KONTAKT 076 na poczatku 2002
Usługa sieci Era KONTAKT 076, znana dotychczas pod roboczą nazwą STREFA 076, wchodzi w ostatnią fazę testów. Komercyjne wdrożenie usługi jest przewidziane na początek 2002 roku.
Testowe świadczenie usługi Era rozpoczęła 13 sierpnia 2001 roku. Użytkownicy korzystający z Kontaktu 076 otrzymują podczas połączenia informacje reklamowe dopasowane do ich zainteresowań i jednocześnie płacą za rozmowę niższą cenę. W okresie testowym koszt minuty połączenia z systemem wynosi 10 gr., a w każdym tygodniu użytkownik ma 10-minutowy limit tanich rozmów w ramach KONTAKTU 076. Minuta połączenia z systemem składa się z 15 sekund informacji reklamowej i 45 sekund rozmowy.
Obecnie usługę testuje kilkadziesiąt tysięcy losowo wybranych osób. Przed rozpoczęciem każdej rozmowy, Abonenci dokonują wyboru: prowadzić rozmowy w tradycyjny sposób według standardowych cen, bądź skorzystać z nowej usługi, słuchając informacji reklamowych i płacąc mniej. Aby skorzystać z usługi, klienci posiadający aktywną usługę powinni wprowadzić kod 076 przed docelowym numerem.
KONTAKT 076 stwarza nowe możliwości komunikacji z odbiorcą. Dla reklamodawców to w praktyce pierwsze medium, które umożliwia bezpośredni kontakt z konkretnym odbiorcą. Każde wysłuchanie informacji w ramach uslugi KONTAKT 076 jest rejestrowane w systemie. Tym samym, reklamodawca płaci tylko za te informacje reklamowe, które zostały wysłuchane przez abonenta. Jednocześnie reklamodawca bardzo szczegółowo może określić czas emisji kampanii (co do minuty) i sposób emitowania informacji reklamowych. Usługa może zostać uruchomiona w ciągu 6 godzin od przygotowania komunikatu.
Ponadto już od tej chwili system umożliwia przygotowanie kampanii interaktywnej. Oznacza to, że klient, który zainteresuje się konkretną informacją - przez wciśnięcie odpowiedniego przycisku - będzie mógł otrzymać więcej informacji na temat reklamowanego produktu, czy usługi. Dodatkową innowacją jest możliwość wysłania sms-a do osób, które wysłuchały spotów reklamowych.
Najwięksi użytkownicy systemu rozmów sponsorowanych w Europie to Francja i Niemcy. We Francji reklamuje się średnio 60 firm miesięcznie. Przykładowi reklamodawcy w tych krajach to: we Francji - Adidas, Ministerstwo Zdrowia, Pizza Hut, Polygram, Sega, Unilever, Yamaha,
a w Niemczech - Weltbuild, Censio, Fiat, Nestlé, NRJ, Goodyear, Nissan, MRP (Insurance), Kit Kat.
W Polsce, kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem usługi KONTAKT 076 emitowały już m.in. takie firmy, jak: Avon, Wydawnictwo G+J, Britannia - Szkoła Języka Angielskiego, czy firma kosmetyczna Colagena.
