Komunikat polskich operatorów GSM
Komunikat
Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o., Polkomtel S.A. oraz Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.
Uprzejmie informujemy, że w trosce o zapewnienie wysokiej jakości oferty handlowej oraz stałe doskonalenie poziomu świadczonych usług, wprowadzamy z dniem 3 października br. nową procedurę przy zawieraniu umów na warunkach promocyjnych.
Procedura ma na celu wyeliminowanie przypadków nadużyć powodowanych przez nieuczciwych kontrahentów i w żaden sposób nie będzie stanowić utrudnienia dla wszystkich rzetelnych Klientów.
Zawarcie umowy o świadczenie usług abonamentowych w ramach oferty promocyjnej będzie wiązało się od 3 października br. z wyrażeniem zgody Klienta na sprawdzenie jego wiarygodności płatniczej bądź z wpłatą kaucji zabezpieczającej.
Zgoda na weryfikację wiarygodności płatniczej oznacza możliwość sprawdzenia przez operatora, czy Klient wywiązał się ze wszystkich dotychczasowych zobowiązań względem pozostałych operatorów, czyli czy nie nastąpiło rozwiązanie umowy o świadczenie usług przez innego operatora ze względu na zaprzestanie regulowania płatności, a także czy nie nastąpiło zgłoszenie utraty dokumentów potwierdzających tożsamość.
W przypadku braku zgody na weryfikację, Klient zostanie poproszony o wpłatę kaucji w wysokości siedmiuset sześćdziesięciu złotych, która, w zależności od decyzji Klienta, zostanie rozliczona w ramach świadczenia usług bądź zwrócona po upływie okresu ustalonego przy zawarciu umowy. Wymóg kaucji będzie dotyczył w praktyce niewielkiej grupy klientów, gdyż jej wprowadzenie służy jedynie minimalizacji skali oszustw i nadużyć powodowanych przez nieuczciwych kontrahentów.
Każdy Klient, którego wiarygodność płatnicza została potwierdzona, będzie mógł zakupić telefon na dotychczasowych zasadach.
Stosowanie zabezpieczenia w postaci weryfikacji wiarygodności płatniczej (za zgodą klienta) oraz kaucji są zgodne z obowiązującymi przepisami Ustawy o Ochronie Danych Osobowych i regulaminami świadczenia usług telekomunikacyjnych. Zasadę dochowania należytej staranności przy zawieraniu i wykonywaniu umów, której wyrazem są wprowadzane regulacje, nakładają na operatorów również odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Operatorzy telefonii komórkowej
Komentarze / 34
Dodaj komentarz-
Robert Stefanowicz pisze: 2001-09-26 19:25Już widzę lament podnoszony przez "obrońców" wolności obywatelskich i "ochroniarzy" danych osobowych. Chrońcie i brońcie oszustów, a będziemy mieli ceny jak z kosmosu.0
-
jokerDM pisze: 2001-09-26 19:30jestem ciekaw, po jakim czasie od spowodowania "nadużycia" kartoteka klienta zostanie wyczyszczona?0
-
czarek pisze: 2001-09-26 19:32czemu moj post zostal skasowany???0
-
marek pisze: 2001-09-26 19:54Sprawa wygląda tak - każdy Polak posiadający nr PESEL jest w ogólnopolskiej bazie danych. Wszelkie nadużycia (np. nie zapłacenie rachunków) są tam odnotowywane. Sprawa polega na tym, że ustawa o chronie danych osobowych zabrania czytania tej listy. Klient, który wyrazi na to zgodę, musi być pewny, że jego nr pesel jest \"czysty\", inaczej będzie miał problemy narazie z zakupem telefonu, później ze wszelkimi usługami na terenie państwa i świata (np. brak zgody na wizy, a w przyszłości nawet brak pomocy medycznej...). Moje zdanie - kupujcue pre-paidy. marek0
-
Lysy pisze: 2001-09-26 19:59To przeciez konieczne zebysmy nie placili w swoich rachunkach za oszustow!!!0
-
