Plus GSM najbardziej popularny w największych polskich firmach
Firma badawcza PMR (Polish Market Review) przeprowadziła badanie dotyczące poziomu informatyzacji, korzystania z usług informatycznych i telekomunikacyjnych oraz zastosowania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w 500 największych firmach w Polsce - "Telekomunikacja, IT i systemy wspomagające zarządzanie w 500 największych polskich firmach"
W badaniu zadano m.in. pytanie o to, z którego operatora lub operatorów komórkowych firma korzysta. Zdecydowanie najwięcej firm - około połowy - zadeklarowało korzystanie z sieci Plus GSM; na drugim miejscu, z 36% udziałem, znalazła się Era, natomiast udział Idei wyniósł 15%.
W sondażu PMR poruszano także kwestię wyposażenia firm w najnowsze rozwiązania teleinformatyczne, między innymi w cieszące się ostatnio dużym zainteresowaniem sieci WLAN (Wi-Fi). Rosnące zainteresowanie takimi sieciami bierze się między innymi z ich elastyczności w zastosowaniach biurowych, jednak także i stąd, że urządzenia WLAN mogą być wykorzystane do tworzenia umiejscowionych w ruchliwych miejscach (np. na lotniskach) punktów dostępowych, w których posiadacze komputerów prze-nośnych wyposażonych w odpowiednią kartę mogą łączyć się z Internetem szybko, wygodnie i bez użycia kabli.
PMR zapytał badane firmy o posiadanie sieci Wi-Fi i plany inwestycyjne związane z budową takich sieci. Z badania wynika, że z WLAN-ów korzysta obecnie około 90-100 firm z "Listy 500", a sieci takie najłatwiej spotkać w przedsiębiorstwach z branży telekomunikacyjno-informatycznej, a także wśród firm bardzo dużych. - Uzyskane przez nas dane wskazują również, że do końca 2003 r. można się spodziewać wzrostu liczby użytkowników WLAN-ów w pięćsetce badanych przedsiębiorstw, jednak nie będzie to wzrost lawinowy - komentuje te dane autor raportu Wojciech Szajnert.
Opis badania
Badanie zostało przeprowadzone techniką wywiadu telefonicznego na próbie 290 firm, reprezentatywnej dla zbiorowości 500 największych firm w Polsce. Respondentami byli głów-nie kierownicy działów IT lub informatycy. W badaniu zadawano pytania dotyczące korzystania przez firmy z oprogramowania wspomagającego zarządzanie, korzystania z usług telekomuni-kacyjnych i informatycznych (usługi telefoniczne, transmisja danych, dostęp do Internetu) oraz poziomu informatyzacji firm. Na podstawie sondażu powstał raport "Telekomunikacja, IT i systemy wspomagające zarządzanie w 500 największych polskich firmach", wydany na począt-ku kwietnia br.
