Operatorzy komórkowi w czołówce polskich reklamodawców
Firma Expert Monitor przedstawiła zestawienie największych reklamodawców w polskich mediach. Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajął PTK Centertel. Idea wydała brutto 232,7 mln zł. Czwartą pozycję zajmuje Era ze 182 mln zł. Polkomtel jest szósty - wydał 175.2 mln zł.
Największymi reklamodawcami w gazetach w ubiegłym roku okazały się Polska Telefonia Cyfrowa oraz Polkomtel. Obie spółki wydały na ten cel odpowiednio 48,6 mln i 42 mln zł brutto zdobywając w sumie 8,78 proc. rynku reklamodawców w prasie codziennej.
Komentarze / 75
Dodaj komentarz-
malisz pisze: 2002-01-20 13:44Nie ma sie co dziwic im najbardziej zalezy na nowych ofiarach :)0
-
Kojo pisze: 2002-01-20 13:54Reklama robi swoje! A powinni jeszcze podac rekla,me w internecie!0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 13:56Wiem, że reklama jest dźwignią handlu, ale aż takie pieniądze.. no coż, na dodatek każdy wie kto za to płaci... Myślę, że te wyniki świadczą tym, jak duży jest rynek telefonii komórkowej w Polsce, jesteśmy gadatliwym narodem ;)).. i kłótliwym na dodatek, co swoją drogą można zauważyć na stronach GOL ;))0
-
Kojo pisze: 2002-01-20 14:08No wlasnie komurki wygrywaja ale jakby nie bylo zakazów reklamowania browarów to ciekawe jabky wygladało to zestawienie!?0
-
Bartek pisze: 2002-01-20 14:12Świadczy to jak prężnie działają wszystkie 3 firmy a to napewno nie jest koniec ich możliwości - UMTS w niedalekiej przyszłości napewno przykłuje uwagę wielu osób w reklamie.0
-
m.j pisze: 2002-01-20 14:18Kupa kasy, ciekawe ile kosztuje przyłączenie nowego abonenta?0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 14:22Bartek; kłóciłabym sie czy to taka "niedaleka" przyszłość, rynek telefonii komórkowej ejszcze nie jest nasycony, a UMTS.. to jescze kupa czasu i pieniędzy!0
-
Bartek pisze: 2002-01-20 14:32Śliweczka: no jest to niewątpiliwie sprawa sporna ile to jest "niedaleka" przyszłość, nie mniej jednak wszystkie kroki prowadzące w kierunku 3G będą wiązały się z coraz większą kasą za reklamy - popatrz choćby na Nokie 7650 jakie już są reklamy w TV a za chwile w jaki sposób będą nas chcieli operatorzy skusić na niepowtarzalną promocję...0
-
gmazur pisze: 2002-01-20 14:39malisz: dlaczego nazywasz przyszlych użytkowników telefonii komórkowej "ofiarami"? wolny kraj, nie chesz to nie kupuj. gm0
-
Kan pisze: 2002-01-20 14:47M.J przyłączenie nowego abonenta wraz z aparatem,który zakupuje według moich danych zwraca się firmie po ok.10 miesiącach,a jeżeli wracając do reklam Idea potwierdziła,że reklama dżwignią handlu,przyrost na rynku 40% w rynku nowych połączeń news z 15 01,chyba się opłacało wydać tyle forsy.0
-
roody pisze: 2002-01-20 14:47To jest oczywiste ze sa w czolowce, tyle tych reklam jest... szczegolnie w swieta!0
-