marasek pisze: 2001-09-26 20:09cz.1. Operatorzy GSM są cwani na swoją stronę. Niektórzy zmieniają w regulaminie zapis "usługi telekomunikacyjne o charakterze powszechnym\" i w ten sposób próbują wmówić klientowi że ich nie obowiązuje Ustawa o Telekomunikacji (a więc obowiązki operatora co do jakości i cen usług), bo rzekomo ich usługi nie mają charakteru powszechnego. Reklamy wszystkich promocji mają się nijak do rzeczywistych warunków umowy o których mało rozgarnięty klient dowiaduje się już po podpisaniu cyrografu. A teraz jeszcze ewentualną moją kaucją operator będzie obracał i generował sobie dodatkowe zyski, a ja po półroku dostanę nie zrewaloryzowane pieniążki czyli tyle samo co wpłaciłem, a inflacja nie stoi w miejscu. Cała procedura sprawdzania wiarygodości wbrew zapewnieniom operatorów jednak wydłuży i utrudni zakup telefonu....0
-
marasek pisze: 2001-09-26 20:10cz.2. ....Więc niech może skończą się promocje w stylu telefon za 1 Pln czy 100. Niech telefony kosztują tyle ile są warte. Wtedy nikt nię będzie kupował go poto aby zaraz sprzedać, a operator bedzie miał pewnośc że takiego klienta stać na opłacanie rachunków. No i wtedy stanieja połączenia do realnego poziomu. A tak do każdego nowego abonenta dopłacają pozostali którzy wyśrubowanymi cenami rozmów muszą pokryć operatorowi koszty na dofinansowanie aparatów. A tak operatorzy interesują się tylko ściągnięciem nowych klientów a dotychczasowych mają w d.... I na zakończenie. Chciałbym aby np. MERCEDES sprzedał mi jakiś swój samochód za 5% wartości i zobowiązał mnie umową do jeżdżenia nim powiedzmy przez 3 lata. :)0
-
lava1 pisze: 2001-09-26 20:30Qrcze tak naprawde to trudno mi zająć jednoznaczne stanowisko w tej sprawie ponieważ uważam że nie mam zamiaru płacić jako abonent jednej z sieci komórkowej kasy za ludzi którzy nie płacą rachunków a z drugiej strony posiadanie telefonu abonentowego w polsce znowu będzie luksusem. Biorąc pod uwagę dotychczasowe ceny promocyjne telefonów każdy praktycznie mógł znaleźć coś na swoją kieszeń a obecnie nawet najtańszy będzie droższy o te 760 PLN co powoduje że statystyczny pracujący polak będzie musiał wydać na jego zakup przynajmniej jedną pensje a dla wielu będzie to poprostu próg do nieprzekroczenia. Wiem można powiedzieć że przecież można zgodzić się na zlustrowanie własnej osoby i już ale niektórzy nie mają na to ochoty naprzyład. Dodam jeszcze że chyba sieci komórkowe chcą stracić dużo potencjalnych klientów ale to już ich sprawa. P.S. I tak wszystko wyjdzie w praniu więc narazie nie ma co się tym tak bardzo przejmować.0
-
jokerDM pisze: 2001-09-26 20:43Z jednej strony, jeśli ktoś ma czyste "konto", to nie musis się obawiać niczego. Ale kto nam zagwarantuje, że po jakimś czasie i nie przyjdzie im ochota żądać dodatkowych kaucji, bo klient jest nowy :-)))))))) czyli bez żadnego doświadczenia u innych operatorów.0
-
gmazur pisze: 2001-09-26 20:59zgadzam sie z jokerDM -em. gm0
-
swistak pisze: 2001-09-26 21:47Eee tam. Nie bedzie zle. Wg. mnie to jest naprawde dobry pomysl.0
-
tommen1 pisze: 2001-09-26 22:17Moim zdaniem to dobry pomysł.Może to odstraszy nieuczciwych klientów.0
-
EBEM pisze: 2001-09-26 22:44uczciwego czlowieka nie powinno to odstraszac, a zyskaja na tym operatrzy, korzy jednak i tak cen nie obniza! Jedyny problem to czas oczekiwania na sprawdzenie czy jestesmy OK.0
-
gim pisze: 2001-09-26 23:18Wedlug mnie OK. Uczciwego to nie odstraszy. Czolko - gim0
-
fakof pisze: 2001-09-26 23:28Nie dowierzam jakie tu mądre komentarze: prawie wszyscy za! Nie ironizuje oczywiście. Na onecie w komentarzach wszyscy oburzeni. Ta strona ma chyba jednak lepszy elektorat. pzdr0
-
swistak pisze: 2001-09-27 00:10fakof: tutaj sa ludzie, ktorzy kochaja system GSM (przynajmniej tak mi sie zdaje), i ich denerwuje, gdy ktos okrada operatorow, a tym samym atakuje caly GSM! :)0
