się co prawda bardzo dynamicznym rozowojem oferty Meritum - od lipca 370% wzrost klientów biznesowych, ciekawe jednak jaki jest ich udział w całkowitej strukturze spółki. Duży udział POP-u sprawia również, że spółka ma najniższy poziom ARPU - po I półroczu ok. 80 zł, podczas gdy Era - 104 zł, a Polkomtel - 117 zł. Spółka zdobywa więc udział rynkowy kosztem wyników.0
-
dexter pisze: 2001-12-18 16:59"W przyszłym roku: wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych GPRS". Brawo i na to czekam, może wreszcie jakieś sensowne warunki rozliczania transmisji danych. Już nie mogę się doczekać. Pzdr.0
-
Steve pisze: 2001-12-18 17:06Przyznam szczerze, że zamiana minut na SMS'y i kapitał minut to bardzo fajne rzeczy w IDEI. A jednak nie ufam tej firmie (nie wiem czemu). Dobrze jednak, że się starają- wymusza to na konkurencji jakąś reakcję i żywsze ruchy.0
-
telefonica pisze: 2001-12-18 17:23Sprzedaż może i im się zwiększyła, a tym samym i ilość klientów, ale ile faktycznie to jest osób płacących regularnie rachunki, robiąc promocje na N8210 tyle lewicy przemkneło przez salony ideii że aż strach pomyśleć jaka ilość strat z tego tytułu będzie0
-
Steve pisze: 2001-12-18 17:27Tak trochę na marginesie- gdzie w internecie są dostępne/publikowane dane o ilości abonentów i udziale poszczególnych operatorów w rynku? Jeśli są publikowane w ogóle... Pozdrawiam.0
-
jarpol pisze: 2001-12-18 17:59Ja wiem czemu nie ufam tej firmie: bałagan, właściciel, dotychczas taktowanie co minutę, płaskie taryfy ( a ja dzwonię często po południu) itp.0
-
konlin pisze: 2001-12-18 18:06Kawalek: a co to za abonent co nie placi abonamentu? To chyba cos nowego w jezyku polskim :))0
-
jokerDM pisze: 2001-12-18 18:12Jak pięknie się czyta to, co TPSA planuje zrobić... ehh szkoda, że nie dopisali: zwolnienie prawie 13 tysięcy ludzi....0
-
Lysy pisze: 2001-12-18 18:15Ten przyrost jest glownie przez popa a i tak w wiekszosci sa to nieaktywne numery do statystyki, bez odbicia w rzeczywistosci.0
-
jokerDM pisze: 2001-12-18 18:21Kwestie statystyk są praktycznie nie do sprawdzenia przez nas. Musimy opierac się wyłącznie na tym, co podadzą nam sami operatorzy. A jak znam życie, nikt nie lubi chwalić się rzeczywistościa. Lepiej przecież troszkę pokoloryzować :-)))0
-
eljocik pisze: 2001-12-18 18:25Najbardziej zachcialo mi sie smiac, kiedy przeczytalem o jasnej oraz atrakcyjnej cenowo ofercie.0
-
zbooy pisze: 2001-12-18 18:37"Idea zamierza (...) nadal być liderem wdrażania innowacyjnych rozwiązań z udziałem najnowocześniejszych technologii" niech mnie ktos uszczypnie, hajspida nawet nie mozna odpalic, taktowanie nadal co min (i nic nie slychac o zmianach), wylaczenie 2 sygnalow w poczcie, kaprysna bramka sms (choc cos www drgnelo). Na plus zaliczyc mozna jedynie usługi m-commerce - WaPark SMS . Tajemniczo brzmi "wykorzystywanie synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom" nie ladnie nie ladnie ...0
-
konlin pisze: 2001-12-18 18:39jokerDM - a po co maja ich trzymac skoro sa juz niepotrzebni? Po co zatrudniac ludzi, ktorych utrzymanie kosztuje fortune, a nie przynosza oni spolce przychodow? Moze jak ich zwolnia to klienci nie beda musieli utrzymywac pani Stasi i pana Mietka co to przez 8 godzin pija kawe przy pasjansie. Zreszta kilka lat tamu jak dawali akcje pracownicze to nikt nie protestowal. Czyli jak daja niezle pieniadza za free to jest OK ale jak maja zwolnic to juz tragedia?0
-
gmazur pisze: 2001-12-18 18:40jokerDM: przeciez takie koloryzowanie to standard, a nawet żekłbym (napisałbym) obowiązek. W dużych firmach podczas jakiejkolwiek prezentacji czy odczytu musi być temat podkoloryzowany. gm0
-