Komentarze / 26
Dodaj komentarz-
djgeepee pisze: 2003-04-09 15:03Wlasciwie to nic nowego. Plus od zawsze stawial na duze korporacje i nie sadze, aby chcial odpuscic tych klientow. Gorzej to jednak wyglada na rynku SME i SOHO.0
-
promedia pisze: 2003-04-09 15:11Latwo wyjasnic taki stan rzeczy... Plus od poczatku stawial na klientow BIZNESOWYCH, a Idea weszla do gry pozniej od konkurencji...0
-
Pawel pisze: 2003-04-09 15:13djgeepee*** chyba o jeden segment wymieniłes za duzo-nad SME powaznie bym sie zastanowił, mysle ze w tym segmencie to Plus tak sobie nie odpuszcza za bardzo.0
-
artjaw pisze: 2003-04-09 15:15i wszystko jasne ...0
-
dexter pisze: 2003-04-09 15:20...Ale obraz firmy rysuje przecież szary klient, a w segmencie klienta indywidualnego Plus jest daleko w tyle za Ideą i Erą. A szkoda, bo większa konkurencja w tym segmencie byłaby mile widziana. Pzdr adam0
-
Mattle pisze: 2003-04-09 15:41zawsze + byl przenaczony dla biznezu. choc o klientów indywidualnych tez dba. Dlatego mam Plusa0
-
romario pisze: 2003-04-09 15:49Średnio dba o klientów, szczególnie ostatnio. Ktoś całkiem nowy może dostać znacznie lepszą ofertę, od stałego, mozolnie płacącego rachunki klienta. A to niezbyt ładnie wygląda... Pozdrawiam0
-
Pawel pisze: 2003-04-09 15:52dexter****z tym obrazem to przesadzasz!!!!!! Wiesz co wali ich ten obraz rysowany przez biednych polskich klientów indywidualnych, przeciez to firmy glownie utrzymuja opów. Takimi sentymentami to w biznesie ciezko sie kierowc tym bardziej ze to nie jest WOŚP tylko firma ktora ma przynosic wlascicielom pieniązki. Masz racje ze Plus odstaje z oferta wsrod klientow indywidualnych ale tak jak pisałem wczesiej nie o to tu chodzi. Pozdrawiam0
-
bach pisze: 2003-04-09 16:00najwieksze polskie firmy i to nie chodzi o wcale prywatne...tylko z sektora polpanstwowych oplecione sa siecia klimatu zaleznosci decyzyjnej...stad pewnie ta "oficjalna"popularnosc0
-
LoRD pisze: 2003-04-09 16:01no fajnie, o segment biznesowy zbaja a o klientow indywidualnych to juz chyba zapomnieli.. drogo jest w plusie zwlaszcza a najtanszej taryfie za 25zl gdzie trzeba wykupic (chyba) CLIP zeby widziec kto dzwoni i 5zl ! to juz w simplusie tego nie ma, czy innych pre-paid. podrawiam0
-
jarpol pisze: 2003-04-09 16:32Jasne ze plus bardziej dba o biznesowców z rachunkiem pow 2 000 PLN, a nie o LORDów, którzy narzekają na opłatę za CLIPa :-) Ale fakt faktem ze plusowi przydałoby się odmłodzenie taryf, ujednolicenie opłat za smsy (tzn w taryfach czesto i nonstop warunki z czasami), 15 sek taktowanie i niższe ceny w szczycie.0
-
djgeepee pisze: 2003-04-09 16:55Pawel**** Jesli chodzi o klienta z segmentu SME to prawdziwa walke o tego klienta Plus rozpoczol dopiero po wprowadzeniu taryf Lider. Uwazam, ze wiele firm z tego segmentu rezygnowala z taryf non-stop dla bardziej elastycznych ofert Era Biznes lub Idea Meritum. Ostatnio troche poprawili wyniki, ale nie mozna mowic o zadowoleniu z udzialu w tym segmencie rynku.... Naprawde ten segment byl mocno zaniedbany przez sprzeaz bezposrednia, ktora "obskakiwala" klintow strategicznych.0
-
Danziger pisze: 2003-04-09 17:03Do czasu, do czasu ... IDEA wchodzi do największych firm frontowymi drzwiami. A to za sprawą Opiekunów Klientów kluczowych z TP SA. Siłą rzeczy są oni na tym rynku obecni i podpowiadają rozwiązania wiązane: Biznes Grupa, Pakiety upustowe itd... Dzięki takiej wspólpracy przyrost klientów w tym segmencie rynku ma w zasadzie tylko Meritum kosztem pozostałych, coraz słabszych operatorów ... Jeszcze Era broni się najnowszymi aparatami ale to obrona kosztowna i na długo to nie wystarczy...0
