Idea Głównym Sponsorem Ligi - oficjalny komunikat
Idea została wybrana jako najlepszy partner, a jej oferta uznana za najkorzystniejszą w przetargu dotyczącym pakietu Głównego Sponsora Ligi. Jedenastu członków komisji, w skład której weszli przedstawiciele Polskiego Związku Piłki Nożnej, Piłkarskiej Ligi Polskiej oraz prezesów klubów I i II ligi, jednogłośnie zdecydowało o swojej rekomendacji dla oferty IDEI. Decyzja ta została przyjęta podczas piątkowego posiedzenia Prezydium Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Wybór IDEI na sponsora ligi jest zakończeniem długiego procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji. Umowa sponsoringowa, regulująca najważniejsze aspekty współpracy i finansowania projektu, zostanie podpisana w ciągu kilku najbliższych tygodni. Dotyczyć ona będzie okresu począwszy od rundy wiosennej sezonu 2004/2005, a następnie kolejnych trzech sezonów, tj. 2005/2006, 2006/2007 oraz 2007/2008.
W ramach umowy PTK Centertel uzyska między innymi prawo do umieszczenia marki IDEA w nazwie oraz w oficjalnym logo rozgrywek ligowych o Mistrzostwo Polski. Ponadto kluby biorące udział w rozgrywkach udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach.
Oprócz wyżej wymienionych działań PTK Centertel zaplanowała szeroko zakrojoną i długofalową koncepcję promocji polskiej piłki nożnej, zakładającą popularyzację rodzimych rozgrywek piłkarskich. W ramach programu IDEA FAIR PLAY przewidziane zostały także działania, których zasadniczym celem jest promocja wizerunku ligi. Program będzie wspomagał także inicjatywy zmierzające z jednej strony do poprawy bezpieczeństwa na stadionach, z drugiej zaś strony do zwiększania atrakcyjności meczów jako widowisk sportowych. Wsparcie dla polskiego futbolu będzie realizowane również poprzez program IDEA DLA PIŁKI, którego zasadniczym elementem będzie wspieranie sportu młodzieżowego, zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnym.
Zaangażowanie PTK Centertel w piłkę nożną nie jest przypadkowe. Wynika ono bezpośrednio ze strategii dla całej grupy FRANCE TELECOM oraz TELEKOMUNIKACJI POLSKIEJ. W Polsce Telekomunikacja Polska od dwóch lat wspiera jako Główny Sponsor naszą reprezentację narodową, a jako organizator Turnieju dla Dzieci im. Marka Wielgusa (Telekomunikacja Polska Cup) jest również zaangażowana w rozwój piłkarstwa młodzieżowego. Przykładami aktywności na tym polu może być również sponsoring ligi francuskiej realizowany przez ORANGE FRANCE oraz organizacja cyklu turniejów piłkarskich dla młodzieży pn. WANADOO CHALANGE.
„Współpraca sponsoringowa pomiędzy PTK Centertel, Telekomunikacją Polską, PZPN-em oraz PLP będzie miała w przyszłości wielowymiarowy charakter i przyniesie z pewnością wymierne efekty sportowe” – powiedział Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu PTK Centertel - „Głęboko wierzę, że nasza firma jako silny i wiarygodny partner dla rozgrywek w dłuższej perspektywie czasu przyczyni się do zauważalnych zmian jakościowych w polskiej lidze, a współpraca z PZPN w ramach Grupy TP jest wielką szansą na stworzenie spójnej strategii oraz zbudowania solidnych podstaw finansowych do zaplanowania długofalowego rozwoju polskiego futbolu”
„Jestem bardzo zadowolony, że udało się pozyskać tak renomowanego sponsora dla naszej ligi. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia PZPN ze współpracy z Telekomunikacją Polską w ramach sponsoringu pierwszej reprezentacji Polski oraz wsparcia piłki młodzieżowej, jestem przekonany, że wybór ten okaże się bardzo korzystny dla rozwoju futbolu w naszym kraju – powiedział Michał Listkiewicz, Prezes PZPN.