-
Karol pisze: 2001-09-27 02:20Ciekawe jak to wszystko ma się do sytuacji z którą ja się zetknąłem...Otóż byłem 2,5 roku w Erze, a później rozwiązałem umowę i przeszedłem do Plusa...jednak w Plusie nie chcieli uznać rachunków opłacanych w Erze tylko musiałem przedstawić zaświadczenie o zatrudnieniu....Czy w takim razie teraz będę mógł pójść do nowego operatora i przedstawiając mu rachunki opłacane u innego, kupić u niego nowy telefon ?? Coś się obawiam że nie będzie to takie proste....Co do opłat za połączenia to są one moim zdaniem zupełnie sztucznie utrzymywane przez operatorów i jakoś niestety nie zanosi się by minuta połączenia w godzinach szczytu spadła do powiedzmy poniżej 1 zł....a myślę, że operatorów byłoby na to stać...co więcej staliby się większą konkurencją dla telefonii stacjonarnej i przynajmniej nie szukaliby jeleni tylko i wyłącznie po to by od nich ściągać jedynie co miesiąc abonament....0
-
EBEM pisze: 2001-09-27 12:38zastanowmy sie: jezeli kogos to tak martwi ze ktos bedzie sprawdzac nas to oczywiste jest ze mamy cos na sumieniu, a jezeli doszlo do tego ze +, R czy Judea traca miliony na takich "oburzonych" to sorki! W budynkach montuje sie alarmy, w serwera mamy firewall'e (nie dotyczy M$ :)), a operator GSM rowniez sie zabezpiecza, jezeli to takie trudne do zrozumienia to bardzo mi przykro :) Mam jednak obawy co do sprawdzania, moze wyjsc na to ze szary Kowalski to wielki przestepca a tak naprawde nic nie zrobil, ale to juz kwestia weryfikacji.0
-
jokerDM pisze: 2001-09-27 12:45Powinny zaistnieć jasne zasady okreslające sposób weryfikacji. No i pozostaje kwestia, czy dany klient jest podejrzany przez cały czas czy po uregulowaniu zaległości u jednego, nie będzie miał już "skazy na honorze" u innego.0
-
Buliones pisze: 2001-09-27 13:07Pomysl moze nie jest do konca poroniony, bo z pewnoscia to odstraszy potencjalnych oszustow. Kolejna sprawa ze ktos kto bedzie chcial nowy telefon w tym przypadku nie zmieni sieci, bo jak rozumiem jesli jestem w danej scieci i place terminowo rachunki nie mam problemu z wymiana sluchawki i cala procedura w pewien sposob zostale uproszczona. Sprawdzanie mojego peselu to dosc nieprzyjemna sprawa, nie wiem jakie dane sie tam zapisuje, ale jesli np ktos ma kredyt na 50tys PLN i splaca go terminowo,znaczy mam kase wiec mozna mu wysylac mnowsto reklam moze cos kupi. Nie bardzo wiem jak to sie ma do ustawy o ochronie danych. Nastepna sprawa to czas, taka procedura musi trwac. Mnie to juz by odstraszalo kiedy bym uslyszal "zadzwonimy do Pana za tydzien jak sprawdzimy wszystkie dane, wtedy podpiszemy umowe"0
-
swistak pisze: 2001-09-27 13:19Tia, Buliones masz racje. Najgorsze z tego moze sie okazac oczekiwanie na to, czy juz nas sprawdzili, czy jeszcze moze nie.0
-
ukalo pisze: 2001-09-27 13:28Pomysl zacny, tylko ciekawe jak bedzie wygladala sprawa udowodnienia ze "nie jest sie sloniem", czyli odkrecenia pomylkowego wciagniecia na liste niegodnych zaufania - raz mialem do czynienia z taka sytuacja... i nie mialem zadnych szans - po prostu "nie bo nie"... cale szczescie, ze to tylko w jednej firmie kredytowej, w centralnym rejestrze bankowym jestem "czysty".0
-
jokerDM pisze: 2001-09-27 13:53no oczywiście Panowie powinno się to wiązać z jakąś globalną bazą danych... a jak to będzie strzeżone? Czy każdy z operatorów bedzie miał taką "kolekcję" czy też stworzona zostanie jedna wspólna?0
-
gino pisze: 2001-09-27 13:59zwazywszy ze jestesmy w nienormalnym kraju. Niedosc ze mamy chore ceny połaczen to jeszcze chca nas kontrolowac. nie moga zrobic tego jak w normalnym kraju masz konto masz telefon nie masz to masz problem. jeszcze nie widziałem przypadku w którym bank nie odebral naleznosci za nie zaplacony rachunek. I to jest normalne zalatwienie sprawy z tytulu klient operator.0
