Ruszyło PKO Płacę później

Drukuj
„PKO Płacę później” dla klientów PKO Banku Polskiego
„PKO Płacę później” dla klientów PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski wprowadza usługę „PKO Płacę później”.

Usługa jest stopniowo udostępniana klientom.

 „PKO Płacę później” umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich po 30 dniach - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO Banku Polskim.

Rozwiązanie obejmuje wszystkie sklepy w Polsce i na świecie akceptujące BLIK (internetowe i stacjonarne) oraz metodę płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link w internecie).

W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane będą automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to obecnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta (jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni).

Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu - to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdzi aktywację usługi narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale. Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.

Klient będzie miał 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0