Przekierowywania na 0-709 wyssane z palca
Stanowisko Telekomunikacji Polskiej na temat rzekomego przekierowywania połączeń telefonicznych na numer o podwyższonej płatności rozpoczynający się od cyfr 0-709.
W związku z pojawiającymi się w Internecie i mediach informacjami o rzekomych oszustwach polegających na telefonowaniu do klientów TP,
informowaniu ich o wygranej nagrodzie (np. darmowej wycieczce) i towarzyszącej temu prośbie o wciśnięcie klawisza "9", co miałoby
powodować przełączenie rozmowy na numer zaczynający się od cyfr 0-709 (płatny jakoby nawet 20 funtów brytyjskich za 1 min), Telekomunikacja
Polska informuje: Wszelkie informacje na temat przekierowania połączeń klientów TP na numer o podwyższonej płatności 0-709 nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości. Co więcej wykonanie takiej operacji jest technicznie niemożliwe.
Klienci TP rzeczywiście spotkali się z telefonami z informacją o wygraniu nagrody. Połączenia były wykonywane z numeru sieci stacjonarnej jednego z operatorów telekomunikacyjnych, ale nie wiązały się z jakimkolwiek przekierowaniem połączenia i żadnymi dodatkowymi opłatami.
Według Tablicy Zagospodarowania Numeracji URTiP numery rozpoczynające się od 0-709 znajdują się w rezerwie numeracji, a więc nie są nikomu przydzielone i nie można uzyskać z nimi połączenia. Systemy sieciowe TP nie skierują takiego wywołania do Anglii ani do żadnego innego kraju, o czym była mowa w publikacjach w Internecie i artykułach prasowych.
W trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej nie ma technicznej możliwości przekierwania połączenia na numer o podwyższonej płatności poprzez wciśnięcie jakiejkolwiek cyfry w aparacie telefonicznym. Nie ma również mowy o ponoszeniu dodatkowej opłaty z tego tytułu.
Po zakończeniu połączenia nie istnieją możliwości pobierania za nie opłaty. Nie jest również możliwe, aby połączenie zostało wznowione samoistnie, tzn. jeśli klient nie wybierze numeru i nie zadzwoni, to telefon nie zrobi tego samodzielnie.
Informacje o przekierowywaniu rozmów na numery zaczynające się od cyfr 0-709, wiążące się z wysokimi opłatami, pojawiły się w Wielkiej Brytanii. Zostały one zdementowane m.in. przez przedstawicieli British Telecom. Ostrzeżenia z "polskiego Internetu" są niemal dokładną kopią wersji brytyjskiej.
Komentarze / 15
Dodaj komentarz-
jak_zawsze pisze: 2004-12-08 21:14hmmm...!?0
-
gadget-dg pisze: 2004-12-08 21:21no i bardzo dobrze0
-
Eliop pisze: 2004-12-08 21:27Dostalem kupe takich mail od znajomych i kazdemu mowilem ze to bzdura - ze to nie jest mozliwe ! ALE NIE START NIE MASZ RACJI - i co ?0
-
Eliop pisze: 2004-12-08 21:27STARY mialo byc0
-
miczu pisze: 2004-12-08 21:33mnie to raczej nie dotyczy:-))))0
-
biznes_tomek pisze: 2004-12-08 21:44ehhhhhhhh, macie wy problemy0
-
daro_pop pisze: 2004-12-08 22:23po necie krazy taka opinia telekompromitacja polska to ludzka rzecz okradac.niech kazdy sam sobie odpowie na pytanie...0
-
el-pupa pisze: 2004-12-08 22:45Ja i tak blokuje 0-700 , 0-300 i 0-400 wiec mi to zwisa. Na szczęście zmusili tepse do bezpłatnego blokowania :-)0
-
Wopi pisze: 2004-12-09 01:37el-pupa Zablokowanie tych numerów może Ci nic nie dać, bo wymyślili już przekierowania na numery międzynarodowe 0-0-... (jeszcze droższe). A ja doświadczyłem takiej \"przyjemności, że nie było mnie w domu, komputer sam się uruchomił, połączył z 0-70... i nabił mi tylko 40 minut. Na szczęście wróciliśmy do domu... :-)0
-
reboot pisze: 2004-12-09 09:30Wopi: no popatrz... sam sie uruchomil... a lyzka na to niemozliwe...0
-
BAQ pisze: 2004-12-09 11:14reboot: tylko nie mów, że to nie możliwe, by komp sam się uruchomił. jak mam takie opcje w biose, by komp sam o określonej godzinie wystartował.0
-
Yan pisze: 2004-12-09 11:52A jaki prolem po wyłaczeniu komputera, odciąć go od zasilania? Wtedy też sam się włączy?0
-
rollo pisze: 2004-12-09 22:37tepsa zaprzeczy ale podchwyci pomysl i wszystko bedzie dzialac :) ku jej uciesze :) w koncu w kazdej plotce jest ziarno prawdy a niech sie tutaj sprawdzi0
-
easy pisze: 2004-12-09 23:19Bzura mam inną opinię z dyrekcji tp sa!!!0
-
Mariusz. pisze: 2004-12-10 19:07Przecież oczywiste jest że telefon sam sobie nie zadzwoni :) No i jak niby ma się przełączać taryfikacja podczas trwania połączenia? To rzeczywiście teoretycznie nie możliwe. Chociaż w praktyce wykonalne (jedno i drugie). Tylko TPSA nie ma jeszcze takich central, które by to umożliwiały. A czy powstaną w ogóle? Myślę, że tak. Wtedy będzie problem :)0