dexter pisze: 2002-01-20 14:50Jak widać można udowodnić zależność między wydanymi pieniędzmi na reklamę a ilością nowych abonentów. W oby wypadkach Idea przoduje. W przypadku telefonii komórkowej reklama jest jednym z głównych źródeł informacji o operatorach dla potencjalnych nowych użytkowników. Drugim ważnym źródłem informacji są dotychcasowi abonenci. Informacje od nich już nie zawsze są zbierzne z tymi z reklam... Ale to już jest inna historia. Pzdr.0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 15:09Bartek: nie musisz mi mówić hehe, przecież najlepszy przykład: Samsung A300 w promocji Plusa, telefon-widmo, do niedawna, ludzie malo się nie zabijali o ten telefon, oto co potrafi sprawić reklama, hehe na dodatek 600 zloty za telefon "bajerancki" ale tak na prawde, to nic specjalnego..! ;))))0
-
Tom14 pisze: 2002-01-20 15:27Idea inwestuje i jak widać narazie daje to efekty a tak apropo mogli by dać całą listę albo przynajmniej stronę na której to znajdziemy Pozdrawiam0
-
kms pisze: 2002-01-20 15:52Brakuje mi w newsie jeszcze tylko jednej firmy - coprawda to stacjonarny provider, ale ciekawi mnie ile na reklame wydala tepsa i jak plasuje sie w tym rankingu. A tak na marginesie, to GSM jest przeciez jedna z najwiekszych uslug na swiecie, zatem reklam bedzie zawsze duzo - vide dexter i mmx cu kms0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:05Tak na marginesie, to nie wiem dlaczego, ale Plus ma kiepskie reklamy, nic ciekawego, nudne.. co za specjalistów oni zatrudniaja, to ja nie wiem ;(( Reklamy Ery chyba moim zdaniem sa najciekawsze, przynajmniej wpadające w "ucho" i "oko" :))0
-
martom24 pisze: 2002-01-20 16:07Śliweczka: moze ja postaram sie to zmienic..moze mnie zatrudnia:)))))pp0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:14martom24: troche seksu do tych reklam, i wiesz jak by zadzialaly?;)))0
-
bodzio pisze: 2002-01-20 16:15teraz jestem ciekawy jak sie to ma do pozyskania nowych klientow: kto wydal jak najmniej na reklame i kto najwiecej zyskal klientow0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:15martom24: bo zapomnialam dodac, ze duzo wiekszy procent klientow telefonii komorkowej to mezyczyzni, nie da sie ukryc ;)) !!0
-
martom24 pisze: 2002-01-20 16:32Śliweczka: to moze razem cos zmienimy?:))pp0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 17:26martom24: nie watpie ze cos bys wymyslil :))) :P0
-
martom24 pisze: 2002-01-20 17:27Śliweczka: porozmawiamy o koncepcjach na privie cio?:))0
-
Sliweczka pisze: 2002-01-20 17:29martom24: ma sie rozumiec :))0
-
wieza pisze: 2002-01-20 17:40reklama robi swoje coraz wiecej osob przylacza sie do gsm Ale jestem ciekaw kiedy wejdzie w zycie umts ??0
-
marc pisze: 2002-01-20 18:38tyle szmalu,a moze by tak ceny rozmow obnizyli wszystkim by to wyszlo na dobre0
-
Kan pisze: 2002-01-20 19:04Reklama to wielki biznes i duży rynek pracy, także mniejsze ceny np.prasy,która dzięki tym pieniądzą jest dostępna większej części społeczeństwa.Tak więc ulegając i nabywając reklamowany towar przyczyniamy się do rozwoju,co też jest przyczyną coraz lepszych ofert i tak koło się zamyka,tak więc marc przy większej ilości nabywców produkt jest tańszy i powinien przynieś w przyszłości obniżkę taryf,a konkurencja między firmami lepszy sprzęt.pozdrawiam.0
-
