Plus GSM i Era poszukują agencji reklamowych
Po dwóch latach współpracy z agencją Leo Burnett firma Polkomtel SA zdecydowała się na ogłoszenie przetargu. Rozmowy finalne są prowadzone z czterema agencjami: McCann-Erickson, Euro RSCG New Europe (która już prowadzi markę Simplus), Oxygen i Communications Unlimited. "Poszukujemy agencji kreatywnej - wyjaśnił Leszek Kamiński, rzecznik prasowy Polkomtel SA - która przeprowadzałaby kampanie wizerunkowe dla marki Plus GSM". Dodał, że planowany jest rozdział budżetu kreatywnego. "Leo Burnett będzie pracować dla nas jako agencja reagująca na bieżące potrzeby tej marki - powiedział. - W obecnym przetargu chcemy natomiast wyłonić agencję do tworzenia kreacji kampanii wizerunkowych". Planowanie strategiczne na razie ma pozostać w Leo Burnett, której umowa z tym klientem, według Kamińskiego, jest podpisana na kolejne dwa miesiące. Kamiński nie chciał powiedzieć, czy po upływie tego terminu będzie ona kontynuowana, czy też rozpisany będzie kolejny przetarg. Do prowadzonego obecnie Leo Burnett nie została zaproszona, ponieważ Polkomteł SA zdecydował się na podzielenie budżetu marki Plus GSM. Jarosław Ziębiński, dyr. generalny Leo Burnett, potwierdził, iż wie o istnieniu takiego przeglądu, ale nie jest upoważniony do udzielania jakichkolwiek informacji na ten temat. "Mogę tylko powiedzieć, że ilość prowadzonych przez nas projektów dla tego klienta zapewnia nam pracę na co najmniej kilka miesięcy" - powiedział. Wpływy Leo Burnett zostaną jednak najpewniej uszczuplone w br., choć Plus nie wyjawia, ile przeznacza na reklamę w 2002 r.
Do przetargu zaproszono kilka agencji nie podano jednak pełnej listy, wiadomo, że były to zarówno agencje sieciowe, jak i lokalne, mniejsze. "Chcieliśmy porównać oferty z małych i dużych agencji" - powiedział Kamiński. Rozstrzygnięcie jest zaplanowane na koniec marca. Nie jest planowany przetarg na obsługę mediową, jednak nieoficjalnie mówi się, że i w tej dziedzinie Plus GSM może zdecydować się na zmiany. Obecnie markę Simplus obsługuje Universal McCann, Plus GSM - Starcom.
PTC również prowadziła na początku roku przegląd agencji reklamowych, dotyczący strategicznej i kreatywnej obsługi marek Era Moja i Tak Tak. Budżety tych marek dotąd obsługiwała agencja reklamowa D'Arcy, współpracująca z tym klientem od 6 lat. Do przeglądu, oprócz D'Arcy, zostały zaproszone: Ad Fabrika FCB, Corporate Profiles DDB Group, TBWA\Hager, Lowe Lintas GGK, McCann-Erickson Polska, Saatchi & Saatchi, PZL i Scholz & Friends Warszawa. Jak powiedziała Jolanta Cholewińska, rzecznik prasowy PTC, rozstrzygnięcia tego przetargu należy się spodziewać pod koniec marca. Informacje o wysokości budżetu przeznaczonego na strategię i kreację na rok 2002 r. nie zostały podane. W ramach planowania i zakupu mediów dla marek Era Moja i Tak Tak PTC nadal będzie współpracować z domem mediowym Media-Vest. Zmianie nie ulega także obsługa marki Era Biznes, gdzie za strategię i kreację odpowiada agencja reklamowa J. Walter Thompson/Parintex, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MindShare Polska.