gulash pisze: 2001-12-18 19:55Zbooy: Ty chyba chłopie zartujesz!!! Jakie taktowanie co jedną minute? Od nowych taryf, po pierwszej minucie płacisz za każde 30 sekund, poza tym nie wiem czy jedziesz na modemie, czy na SDI, ale bramka chodzi dobrze, a sms-y możesz wysyłac po trzy na raz, a nie jak np. w Erze, gdzie połowa sms-a to reklamy. Masz stare, bardzo stare dane.0
-
dok033 pisze: 2001-12-18 20:04to prawda, wiele osob zmienia telefony na nowe i "dostaje" start-popa z których większość ląduje w koszu, albo leży w szufladzie czekając nie wiadomo na co. Ciekawe ile tysięcy takich popów jest wśród tych 1400000.0
-
camel1999 pisze: 2001-12-18 20:15gulash: w jakim abonamencie w optimie idea 1 minuta jest dzielona na pol?0
-
sambi pisze: 2001-12-18 20:23Dobrze,ze Idea bedzie wreszcie rozwijac GPRS,bo w Plusie i Erze juz dawno dziala!0
-
gulash pisze: 2001-12-18 20:24camel1999: cytuję z cennika Nowa Idea Optima, dn. 5.11.2001: "Podana stawka prezentuje opłatę za pełną minutę połączenia. Po pierwszej minucie połączenia, za każde rozpoczęte 30 sekund połączenia naliczana jest połowa opłaty."0
-
JAGODA pisze: 2001-12-18 20:48IDEA jest the best ! :-)0
-
hubi pisze: 2001-12-18 21:20ale slodza przeciez teraz jak maja umowe na 2 lata to przyrost im sie zatrzyma i nie bedzie juz rusl tak szybko takze zeby sie nie przeliczyli0
-
gsmdm pisze: 2001-12-18 21:35Co Wy chcecie porównywac ? Nie ma nic lepszego niż Idea. Drodzy koledzy i koleżanki jeśli chodzi o jakośc to EFR w Idei robi niezla robote. Plus ma tylko FR a Era jedynie 30% sieci ma EFR. Zatem SQI lub VQI w IDEI jest niezaprzeczalnie najlepszy.0
-
CCCP pisze: 2001-12-18 22:44A ja dzisiaj przyniosłem S35 z Ideii za 1.22zł i POPa na którego młodzież już czeka. Oczywiście podpisałem kolejną umowę (trzecią) na dwa lata.Licząc Centertela to moja czwarta sieć i wierzcie mi wszystkie są po jednych pieniądzach, a różnice są tylko pozorne. W Plusie zgubili moje dane , wErze zmienili mi jesienią okres rozrachunkowy dzięki czemu uciekały mojej żonie bezpłatne minuty, a w Idei chcieli mi wyłączyć telefon mimo stanu mojego konta + 117zł Generalnie ludzie dzielą się na dwie grupy: 1. Moja sieć i tylko moja jest najlepsza, bez względu którą mam 2.Śieć w której mnie nie ma jest lepsza od mojej I to na tyle0
-
gulash pisze: 2001-12-18 23:58Racja, ludziska dzielą sie na dwie grupy - to tak jak z telefonami komórkowymi - mam Nokie to jestem najlepszy, a Nokia jest the best, inne fony są do d... smiac mi sie chce z tych, co uzywaja aparatu tego samego od 4 lat, powiedzmy jakąs Nokie, innego nie mieli i gadają ze nie zamieniliby tego aparatu na zaden inny. Bzdury! Podobnie jest z sieciami. Warto probowac, Idea jest w porzadku, bylem w Erze, bylem w Plusie i kazda siec ma swoje wady i zalety (tak na marginesie ponad 40% uzytkowników Plusa to tez pre-paidowcy).0
-
maro pisze: 2001-12-19 00:12Ostatnio widziałem takie zestawienie - obecnie 90% sprzedawanych telefonów w Plusie to Simplus-y. pozdro0
-
Szymonidius pisze: 2001-12-19 00:16Moim zdaniem zwiekszenie udziału w rynku PTK Centertel to w dużej mierze zasługa coraz lepszego zasięgu tej sieci. Zdaję sobie sprawę że te 97% są lekko przesadzone, o czym sam się przekonałem, ale jest o wiele lepiej niż było. Nadal wiele osób wybiera lub pozostaje w innych sieciach ze względu na lepszy zasięg. Na wsi i w mniejszych miasteczkach zasięg danej sieci jest głównym kryterium wyboru a nie cena abonamentu.0
-
_CISCO_ pisze: 2001-12-19 01:32Heh IDEA rośnie w siłe :P0
-
Szpirit pisze: 2001-12-19 01:48Ciekawe po co tam zdjecie tego kolesia? Co on taki ladny? :)) No a Idea to duzo zyskuje dzieki POP'owi.. i slusznie.0
-
