Koniec zero ratingu – operatorzy nie panikują
![Koniec zero ratingu – operatorzy nie panikują](https://fs.siteor.com/gsmonline/articles/photo1s/179228/medium/wojciechpiechocki_very_big_text_ZERO_red_quality_like_for_a_fas_07d4f8ec-6097-4e31-80e6-415cdbefa773.jpg?1716364948)
Operatorzy nie panikują po otrzymaniu zaleceń UKE w sprawie zero ratingu. Na szczęście dla nich otrzymali 2 lata na modyfikację obecnych umów.
O szczegółach najnowszych zmian w sposobie naliczania opłat można przeczytać tutaj
Według Plusa, wycofanie usług opartych na zero ratingu nie będzie powodem do zrywania umów przez klientów (bez kary umownej).
PLAY potwierdził otrzymanie zalecenia z UKE w sprawie zero-ratingu. W praktyce dotyczą one tylko jednej z usług dodatkowych oferowanych klientom Play. Do zaleceń fioletowy operator dostosuje się w terminie.
T-Mobile również potwierdził otrzymanie zaleceń pokontrolnych zgodnie z którymi został zobligowany do zaprzestania zawierania umów oraz stosowania wzorców umownych obejmujących usługi rozliczane w modelu „zero rating”, które powinno nastąpić w terminie 30 dni od dnia doręczenia zaleceń pokontrolnych.
Operator musi także zmodyfikować obowiązujące umowy zawierające usługi rozliczane w modelu „zero rating” w taki sposób by spółka nie świadczyła usług rozliczanych w modelu „zero rating”. Modyfikacja ta powinna zostać dokonana w terminie 24 miesięcy od dnia doręczenia zaleceń pokontrolnych.
Orange na razie tylko analizuje otrzymane od UKE dokumenty.