bogdan1979 pisze: 2002-01-20 19:25Nic dodać, nic ując wszystko zostało już opisane w wczesniejszych komentarzach.A reklamy sieci komórkowych są FAjne - Szcególnie Idei. Pozdrawiam...0
-
bodzio pisze: 2002-01-20 19:43bogdan: niestety to jest tylko Twoje zdanie :) Reklamy Idei mi sie nie podobaja...0
-
martom24 pisze: 2002-01-20 19:51ale widac jasne ze IDEI najlepiej zwrocily sie pieniadze wydane na reklame..byli najbardziej skuteczni i za to trzeba im pogratulowac!! mimo ze sam chce odejsc z popa na rzecz PLUSa:))0
-
hubert pisze: 2002-01-20 20:31Porownujac calosciowo paralityczne pingwiny tak taka, grubego "kaszalota" z POPa i A'linea SIMplusa, to ten ostatni wg mnie jest najlepszy. - - - To byl komentarza do wypowiedzi Sliweczki na temat "tandetnosci" reklam Plusa, z ktorym sie w calej rozciaglosci nie zgadzam...... Przynajmniej jesli te, ktore ostanio ogladalem.0
-
graffi pisze: 2002-01-20 20:41Tym samym płacimy, by było nas coraz więcej (i to ciężkie pieniądze). A możnaby mniej na reklamę wydawać i obniżyć ceny o kilka procent, efekt byłby pewnie ten sam0
-
hubert pisze: 2002-01-20 20:42mialo byc: "przynajmniej jesli chodzi o te, ktore ostanio ogladalem...... " itd. P.S. Bardzo mi sie podobala reklama plusa przez swieta z ta "wycinana choinka". A starsi domownicy wprost nie mogli uwierzyc: telefony za 1zl?!?!? Przez 18 m-cy 50% gratis?!?!? A mi nie starczalo czasu, zeby im wszystko po kolei naswietlac ;)0
-
Cosmic pisze: 2002-01-20 21:00Straszna, okropnie wielka ilosc kasy idzie aby wcisnac ludziom to, czego nie potrzebuja, bo tak naprawde mnostwo osob nie potrzebuje komorki, sam znam kilkanascie takich osob...0
-
graffi pisze: 2002-01-20 21:10Maciej+, po prostu w plusie opłaca się być jeśli większość telefonów wykonujesz właśnie do tej sieci0
-
hubert pisze: 2002-01-20 21:11Maciej+: dla mnie ta znizka to AZ do Plusa, TPSY i Dialogu - - - - "pkt widzenia zalezy od pktu siedzenia". Po za tym; ja sie mieszcze w pakiecie darmowych minut ;)0
-
mass pisze: 2002-01-20 21:21Chcialbym miec taka kase zeby modz wydawac tyle kasy :)0
-
misiak_ pisze: 2002-01-20 21:42Moim zdaniem nie powinni sie tyle reklamowac tylko zrobic cos dla swoich abonentow, bo w koncu gdyby nie oni to nie mieliby tych pieniedzy...0
-
hubert pisze: 2002-01-20 21:47misiak_: proponuje jeden - gora dwa :) semestry Podstaw Zarzadzania i Marketingu.... ....eeh - szkoda slow i klawiatury na powyzsze "zlote mysli".... Dla "starych" abonentow to sa programy lojalnosciowe...0
-
misiak_ pisze: 2002-01-20 22:00hubert: spoko nie usisz mnie az tak pouczac, bo wiem ze sa takie programy bo sa z niego skorzystalem :) chodzi mi o to ze troche przesadzaja z reklamami / szczegolnie Idea/ niesadzisz?0
-
Qba pisze: 2002-01-20 22:03I tu wlasnie wydawane sa nasze pieniadze, ktore wplyna do sieci komorkowych, ale to juz ich polityka! Przeciez reklama dzwignia handlu jest od dawna i chyba raczej juz tak zostanie!0
-