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
szpilka pisze: 2002-03-08 16:05będę pierwsza czy nie?0
-
madzer pisze: 2002-03-08 16:06kto wygra ten przetarg to bedzie mial z tego wilką kaaase !!!0
-
hubi pisze: 2002-03-08 16:07niezla kasa do wziecia0
-
szpilka pisze: 2002-03-08 16:07domy mediowe by zmienili na mniej skorumpowane. Leo Burnett dobrze robi Plusowi, nie trzeba go wymieniać. Ad fabrika pewnie dobrze by pociągnęła Taktaka - w końcu robili pierwszego POPa i mają doświadczenie na tym rynku.0
-
Cosmic pisze: 2002-03-08 16:15no ale Polkomtel chce taniej...0
-
PZ pisze: 2002-03-08 16:47*** UWAGA NEWS ***, choć nie na temat !!!! *** Słyszeliście (w PR 1 w dzienniku o 14:00), że w Tomaszowie złapali agentów m.in. nagrywających karty telefoniczne - komputery, oprogramowanie, nagrywarki itp., ale również przekazy z zamówieniami, paczki i listy z "towarem" z adresami z całej Polski. Ponadto zajmowali się róznież grzebaniem w kartach SIM !!! "... nagrywali impulsy na karty SIM ..." - chyba nie chodzi o tworzenie kodów ze zdrapek, czy darmowe SMS-y, bo ten proceder już jest dosyć obśmiany ... pewnie coś grzebali w oprogramowaniu kart ??? Ciekawe ... Ale, co miłe sama tepsa zanotowała około 1 milion zł strat ... i dobrze, choć wiem, że zapewne te koszty przerzuca na mnie przymusowego abonenta ... to i tak się cieszę, niech ma coś z życia. Pozdrawiam ;-) P.S. *** GOL *** można prosić o newsa w tej sprawie ?0
-
mr.bond pisze: 2002-03-08 16:48Ale Polkomtel niech sobie nieco zmieni reklamy, bo mnie one dobijaja.0
-
sebek2303 pisze: 2002-03-08 16:52PLUS JUŻ DAWNO MIAŁ CIENKIE REKLAMY0
-
graffi pisze: 2002-03-08 17:17To ja oczekuję wielkiej poprawy akcji reklamowych, w miarę możliwości bez pop-up's, spamu i tym podobnych bzdur0
-
mike.buba pisze: 2002-03-08 17:21wyjdzie na to że firmy komórkowe wymienią się wzajemnie agencjami i wszystcy stwierdzą że to dobry wybór.0
-
mr.bond pisze: 2002-03-08 17:49Mam nadzieje, ze cos wiecej z tego wyjdzie. I niech ktos wylaczy te durne dzwonki co mi w pracy dzwonia co chwila!!! Wrrrrr!0
-
graffi pisze: 2002-03-08 17:55Mr.bond, wyłącz dzwięk :)0
-
hejo pisze: 2002-03-08 20:54niech wybiorą jedną firmę i tak są po drugiej stronie barykady co ideowa tepsa :-) era zmienila kolory na bardziej zielone, plus na niebiesko - jeden chłam0
-
Zdzisław Dyrman pisze: 2002-03-08 21:00mr. bond, sebek2303 - + miał dobre i złe reklamy, tak jak i konkurencja. Jednak ostatnia ich reklama to majstersztyk, prawdziwa perełka, przy której umywają się wszystkie inne reklamy konkurencji. No może za wyjątkiem reklamy Idei z kioskarzem i klientem z wykorzystaniem "Daddy Cool" Boney M :)0
-
kkrzysiekk pisze: 2002-03-09 01:37pewnie wydatki na promocje reklamowe nie przenoszą sie na faktycznyu wzrost klientow i szefostwo slabo jest z tego tytulu zadowolone...0
-
westbammm pisze: 2002-03-09 02:46widze że agencja reklamowa to dobra rzecz...kumpla kuzyna ma taką i jeździ v70 pełen wypas...warto pomyśleć o takim czymś...tylko że najpeirw jakiś wałek trzeba zrobić żeby kase móc w to włożyć0
-
kibic pisze: 2002-03-09 06:41Niech plus mniej wydaje na reklamy, a więcej na stałych abonentów.0
-
Qba pisze: 2002-03-09 16:55Wychodz na to ze jednak co jakis czas terzeba taich zmian, chodzi tu chyba o swieze pomysly i nowe umysly do tworzenia reklam! Duzy wplyw moga miec tez koperty jakie otrzymaja prezesi w ramach wyboru danej firmy reklamowej! Taki jest nasz swiat!0
-
_CISCO_ pisze: 2002-03-11 00:16Qba : racja racja co do tych kopert :P0