Komentarze / 33
Dodaj komentarz-
KORPORACJA pisze: 2004-10-15 23:43jest niezła jazda o ten sponsoring0
-
KORPORACJA pisze: 2004-10-15 23:43jest o co zadymiać (era)0
-
KORPORACJA pisze: 2004-10-15 23:47podbno 17,5% z całego kontraktu przypadnie pośrednikowi w negocjacjach tytułem prowizji. SKANDAL!!!0
-
laszek pisze: 2004-10-15 23:58Oferta Ery była lepsza! A w każdym razie dużo bardziej złożona, ta jest prosta jak konstrukcja cepa i opiera się głównie na założeniu, że Franca Telekom sponsoruje piłkę. Mnie jest szkoda że nie Era, przynajmniej mieli na tyle jaj, że powiedzieli ,, że nie mają do nikgo pretensji i przedstawili swoją ofertę (łącznie z kasą) publicznie. A Idea jak zwykle ściemnia!0
-
Kues pisze: 2004-10-16 00:37Jaki pozim ligi taki poziom sponsora......0
-
mardall pisze: 2004-10-16 01:22ciekawe, że kwoty nie podali, czyżby mieliby się czego wstydzić???0
-
AQQ pisze: 2004-10-16 01:32te 2 ligi to nie cala nasza polska pilka nozna!!!0
-
Senior pisze: 2004-10-16 02:27Zydki jak chcą wszędzie wygrają. A ja się ludzią dziwie ,ze dają życ judei to żywcem tepsa zdjęta0
-
Alexander25 pisze: 2004-10-16 02:47nasi operatorzy sponsorują wszystkich ,tylko nie swoich abonentów...jakoś zadnemu nie spieszy się z wprowadzeniem normalnych taryf...0
-
Soul Calibur pisze: 2004-10-16 10:38A jednak IDEA. No cóż, zobaczymy jak nasze piłkarzyki wyglądają w stylu IDEA[LNYM]. :-)0
-
grzybek pisze: 2004-10-16 10:44***korporacja - miało być 17,5%, ale kluby się na to oczywiście w żadnym wypadku nie chciały zgodzić i teraz negocjują ostateczną stawkę0
-
nautilius pisze: 2004-10-16 11:34kpina0
-
WIBRATOR pisze: 2004-10-16 12:49Skandal, kpina - jak można ideę wybrać na sponsora ligii ? Stare układy, układziki.... A Listkiewicz przy tym wszystkim ile zarobił ??? A co na to piłkarze Mistrza Polski - Wisły Kraków którzy noszą logo ERY na piersi ? Ale będzie dym !!!!!0
-
miczu pisze: 2004-10-16 13:15no i idea wygrała:-))) no ale przeciez nie ma co przezywac bo za rok moze byc kto inny:D np. plus hehee0
-
SALA pisze: 2004-10-16 13:50A jakby ERA wygrała przetarg to byście pisali ,że nasza liga jest najlepsza a jak IDEA wygrała to już jest inaczej. Pomyślcie troche zanim coś napiszecie.0
-
neoplus pisze: 2004-10-16 14:01Po przeczytaniu info Ery - nia mam już wątpliwości - źle się stało, że Idea wygrała:(0
-
lennox pisze: 2004-10-16 14:57A może i dobrze że idea wygrała - "Program będzie wspomagał także inicjatywy zmierzające z jednej strony do poprawy bezpieczeństwa na stadionach, z drugiej zaś strony do zwiększania atrakcyjności meczów jako widowisk sportowych." może w końcu mecze w Polsce nie będą przeznaczone dla dresiarzy i debili (bo inni się boją na mecze chodzić) jak im się to uda, to chwała im za to... Chociaż dziwi mnie że Era zdradziła kwotę jaką chciała przeznaczyć na ten sponsoring, a Idea nie, czyżby faktycznie dali mniej ? jak nie to czego się wstydzą ? Ale z drugiej strony to niektórzy tu prezentują filozofię : jak coś nie jest po mojej myśli, to jest to napewno przekręt, złodziejstwo, korupcjia, układziki... i to też jest zabawne :)))0
-
Luki86 pisze: 2004-10-16 16:11Czy warto wydawac pieniadze na te lamagi z pierwszej ligi?? Strach patrzec jak oni grają!!Nawet jak sie wpakuje w nich 50 mln zlotych to i tak zostana lamagami. Era chciala wspomoc nowe talenty, ludzi mlodych i byc moze pieniadze by sie nie zmarnowaly. Przez najblizsze lata rozwoj pilki noznej w Polsce zostanie zatrzymany przez zle inwestowanie pieniedzmi a szkoda:(0