-
Jarecki pisze: 2001-09-27 14:09Mnie martwi też coś innego: solidarność konkurujących ze sobą sieci. Przeklęty triopol. Kto zagwarantuje, że nie dogadają sie równiez w innych, jeszcze mniej korzystnych dla klientów sprawach (ceny?)0
-
jokerDM pisze: 2001-09-27 17:33A zebys Jarecki nie wykrakał.... dojdzie do tego, że gdy będziesz chciał sobie kupić telefon komórkowy, będziesz musiał mieć zgodę innych operatorów, dozorcy, i TPSA będzie musiała Ci dac swoje błogosławieństwo na dzwonienie z komóry na stacjonarne telefony. :-)))))) Żenada, totalna żenada0
-
luk pisze: 2001-09-27 17:49dojdzie do tego ze telefony beda szly do nas z czech lub rosji a nie jak do tej pory od nas do czech (hmm sytuacja bardzo popularna na gieldach) a moze sobie cos teraz kupic bo i aparaty pojda w gore(co o tym myslicie). ja jestem za podniesieniem ceny ale jesli by spadly ceny rozmow .niech zostanie w pre paidach cienki telefon i wysokie ceny a w abonamencie niech bedzie drogo za telefon ale niech rozmowy i uslugi beda tansze.tak czy inaczej mysle ze nieuczciwy dealer a przeciez od nich to glownie zalezy i tak znajdzie sposoob na ominiecie weryfikacji0
-
kubel pisze: 2001-09-27 20:08a mi era jest winna 1,22 pln, i jakos mi nie oddaja tego .... br generalnie pomysl jest dobry, o ile nie beda przeginac0
-
hubi pisze: 2001-09-27 22:36z tego co wiem a pracuje w erze to bedzie to tyle czasu co do tej pory to sie bedzie odbywac elektronicznie pozdrawiam0
-
Róża pisze: 2001-09-27 23:06Ludzie!!! zupełnie nie rozumiem w czym macie problem.Od 3 lat pracuję w salonie Plusa i skalę nadużyc we wszystkich sieciach znam idealnie.A co powiecie na taką oto historyjkę.Przychodzi do salonu cuchnący kloszard, podtyka człowiekowi dokumenty pod nos i mówi zachrypnietym od wódy głosem"Nokie 3310 poprosze".Na pytanie a jaki pan sobie życzy abonament słyszymy odpowiedż"Jaki bądż".(ha,ha no jasne mogę nawet dać ten najdroższy bo przecież panu nie zależy) Po zweryfikowaniu dokumentów okazuje się ,że w miejscu rzekomego zatrudnienia delikwenta o podobnej osobie nigdy w życiu nie słyszeli. Nie muszę chyba dodawać ,że w takim wypadku mam prawo wystąpic o depozyt dla klienta, co też w podobnym wypadku z przyjemnością czynię...cdn0
-
Róża pisze: 2001-09-27 23:07ciąg Ale pomińmy to ostatnie zdanie powyżej i pomyślmy co by się działo dalej gdybym machnęla reką na fałszywe zaświadczenie i inne negatywne czynniki u w/w osobnika.Otóż osobnik taki kupiłby u mnie telefon za 5 zł w promocji , wykorzystał mozliwość dokonywania połaczeń do momentu zablokowania przez operatora karty ze względu na brak wpłaty , sprzedałby telefon za 400 zł i....poszedł do innej sieci. I zapewniam wszystkich ,że takich przypadków jest niewyobrażalna ilość. Ktoś tu stwierdził ,że to wydłuży czas oczekiwania na aktywację, no cóż ,to nie piekarnia.Otrzymując aktywację otrzymujemy automatycznie od operatora jakiś kredyt zaufania i nie ma się co dziwić ,że kazdy operator chce sie ustrzec przed nierzetelnymi klientami.Pozdrawiam.dalszy..0
-
krawiec pisze: 2001-09-27 23:35uwazam ze sytuacja jest patowa czyli trzeba znalezc rozwiazanie posrednie: podniesc ceny telefonow na promocjach i zdecydowanie (!!!) obnizyc ceny polaczen telefonicznych.0
-
lupico pisze: 2001-10-05 05:03Popieram! Nie brakuje cwaniaczkow, wiec dlaczego my uczciwie placacy rachunki musimy przez nich tracic...0
-
PatGSM pisze: 2001-10-10 00:42Tez popieram, moze jak operatorzy nie beda tyle tracic, to i my na tym skorzystamy.....0