Tylko PLAY wydał więcej na reklamę, reszta tnie wydatki

Drukuj
Tylko PLAY wydał więcej na reklamę, reszta tnie wydatki
Tylko PLAY wydał więcej na reklamę, reszta tnie wydatki

Od stycznia do czerwca br. sieci komórkowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 583,2 mln zł, co oznacza, że zredukowały wydatki w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku o 1,8 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i VAT, Kantar).

Liderem wydatków wśród telekomów jest Polkomtel, który przeznaczył na reklamę 185,9 mln zł, czyli 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Pozycję wicelidera reklamowego zajmuje PLAY, który na reklamę w mediach wydał 151,9 mln zł i zwiększył wydatki reklamowe rok do roku - o 24,9 proc. Podium zamyka T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 126,3 mln zł, mniejszymi o 5,1 proc. niż przed rokiem.

4 miejsce w zestawieniu zajmuje Orange z wydatkami w wysokości 104,5 mln zł (spadek o 13,3 proc.).

Sieci komórkowe wciąż najwięcej inwestują w reklamę telewizyjną – w I połowie br. zainwestowały w nią 415,3 mln zł. Było to jednak 10 proc. mniej niż w tym samym okresie 2021 roku. Telekomy znacząco ograniczyły również budżety na reklamę w magazynach – rok do roku zmniejszyły je o 87,6 proc., z 2,2 mln zł do 268,8 tys. zł.

Pełna treść artykułu znajduje się tutaj.

 

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0