-
Greg0rek pisze: 2004-10-16 19:31Luki86 Całkowicie sie z tobą zgadzam bo dużo lepszym rozwiazaniem byloby przeznaczyć taką wielką kasę bo kwota rzędu 50 mln to podejrzewam może kilku letni budżet na pracę z mlodzieżą a przecierz to od tego ile inwestujemy w młodych zależy jak wkrótce bedzie wyglądac nasza liga, Dziwimy sie czemu nasi są słabsi i w ogóle ale nie mówi sie o tym że tam wydaje sie DUŻO więcej pieniedzy na szkolenie i trenowanie mlodzików.0
-
michal pisze: 2004-10-16 20:07no tak pewnie tpsa maczala rece w tym przetargu, pewnie byla kwestia taka ze jak idea nie dostanie tej umowy to tpsa nie da pieniedzy na reprezentacje narodowa0
-
michal pisze: 2004-10-16 20:09zreszta jezeli to idea wygrala ta umowe to czemu tyle pisza o tpsa, reka reke myje, a tu wyglada na to ze chyba obie strony maja brudne rece0
-
markus pisze: 2004-10-17 11:59Jaka Liga taki sponsor , a tak powaznie to ciekawe jak teraz bedzie wygladala koszulka WISLY ;-) , czy era sie wycofa?0
-
olek_01 pisze: 2004-10-17 14:53Idea posmarowała ( najprawdopodobniej) to i wygrała,to niestety jest Polska...., a skoro mieli taki dobry plan na sponsoring,to niech go pokażą!0
-
BUCiu pisze: 2004-10-17 15:44***miczu, 16-10-2004 11:15: nie za rok tylko najwcześnioej za 4 lata. Kontrakt jest do końca sezonu 2007/2008...0
-
prym pisze: 2004-10-17 22:18No szkoda, że Idea. Trzeba się będzie z tym niestety pogodzić i mieć nadzieję, że liga pójdzie w ostatnie ślady kadry narodowej i zacznie grać lepiej mimo tego koszmarnego - TPSOWEGO sponsora0
-
prym pisze: 2004-10-17 22:18Ale po przeczytaniu notki poniżej (tej o Erze i jej propozycji) to mi się cosik wydaje, że dziwota wielka że Idea wygrała... oj konszachty były.0
-
tom pisze: 2004-10-18 12:07markus*** koszulka raczej bedzie tak samo wygladac, bo przeciez era jest sponsorem ligi kosza, a idea sponsorem wroclawia, chyba ze sie cos zmienilo, moze po obecnych inwestycjach idei w pilke, nie beda mieli juz kasy by inwestowac w kosza we wroclawiu0
-
DeeM pisze: 2004-10-18 12:46pieniążki Panowie - to dziś największa władza....0
-
locco pisze: 2004-10-18 12:53witam po weekendzie - ale jestem dziś nieprzytomny:( A co do Ery - bardzo elegancki komunikat wysmażyli. Ja już mówiłem, że chciałem żeby Era wygrała, chociaż z drugiej strony zgadzam się z Przekrojem, że to "sponsoring pasztetu" i że liga na takiego sponsora jak Era nie zasługuje.0
-
yogi pisze: 2004-10-18 13:50A gdzie cyferki?!ERA podała!Skoro oferta taka super,a liczby są tajemnicą to wiadomo co jest grane!0
-
pi pisze: 2004-10-18 13:55ale o czym w ogole gadac! Idea dała 31,6 mln zł, a Era 27 mln zł! Roznica jest widoczna golym okiem. Obie firmy deklaruja wydatki na dodatkowe dzialania, ale tylko to mozna zmierzyc. Pretensje Ery w tym kontekscie sa bardzo dziwne bo wszyscy z PLP zapowiadali, ze zwyciezy ten ktory da chociaz o 100 zl wiecej za pakiet sponsora... trzeba umiec liczyc i przegrywac z honorem!0
-
locco pisze: 2004-10-18 15:11***pi: a skąd Ty wiesz, ile Idea dała? CHyba że twoje IP wskazuje, że pracujesz w Idei - ile Era dała wiemy z ich notatki i nie jest to 27 milionów.0
-
KORPORACJA pisze: 2004-10-19 01:37***pi o coś nowego bo z obliczeń analityków wynika, że po podliczeniu wszystkich kwot, które miały być przelane na sponsoring IDEA była gorsza o ponad 10%. I ten adres IP - robisz sam sobie wstyd.0