hubert pisze: 2002-01-20 22:12misiak_: masz racje, zreszta jak jest reklama Idei z tym okropnym babskiem, to zmieniam program albo wychodze... Osobiscie gratuluje Plusowi dobrego rezultatu: najlepsze wyniki finansowe przy najmniejszych nakladach finansowych na reklame TV. Zreszta warto zauwazyc, ze reklamy Plusa sa przewaznie na wysokim poziomie przy (tak mi sie wydaje) najnizszych kosztach - zazwyczaj jedna, gora dwie osoby - zadne gwiazdy. Czasami zero osob, albo jakis prowincjonalny aktorzyna... takie sa przynajmniej moje spostrzezenia. P.S. A'linea the best. Szkoda, ze nie powtarzaja nigdzie tych odcinkow. ;)0
-
misiak_ pisze: 2002-01-20 22:23hubert: z ta Idea popieram Cie w 100% bo szczerze mowiac ich reklamy mi sie nie podobaja, + faktycznie ma fajne reklamy, a co sadzisz o sponsorowaniu polskiej reprezentacji pilki noznej przez Ere?moim zdaniem troche Era przesadzila /szczegolnie jak gdzies powiedziano ile zawodnicy dostaja za wygrany mecz i to od Ery /0
-
hubert pisze: 2002-01-20 22:27Era mnie nie interesuje :) Jesli dzieki temu Nasi mieliby wygrywac, to jestem "za". Zreszta sponsoring a reklama to dwie rozne historie. Era miala nosa angazujac sie w nasza reprezentacje pilkarska. Podobnie jak swego czasu Plus w druzyne siatkarzy, na ktorych koszulkach logo + bylo wieksze niz Orzel i napis Polska razem wzieta. Tylko Idea "znowu" kuluje z koszykarzami... :)0
-
misiak_ pisze: 2002-01-20 22:30wlasnie, za to Idea jest dobra w rozdawaniu zestawow POP dla bigbrotherowcow0
-
roody pisze: 2002-01-20 22:45misiak_: Idea jest dobra nie tylko w rozdawaniu zestawow pop dla ludzi z bigbrothera. ma wiele reklam ukazujacy w urozmaicony sposob, ale dla mnie jako prepaid to najlepsza siec! pozdrawiam0
-
Sslaus pisze: 2002-01-20 22:48w przypadku idei 230 mln... tak 2,5mln (?) klientow... to daje prawie 100zl/os a do tego polowa to prepaidowcy... dziwi mnie to jak to im sie oplaca... a gdyby tak firma swiadczyla tylko uslugi biznesowe... to dopiero by zarabiali... :) (a dopiero my bysmy sie wkurzali i płaaaacili:)0
-
Giewont pisze: 2002-01-21 00:12Klient kosztuje, na tym podsumowaniu widac ze calkiem sporo. Czy wiecej znaczy lepiej (klientow) moze nie, ale Idea jest najkrocej na rynku i musi gonic. A to czy ma wiecej popow, jezeli im sie to oplaca i bedzie firma przynosila zyski to jak najbardziej, to samo plus i era. Zobaczcie ile te firmy inwestuja, ktos musi na to dac pieniadze (dlugofalowo to przedewszytkim klient) A reklam nie ogladam wiec sie nie wypowiem :)) i dobrze mi z tym (to tak na marginesie). Pozdrawiam®0
-
m4me pisze: 2002-01-21 00:50A kto zajal pierwsze dwa miejsca?0
-
acid bern pisze: 2002-01-21 01:41jaki wydatki na reklame, takie koszty pozyskania nowego klienta, za co oczywiscie placa obecni uzytkownicy telekomow0
-
Franek pisze: 2002-01-21 02:26to jest news ktory jednak nie wymaga komentarza, nic dodac nic ujac.0
-
flip pisze: 2002-01-21 02:58Jak juz kiedys wspomnialem... reklamy nigdy za wiele! Flip0
-
misiak_ pisze: 2002-01-21 03:48flip: a nie lepsze by bylo zobic cos dla abonamentow zamiast robic tyle reklam, nie mowie tu o tym zeby nie reklamowac sie wogole, tylko zeby troche to ograniczyc0
-