Franek pisze: 2001-12-19 02:00do szpirit : zauwazylem ze po naszej interwencji zaczales pisac jakies komentarze..co do judei to sa bardzo zacofani , nie oferuja jako ostani zadnego telefonu z GPRS'em jeszce nie dawno tlumaczyli sie tym ze nie ma wystarczajacej ilosci aparatow do wyboru hehe a teraz?0
-
Kysiosław pisze: 2001-12-19 03:00Myślę, że Idea ma problemy z rentownością abonamentowców. Ich ARPU jest słaby, a w porównaniu z Plusem żenujący. Jest taki niski, bo brak im wymagających, a więc dużo płacących klientów (stąd plany wprowadzenia GPRS - może ich przyciągnie). Inna kwestia to abonament na 12 miesięcy. Powiedzmy, że kupuje 8210 i przez 12 miechów płacę po 50pln. Wątpię by to się opłaciło (stąd nowy abonament na 24). Co do taryf - są za proste! Żadnych opcji (patrz plus - sami swoi). Proste taryfy - prości klienci - małe APRU - niska rentowność. Co do Popa to akurat z tym jest spoko (może poza rozdawnictwem startpopów). Roaming sms przyprawił o mdłości konkurencję (plus od razu wprowadził sms roaming pager). Przydałby się jakiś fajny nowy zestaw (T20?) i obniżka na J5. W ogóle prepaidowi klienci to zajebista sprawa - nie wyłudzają aparatów, nie marudzą z rachunkami itp. - koszty ich obsługi są minimalne (dlatego Idea lansuje popa i oferuje tam całkiem sporo i tanio). A prepaidów ogólnie wszędzie jest dużo.0
-
graffi pisze: 2001-12-19 04:00Sorry, dużo już tu komentarzy, więc nie bede adresował do osób, a jedynie problemy: Co do niskiego ARPU, to racja, ale z drugiej strony w tej chwili idea walczy o udział w rynku, o intensyfikację przychodów powalcy pewnie później - tepsę na to stać0
-
graffi pisze: 2001-12-19 04:03Klienci POP nielojalni, jak to w pre-paidach, ale akurat idea ma najlepszy program lojalnościowy (profit) i z tego powodu można przyjąć, że będą bardziej lojalni niż w innych sieciach (zwlaszcza, że chyba POP est dla większości najtańszy) a w przyszłości mogą przejść na abo0
-
Qba pisze: 2001-12-19 09:57Widze ze wiekszosc z was ma mieszane uczucia co do Idei! Mi to ona nie przeszkadza i licze, ze w nowym roku rozwinie sie bardziej i bedzie mozna skorzystac z wiekszej ilosci nowych uslug!0
-
piasek pisze: 2001-12-19 11:47no ale 1/3 udziału w rynku to chyba nie osiągnie w przyszłym roku0
-
rhat pisze: 2001-12-19 13:05gulash, jesli uwazasz, że bramka sms idei jest ok, to wejdź sobie na bramkę plusa hje hje... zobaczysz co to jest dobra bramka.0
-
rhat pisze: 2001-12-19 13:07jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem, to to, że w idei nadal jest masa telefonów, na które nie można wysłać SMSa z sieci. nie wiem, czy to wina wadliwych telefonów, ale nie przypuszczam. mam wrażenie, że to jakiś błędny myk, który wystosowała sama idea. dla mnie ta sprawa jest totalną żenadą.0
-
fian pisze: 2001-12-19 15:28wszystko super............, tyle że ja się cieszę z końca cyrografu w IDEAlnej0
-
kura pisze: 2001-12-19 16:57taktowanie w idealnej w nowych taryfach jest co 30 sekund a nie jak napisano 1 minuta i pozniej dopiero 30 sekund0
-
bidas pisze: 2001-12-19 18:12JAK WIDAC TO WEDLUG IDEII TO SIEC WPROST WYMARZONA ABY Z NIEJ KORZYSTAC, TYLKO DLACZEGO WSZYSCY CIESZA SIE GDY KONCZA IM SIE CYROGRAFY0
-
graffi pisze: 2001-12-19 19:13Rhat, by odbierać w idei SMSy z internetu musisz nalpierw wysłać sms "internet" na jakiś numer, nie pamiętam teraz na jaki0
-
Mgielka7 pisze: 2001-12-19 20:10graffi, rhat: podpowiem Wam na jaki: na numer 102, teresc "internet":-)))) Przy okazji pozdrawiam wszystkich :-)) Mgielka0
-
bob_gr pisze: 2001-12-21 22:33wysoką jakość obsługi posprzedażnej (BOP) - to nie jest sukces - to skandal, ja mam najgorsze doswiadczenia z POK0
-
Qba pisze: 2001-12-27 11:58I moze sie tak stac raczej napewno patrzac na to co dzieje sie w salonach przed swietami i po swietach!0