Motorola przewiduje rozwój polskiego rynku komórkowego
Analitycy Motoroli szacują, że w najbliższych dwóch latach nasycenie Polski telefonami komórkowymi może wzrosnąć z 16 do 40 proc. Z pewnością pomoże w tym ciągłe wprowadzanie na rynek coraz to nowych i lepiej wyposażonych modeli aparatów. Nawet jeśli zmniejszy się dynamika pozyskiwania nowych klientów, to producenci na tym nie stracą, bo rośnie tzw. replacement market, czyli zastępowanie dobrych jeszcze telefonów nowszymi. Wiąże się to z kurczeniem się cyklu życia produktu, jakim jest telefon komórkowy, co jest uwarunkowane wprowadzaniem nowych usług i nowych technologii. Obecnie tylko nieliczne modele komórek używane są dłużej niż 18 miesięcy. Z reguły czas ten wynosi 8-10 miesięcy. |
Komentarze / 6
Dodaj komentarz-
Ted pisze: 2001-06-26 01:28Motorola ma niestety rację i pewnie nie doczekam końca cyrografu z moją nową piękną Motką. wyłączcie ten jazgot bo głowa boli0
-
gulash pisze: 2001-06-26 02:41Najgorsze z tego wszystkiego jest to, że czasami wciska się człowiekowi (za pomocą umiejętnej reklamy lub wymuszonej promocji) produkt, który nie zawsze jest nam potrzebny, a czasami jest gorszy od poprzednika. Człowiek kupuje aparat jak w amoku, po czym przyłazi do domu, załacza telefon i wali się w głowę, bo podpisał umowę na kolejne 2 lata, a telefon prawie się nie zmienił... :)0
-
Muzyk pisze: 2001-06-26 03:18Wyłączącie tą muzykę, bo to jest straszne... głośniki mi chce trozsadzić i zagłusza słuchane akurat radio przez internet....0
-
wojtas18 pisze: 2001-06-26 05:43co wy ciagle o tej muzyce - mam caly czas wlaczone glosniki, na gsmonline.pl zerkam pare razy dziennie i nie slysze zadnej muzyki }:-/ (puzzled expression)0
-
Abecadło pisze: 2001-06-26 14:09Wylacznie ten kretynski banner bo mnie doprowadza do szalu0
-
Ja pisze: 2001-06-26 14:43A ja nie mam karty dźwiękowej, a za to ... ciiiiiiisze ...0