yash pisze: 2002-01-21 10:19W pewnym momencie reklama staje sie sztuka dla sztuki0
-
jokerDM pisze: 2002-01-21 11:02Yash, w sumie masz rację, wszyscy na pewno pamiętamy niezłe reklamy Idei czy też Ery... Sztuka jest sztuka :-) Ale takie kwoty robią wrażenie :-)0
-
Qba pisze: 2002-01-21 11:12Ale reklamy Idei i tak chyba sa najlepsze, momo ze Era ma takie ladne, a Plus ciekawe, to i tak Idea bieje je na leb!0
-
yash pisze: 2002-01-21 11:20tak, robia wrazenie - az usiadlem z wrazenia0
-
hubi pisze: 2002-01-21 11:46jak to sie mowi reklama dzwignia handlu0
-
hubert pisze: 2002-01-21 12:01Guten Morgen!!! Maly offtopic: Zauwazyliscie nowy (i jak najbardziej pojebany) baner jakiegos portalu finansowego?! Az chce sie plakac, szczegolnie gdy nie mozna wylaczyc pop-upow. Pozdrawiam i zycze milego dnia.... no i duzo nowych newsow.0
-
jokerDM pisze: 2002-01-21 12:05WIem, wiem, nie ma nic bardziej denerwującego, niż wyskakujace okienka podczas oglądzania strony. Może nasi admini pomyślą o nas, szarych użytkownikach GOL_a?0
-
Qba pisze: 2002-01-21 12:16Prosilem juz o to, ale nie jest to zalezne od nich i nie maja na to wogole zadnego wplywu!0
-
hubert pisze: 2002-01-21 12:17...albo chociaz niech znika, jesli sie na niego kliknie i wejdzie na strone reklamodawcy.... To bym jeszcze jakos przezyl.0
-
hubert pisze: 2002-01-21 12:18Qba: jak to?!?!? nie maja zadnego wplywu na ten baner?!?!? Toz to jakis absurd! Baner - WIDMO :))0
-
roski pisze: 2002-01-21 12:26ale chyba te wydatki przynoszą jakieś porządane skutki skoro niedawno mieliśmy newsa o całkiem niezłych przyrostach abonentów w sieciach0
-
roody pisze: 2002-01-21 12:27hubert: nie maja, napewno musieli dac cos wzamian (swoj baner) i teraz musza go umieszczac na stronie, w innym razie usuneli by ich baner. Pozdrawiam0
-
waldus pisze: 2002-01-21 13:34Ale kasa Ja wole mniej reklam ale nizsze ceny polaczen0
-
hubert pisze: 2002-01-21 17:42waldus: nie doczekanie!!! Moze za kilka lat, gdy rynek sie "nasyci"0
-
hubert pisze: 2002-01-21 19:06sorki, mialo byc niedoczekanie - wkoncu to rzeczownik :)0
-
juzwik pisze: 2002-01-22 02:04jakos trza nabywac klientow frajerow!0
-
Qba pisze: 2002-01-22 10:00Do hubert: Tak mi odpisane na maila ktorego wyslalem do nich jakis czas temu!0
-
Qba pisze: 2002-01-22 10:04Do hubert: Znalazlem w swojej skrzynce! Odpisal mi Wojtek: "My nie mamy wplywu na ilosc wyswietlanych reklam ani na ich kreacje...", I co ty na to!0
-
_CISCO_ pisze: 2002-01-22 20:56Wydają kasę na reklamę i w ten sposób pozyskuja nowych użytkowników. To normalna sprawa.0
-
Cosmic pisze: 2002-01-22 21:36Zgadzam sie z Giewontem, ze raklamy to dla lamerow kompletnych sa, ja np nie darze specjalna sympatia idei ale mam tam kilka fonow z prostej przyczyny, ze mi sie to najbardziej oplaca w stosunku do moich potrzeb. Czysta kalkulacja :)0
-
Qba pisze: 2002-01-22 22:27Dlaczego nie darzysz sympatia Idei????0
-
Kan pisze: 2002-01-23 12:17Coswmic może dla lamerów,ale nie każdy jest znawcą i kupuje aparat do swoich potrzeb wiekszość kupuje te które są na topie,a najczęściej takie występują w reklamie pozdrawiam.0