Idea głównym sponsorem wystawy "W hołdzie Picasso - od Miró do Lichtensteina"
Idea jest głównym sponsorem wystawy "Pablo Picasso. W hołdzie Picasso - od Miró do Lichtensteina" prezentowanej w dniach 29.11.2002 - 19.01.03 br. w Galerii Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach (Al. W. Korfantego 6 w godz. 9-19). Wystawa następnie odwiedzi także: Gdańsk, Poznań i Wrocław. Patronat honorowy nad wystawą sprawują: Prezes Rady Ministrów, Leszek Miller oraz Wiceminister Kultury, Rafał Skąpski. Jesienią 2002 r. Idea była także głównym sponsorem wystawy "Pablo Picasso - Grafika, ceramika, arrasy" prezentowanej w Warszawie, Łodzi i Szczecinie.
"Cieszymy się, że możemy po raz kolejny wspierać dobre pomysły, jakim jest bez wątpienia możliwość obejrzenia znakomitej wystawy 'w hołdzie Picasso - od Miró do Lichtensteina', która wspaniale prezentuje znaczący wpływ jednego z najwybitniejszych twórców XX wieku na kierunki rozwoju artystycznego mu współczesnych i następców" - mówi Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora sieci IDEA - Jesteśmy przekonani, że prezentacja kolekcji dzieł Pabla Picassa i czołowych artystów XX w. będzie znaczącym wydarzeniem kulturalnym w Polsce".
Wystawa "Pablo Picasso. W hołdzie Picasso - od Miró do Lichtenstein'a" składa się z dwóch części:
W części pierwszej prezentujemy dorobek graficzny i ilustratorski Pabla Picassa. Różnorodność eksponowanych dzieł umożliwia zapoznanie się z niezwykle cenną wczesną twórczością graficzną artysty, przypadającą na lata 1904 - 1920. Na szczególną uwagę zasługuje rycina Skromny posiłek (Le Repas frugal 1904 r) powstała jako jedna z ostatnich prac zamykających okres błękitny, cechujący się bezlitosnym realizmem wychudzonych, smukłych postaci, posępnym, melancholijnym nastrojem. Grafiki należące do cyklu Cyrkowcy (Les Saltimbanques, utrzymane są już w zupełnie innym nastroju. Należą stylistycznie do tzw. okresu różowego, zawierają duży ładunek pozytywnych emocji. Pojawiają się na nich charakterystyczne motywy i postaci ze świata cyrku. Obok wczesnych przykładów grafiki, prezentujemy w trzech cyklach dorobek Picassa jako ilustratora i projektanta scenografii teatralnych. Chronologicznie pierwszy z nich Le Tricorne (1920 r ) zawiera graficzne projekty kostiumów i scenografii teatralne!
j do spektaklu o tym samym tytule. Pozostałe dwa cykle La Celestine (1971 r.) oraz Le Cocu magnifique(1968 r), prezentują dojrzałą twórczość ilustratorską Pabla Picassa jako w pełni ukształtowanego artysty grafika. Ważnym elementem zbioru prezentowanych grafik są także linoryty powstałe w Vallauris przy współpracy wydawcy Arnera.
Druga część wystawy zawiera prace 69 artystów zaliczanych do klasyki XX wieku: "Hommage a Picasso" jest niezwykłym zbiorem grafik dedykowanych Pablo Picasso. Powstał z inicjatywy Wielanda Schmieda - niemieckiego krytyka, wydawcy, popularyzatora sztuki. Prace zostały wykonane i wydane na wieść o śmierci mistrza Picasso. Stanowią wyjątkowy i cenny zbiór ze względu na rangę artystów, różnorodność koncepcji i kierunków przez nich reprezentowanych. Prezentujemy prace graficzne czołowych amerykańskich i europejskich artystów sztuki współczesnej. Są wśród nich m.in.: surrealiści: Joan Miró, przedstawiciele pop-artu: Andy Warhol, Claes Oldenburg, Roy Lichtenstein, Richard Hamilton, Eduardo Paolozzi, a także przedstawiciele "nowego realizmu": Christo, Joseph Beuys, Roberto Matta.
