Polska: czas spędzany z tradycyjną telewizją spadł o 6 procent
Polscy widzowie w maju spędzali średnio przed domowym ekranem 3 godziny i 32 minut dziennie, czyli średnio o 14 minut krócej niż w kwietniu 2024 roku.
Składowe tej oglądalności również uległy zmianie: czas spędzany z tradycyjną telewizją spadł o 6% od kwietnia.
Czas przeznaczony na oglądanie streamingu wzrósł o 2%.
Wśród programów telewizyjnych największą widownią w maju cieszyły się polskie seriale, programy informacyjne oraz programy rozrywkowe.
Wśród streamingowych źródeł treści wzrosty zanotowały Netflix, HBO Max oraz Viaplay.
Przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów, który w maju osiągnął rekordowe 8.6% (najwyższy poziom od premiery zestawienia the Gauge w Polsce).
Na czele rankingu serwisów streamingowych umocnił się Netflix, którego udział na ekranie telewizora wzrósł do 2.2% (z 1,9% w kwietniu).