Komentarze / 30
Dodaj komentarz-
dziobek pisze: 2001-11-06 18:51brawo, wreszcie!!! taniej a ze reklamow to co? tanie po prostu i to sie liczy0
-
madzer pisze: 2001-11-06 18:51Fajny pomysł...tylko ciekawe ilu ludzi wytrzyma te 15 sek reklamy...po kilku miesiącach testowania...0
-
dziobek pisze: 2001-11-06 18:54aha, kazdy uzytkownik powinien miec swoj profil: tzn to co cie interesuje, i tego sluchasz po co mam sluchac o proszku czy zaria dla kota? wiec to bylo by dobre rozwiazanie0
-
muminek pisze: 2001-11-06 19:09Tak... Już widzę jak w tracie rozmowy, ta przerywana jest reklamą, zaś sama reklama interesuje kogoś bardziej niż sama rozmowa i ten ktoś prosi o dodatkowe info na temat reklamowanego produktu/usługi. Huehuehue... Ale fak jest faktem, że jak się dzwoni po Taxi to warto ;))) (skorzystać z usługi, a nie prosić o dodatkowe info na temat reklamowanego produktu ;P)0
-
PlaYMode pisze: 2001-11-06 19:16muminek: zawsze można się czegoś z reklamy dowiedzieć ciekawego :-)) Ale wkurz te 15 pierwszych sekund, niestety :-(0
-
hubi pisze: 2001-11-06 19:35nie chcesz nie korzystasz i tyle0
-
MaSch pisze: 2001-11-06 19:46W POPie pod numerem *111 na pozycji 6. jest "Rozmowy sponsorowane". Kobieta tam mowi, ze trzeba wyslac jakas ankiete. Moze ktos z was wie cos wiecej ? :)0
-
scout131 pisze: 2001-11-06 20:03NARESZCIE! Nie mogę się doczekać tych "rozmów kontrolowanych". Przecoeż to czysty zysk. Dziobek:Jest ankieta - podajesz co cię interesuje i takie dostajesz reklamy.0
-
rhat pisze: 2001-11-06 20:14Sorry,ale to jest pelna bzdura. Nie widzicie tego?0
-
pio_tr23 pisze: 2001-11-06 20:28rhat dlaczego uwazasz ze to jest bzdura ja to testuje od poczatku wprowadzenia i nie mam zastrzezen do dzialania strefy/kontaktu 076. Slucham reklam jakie wybralem w ankiecie. A osoba ktora nie ma aktywowanej tej uslugi nie slyszy reklamy tylko komunikat ze rozmowa \'bedzie kontynuowana prosze czaekac\' Ludzie dlaczego sie nie moge zalogowac z domu a z pracy nie ma problemu0
-
graffi pisze: 2001-11-06 21:08Moim zdaniem to jest naprawdę ok (co innego gdyby tylko tak można było rozmawiać ;) ) Ciekawe tylko, czy wszyscy abonenci dostaną ankiety czy jak?0
-
MacF pisze: 2001-11-06 21:44hurra !!! wreszcie mozna bedzie sobie pogadac nt. reklam.0
-
Qba pisze: 2001-11-06 23:12Chyba ze ktos taki jak TPsa bedzie w stanie to zablokowac i zrobi to jak najszybciej, wiec nie ma sie co tak cieszyc bo moze nie byc tak wesolo! Nara!0
-
szulu pisze: 2001-11-06 23:22fajna sprawa. testuje tez od poczatku ale druga osoba tez slyszy reklamy:(0
-
lava1 pisze: 2001-11-07 00:25Super pomysł i może wkrótce będę mógł skorzystać. W końcu jestem abonentem ERY...Czekam z niecierpliwością. Oby jak najszybciej. moje rozmowy i tak nie trawają długo a jakaś tam reklama wcale by mi nie przeszkadzała zwłaszcza przy cenie 0,10 PLN per min.0
-
micc pisze: 2001-11-07 01:20Z tego co sie orientuje to tylko pierwsza minuta (a wlasciwie 45s) jest za 10gr - dalej stawka jest juz standardowa. Ale ta minuta za 10gr to i tak niezle!0
-
Athlon pisze: 2001-11-07 10:03Najciekawszą rzecza w tej usłudze bedzie oczywiście jej cena po zakończeniu fazy testowej. Ciekawe czy zostanie utrzymana dotychczasowa cena - 10 gr/min. Czy ktos cos wie na ten temat ? Do Qba: W jaki sposób TPSA moze zablokować mozliwosc korzystania ze Strefy 076 ? Do rongeremi, muminek: przed chwila próbowałem zadzwonic po taksówke przez Strefe 076 i niestety nie da rady trzeba to robić stadardowo bez uzycia Strefy....0