-
snake pisze: 2003-04-09 17:04Gratuluje Plusowi segnentu biznesowego, ale.....!!!! Jako odbiorca indywidualny oczekuje: nowej taryfikacji, ulepszenia taryf (tańsze połączenia, a nie dodatkowe pakiety darmowych minut), zwiekszenie udziału w rynku i zasiegu koło dużych miast (np. Warszawa, Radom, Kielce)!!!!! Jeżeli to czyta ktoś z Plusa, to moje zdanie popiera wiele osób posiadających telefon w Plusie!!!!0
-
www.Zobacz.glt.pl pisze: 2003-04-09 17:31Może i popularny ale i tak opuszaczm Plusa ;)))0
-
mar_10 pisze: 2003-04-09 18:55Maja najwiekszy udzial ale raczej nie sadze ten udzial zwiekszali. Co rusz to dowiaduje sie od znajomych ze zmieniaja sie im numery bo firma przehodzi na Ere, rzadziej Idee. W tym duzym udziale w rynku najwiecej waza pewnie panstwowe molochy, w ktorych oszczedza sie tylko na szeregowych pracownikach. Polkomtel to spolka pod kontrola ministra skarbonki panstwa wiec wszystko jest jasne.0
-
Waccord pisze: 2003-04-09 19:59Podzielam zdanie dotyczące ciągłego "wykruszania"się klientów biznesowych Plusa0
-
Waccord pisze: 2003-04-09 19:59Podzielam zdanie dotyczące ciągłego "wykruszania"się klientów biznesowych Plusa0
-
Bakłażanista pisze: 2003-04-09 20:37ja nie wiem czym plus tak przyciąga firmy i instytucje. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o takich klientów, wszytskie sieci są skłonne zaoferować podobne, korzystne warunki. Jeśli ma ktoś jakieś ciekawe przykłady z życia wzięte, chętnie wysłucham na mojej stronce. A, no i moje doświadczenia wskazują na najsłabszy zasięg plusa (mówię o mojej sytuacji, miejscu gdzie mieszkam, spędzam większość czasu i wakacyjnych trasach, ale znam osoby które z tego powodu olały biznesowy plus na korzyść biznesowej ery),0
-
kaosone pisze: 2003-04-10 00:58przyklady z zycia wziete hmmm... np ostatnio duza firma (wlasciciel radia RMF FM) przeszedl z plusa do ERY a to kilkaset aktywacji... a oczywiscie to tylko jeden z przykladow :)0
-
zzzz pisze: 2003-04-10 01:15kaosone: to juz wiem czemu Era zaczela tak szybko stawiac nowe BTSy w Malopolsce gdzie niestety byla na ostatnim miejscu :-)) Az dziw bierze ze RMF zrezygnowal z Plusa ale biznes is biznes. Pozdrofka0
-
Giewont pisze: 2003-04-10 01:38Kiedys to byl calkiem przyjemny vortal. Moznabylo podyskutowac, teraz mozna sie posmiac jak to ludzie sie bawia w zasmiecanie internetu smiesznymi opiniami, majacymi malo wspolnego z rzeczywistoscia.0
-
WK pisze: 2003-04-10 02:36Ciekawe jaki bedzie wynik Plusa po aferze pana Lwa R. A tak swoja droga nie sposob sie nie zgodzic z pewna polityczna panstwowa poprawnoscia na rynku gsm, co w sumie wyszlo przy wspomnianej na poczatu aferze. Z innej beczki: pewna firma w ktorej pracuje kolega ma opiekuna ze strony Polkomtela, tyle, ze ten gosc ma ta firme bardzo gleboko. Ta sama firma ma tez telefony stacjonarne w TP i tez ma opiekuna - na kazde zawolanie, przygotowanego dla ktorego nie ma rzeczy niemozliwych. Pozdrawiam!0
-
Sumik pisze: 2003-04-10 09:54Hmmm a powiedzcie mi czym sie różni klient indywidualny płacący rachunki 150 pln od biznesowego ?0
-
kaosone pisze: 2003-04-10 13:34do:zzzz nie da sie "szybko" postawic nadajnika-czas zebrania wszystkich wymaganych zezwolen i budowy to co najmniej 12 miechow... a wiesz jak jest-protesty mieszkancow itp dodatkowo przedluzaja ten czas :(0
-
ghostdog pisze: 2003-04-12 23:42Bo to naprawde sie Ekskluzywna dla tych najlepszych! ;)0