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
Kan pisze: 2002-11-27 12:49Na dzień dzisiejszy gdy kultura przez to duże K jest prawie wogóle niedofinansowana przez państwo,wszelki sponsoring jest potrzebny.Ale czy akurat firmy telekomunikacyjnejhmm taka wystawa powinna się sama wypromować i przynieść zysk,chociaż niejednemu abonamentowi pomągą w decyzji odwiedzenia wystawy bonusy jakie ofiaruje przy takiej okazji operator dla swoich klientów.0
-
trekon pisze: 2002-11-27 12:52Pomysł bardzo dobry, ale Kan*** w tych czasach niestety to co "piwinno" nie oznacza że tak będzie. Więc dodatkowy sponsoring jest konieczny. Choć jakoś Idea mi tam nie pasuje, ale to już moje własne zdanie.0
-
Mario Blaster22 pisze: 2002-11-27 13:01Idea ostatno ostro wzieła sie za sponsoring szczególnie GOLa :))0
-
GAGA pisze: 2002-11-27 13:44Wstawa dzieł "Pablo Picasso" osobiście nie podobaja mi się jego dzieła. IDEA dobrze robi sponsorując tego typu imprezy, które stanowią ważny element w rozwoju duchowym i psychicznym każdego obywatela.0
-
dexter pisze: 2002-11-27 14:15Szczytny cel, ale oczywiście nie bezinteresowny. Utożsamianie marki z czymś wzniosłym, szczytnym, zakoduje się u wielu ludzi na lata. A o to właśnie chodzi - stworzenie pozytywnych emocji, a nuż się kiedyś przydadzą, np. przy wyborze operatora... :-). Pzdr.0
-
GSManiac pisze: 2002-11-27 14:20Hmmm... okres "błękitny", "okres różowy"... A czy mistrz Pablo miał też okres pomarańczowy (ORANGE)? Bo jeśli tak, to już wiem skąd pomysł sponsorowania tej wystawy prze Ideę...:))) A tak całkiem serio, to można tylko przyklasnąć, w końcu to całkiem szczytny cel, choć Era i Plus również nie pozostają w tyle w działce pt. sponsoring qltury.0
-
mlukas pisze: 2002-11-27 14:36może chcą dostać mecenasa kultury jak plus0
-
graffi pisze: 2002-11-27 14:45Dobrze, że sponsorują, to podnosiz całą pewnością prestiż firmy. Pytanie Kan'a jest jednak całkiem na miejscu0
-
wierzchol pisze: 2002-11-27 14:45Wajnie jak bedzie we wrocku to za karte profit vip dostaniesz za darmo bilety tak trzyma c Judea0
-
bodopl pisze: 2002-11-27 14:47nie mam nic przeciwko piccaso ale wolałbym żeby sponsorowali raczej swoich użytkowników - przecież na GSMOnline bedzie więcej komentarzy w ciągu 10 dni niz ludzi którzy obejrzą całą tę wystawę ;-)0
-
wlo pisze: 2002-11-27 15:12Picasso widzę się zrobił modny wśród operatorów GSM... Najpierw Plus w Muzeum Narodowym, teraz Idea w BWA w Katowicach... Ja się nie dziwię, że sponsorują. Wiem od firmy, mojego klienta sponsorującego sport (własna drużyna pierwszoligowa...), że to tańsze niż reklama w mediach. Mecze są pokazywane i tak (powiedzmy godzina z logo firmy non stop na ekranie), relacja z poważnej wystawy w głównych wydaniach wiadomości... Pięknie jest dla takiego sponsora :-)0
-
BOSSNOKIA pisze: 2002-11-27 15:16Idea faktycznie sponsoruje barzo duzo imprez i nie tylko.Jest chyba drugą po Erze siecia w sponsoringu,ale moge sie mylic.Niby najmłodsza siec a udziela sie bardzo wiele,mogla by za to lepiej dzialac co do swego ZASIEGU!0
-
sun pisze: 2002-11-27 15:21No to jest iscie szatanski pomysl manipulatorow z maketingu... Dwie wystawy Picasso w jednym czasie, dwoch operatorow GSM je sponsoruje, ludziom sie wszystko myli - oczywiscie i mysla w konsekwencji, ze Idea sponsoruje "nieco" wazniejsza wystwe w Muzeum Narodowym (tzn, te sponsorowana przez Plusa) - dlaczego? bo robi duzo szumu, zaczela akcje, kiedy juz Plus swoja skonczyl...smiesznie tak podlaczyc sie pod kogos innego:)))0
-
makusia pisze: 2002-11-27 15:33Idea, zawsze sie chce pokazac, ale czy Era nie wiecej sponsoruje ?? hmm0
-
BOSSNOKIA pisze: 2002-11-27 21:04TAk bardzo milo...0
-
Czak pisze: 2002-11-27 16:20Zawsze to powtarzam "Kazda forma reklamy jest dobra" A sponsorowanie roznych imprezek jest tanie i owocne :)0
-
xmen69 pisze: 2002-11-27 19:15non topic, nie denerwuje was ciągle wciskany "news" o konkursie? wchodzę na stronkę a tu niby nowy news - ale nie, wsadzili znowu o konkursie GOL - judea ...0
-
Qba pisze: 2002-11-27 19:50To bardzo milo z ich stony, ze cos tam jeszcze ktos chce wspomagac!0
-
GSManiac pisze: 2002-11-27 21:31xmen***: to było przecież do przewidzenia. Wzamian za te torby i pokrowce GOL zobowiązał się, że ten news bedzie cały czas na str. głównej, a wraz z nim oczywiście zaje..... wielkie logo Judei. I dzięki temu widzisz jaki jest ruch??? Już prawie 300 komentarzy. A będzie jeszcze więcej. Jest po prostu ruch w interesie:) Przecież początek tamtego newsa, to wizytówka firmy wraz z opisem tego i owego nt. tego operatora...0