-
piasek pisze: 2001-11-07 11:20Ja testuje ta usługe i na szczegółowym z ery mam nieraz 30 mimut po 10 gr w tygodniu. Mimo ze jest limit 10. ale spowodowane jest to tym ze kiedy dzwonie do kogoś przez o76 po wysłuchaniu on nie odbiera to i tak płace0
-
196906 pisze: 2001-11-07 11:33Ludzie bez przesady, może jeszcze ktoś będzie łączył się z internetem przez 076? Zamiast cieszyć się że wreszcie ktoś coś robi żeby było taniej to tylko biadolenie. Też testuję tę usługę i jestem zadowolony. Jedno mnie nurtuje, opłaty po okresie testów a nie czy zamówię taksówkę, nie prubowałem tego ale dzwonię do różnych sieci i do Tepsy bez problemu.0
-
pio_tr23 pisze: 2001-11-07 11:54micc: Jakoś nie zauważyłem na moim rachunku szczegółowym, że kolejne minuty sa płacone wg normalnej stawki. Kiedyś dzwoniłem przez łączny czas ok.12 min i zapłaciłem ok. 1.50zł, więc żle się orjentujesz.0
-
graffi pisze: 2001-11-07 12:03Piasek, to już nie jest takie fajne - w końcu na tym, że wysłuchasz reklamy Era już zarabia! Czemu więc każe za to jeszcze płacić? Co innego, gdy w zamian dostaniesz tańsze połączenie a co innego gdy dzwonisz i tylko reklamy posłuchasz! :(0
-
kijan pisze: 2001-11-07 12:42Ogolnie mam ta strefe 076 aktywna, jest to dosc wygodne ale najgorsze jest to ze nawet jak sie nie dodzwobnie do osoby ( nie odbierze telefonu) to i tak i tak musze placic 10 gr za rozmowe (duzo nie:))))))) A narazie ilosc reklam jest dosc ograniczona i jest dosc debilna. serdecznie pozdrawiam.0
-
Mgielka7 pisze: 2001-11-07 13:19Nie korzystam ze strefy 076, jednak slyszalam od paru osob, ze sie to oplaca, a reklama w trakcie trwania rozmowy nie przeszkadza az tak bardzo. Osobiscie uwazam to za dobry pomysl i jak tylko 076 sie pojawi mam zamiar z tego skorzystac:-))))0
-
Athlon pisze: 2001-11-07 14:15Ja cały czas korzystam ze Strefy i niewątpliwie jest to dużo oszczednosc i nie moge w tej materii nic zarzucić Erze (uwzgledniajac nawet reklamy). Problem jest tylko w tym że jeśli została np. minuta do końca tygodnowego limitu (a jak wiecie jest to 10 min.), wówczas rozmawaiajac dłużej niż minute rozmowa nie jest przerywana (ani nie ma komunikatu uprzedzającego o końcu limitu) i limit wchodzi na darmowe minuty. W tym miejscu uważam ze opeartor je nie fair jesli chodzi o rozliczanie swoich abonentów.0
-
graffi pisze: 2001-11-07 14:16Mgielka7, ja też chcę korzystać - w końcu są osoby, do których można tak zadzwonić0
-
Amper pisze: 2001-11-07 14:22Dzięki tej usłudze wiele będzie stać na komórkę. Niektórzy kupują i potem nie mają z czego płacić i zalegają z płatnościami, a tak to będą mieli wybór w sposobie dzwonienia. Fajnie, że to właśnie ERA pierwsza u nas to wprowadza. Chyba po ponad trzech latach używania TakTak'a przejdę na abonament...0
-
zajcol pisze: 2001-11-07 14:42W koncu wprowadza to komercyjnie dla wszystkich - usluge mozna oceniac tylko pozytywnie (w koncu przymusu niet). Gdyby w plusie byla taka usluga to bym z niej czasami korzystal - sa telefony, ktore mozna zalatwic w minute i wtedy te 10gr to rozsadna cena :-)0
-
Ewandy pisze: 2001-11-07 18:38Bardzo mi sie podoba ten pomysl.Duzo ludzi z tego bedzie kozystac.0
-
spiro pisze: 2001-11-27 12:39oby tylko era sie nie wycofala z tego...0
-
promedia pisze: 2002-01-25 23:43Jest to jakaś metoda na obniżenie kosztów, ale co z kulturą rozmowy...0