Ericsson zagwarantował ciągłość działania sieci PTC
Ericsson Sp. z o. o. sprzedał PTC oraz wdrożył rozwiązanie, które gwarantuje ciągłość działania sieci w przypadku sytuacji kryzysowych, takich jak pożary, przerwy w dostawie energii elektrycznej, niedostępność węzłów sieci lub problemy z przesyłaniem danych.
Testy przeprowadzone "na żywo", tj. w sieci Era działającej w normalnym trybie, wykazały, że rozwiązanie Ericssona zapewnia nieprzerwane funkcjonowanie sieci telefonii komórkowej. Dzięki rozwiązaniu firmy Ericsson sytuacja kryzysowa jest zupełnie nieodczuwalna dla abonentów.
"Przeprowadzone testy potwierdziły , że rozwiązanie Ericssona sprawdza się w przypadku niespodziewanych problemów utrudniających połączenie z rejestrem HLR (Home Location Register - rejestr abonentów sieci) - również w sytuacji, gdy HLR jest zupełnie niedostępny" - powiedział Wilhelm Stückemann, Dyrektor Pionu eksploatacji sieci, członek Zarządu PTC.
Rozwiązanie Ericssona chroni bazę danych abonentów, która jest centralnym elementem każdej sieci. Dane ulokowane są w parach węzłów HLR rozmieszczonych w całej Polsce. Każdy rejestr HLR obsługuje swoich podstawowych abonentów, lecz zawiera również kopię bazy danych użytkowników z innego, zduplikowanego węzła. W przypadku awarii, gdy jeden z węzłów HLR staje się niedostępny, drugi natychmiast przejmuje jego funkcje. Operacja pozostaje niezauważalna dla abonentów, którzy mają ciągły dostęp do bazy danych i mogą cały czas rejestrować się w sieci, nawiązywać i odbierać połączenia oraz korzystać z innych usług operatora.
System, oparty w całości na sprzęcie i technologii firmy Ericsson, jest jedynym dostępnym na rynku telekomunikacyjnym rozwiązaniem, które w sytuacjach kryzysowych zapewnia ciągłość działania sieci telefonii komórkowej i umożliwia świadczenie usług wszystkim abonentom.
Abonenci sieci telefonii komórkowej Era będą korzystać z technologii Ericssona zarówno w ramach obecnej sieci GSM, jak i w przyszłości, gdy zostaną wprowadzone usługi UMTS.
Na zdjęciu Bjorn Welmer, Wiceprezes Ericsson Sp. z o.o. i Wilhelm Stückemann, Dyrektor Pionu eksploatacji sieci, członek Zarządu PTC.
Komentarze / 41
Dodaj komentarz-
Kan pisze: 2002-02-22 18:59No to do sytuacji kryzysowych jesteśmy przygotowani,byle nie była potrzebna ta technologia,ale jak mówią strzeżonego.....i brawa dla firmy za przezorność.0
-
dexter pisze: 2002-02-22 19:05Zauważyłem, że w przypadku braku zasilania na bardzo dużym terenie (przeżyłem to ostatnio podczas wielkich wichur) stacje bazowe działały bez zarzutu (Idea). Dedukuję więc, że oni również mają system zapewniający ciągłe dostarczanie energi w razie kłopotów z siecią. W niektórych sytuacjach sieć telefonii GSM jest jedyną możliwością kontaktu ze światem. Pzdr.0
-
daz pisze: 2002-02-22 21:17Pewnie nie... DaZ0
-
graffi pisze: 2002-02-22 22:13Dexter, zarówno era jak i pozostałe sieci mają awaryjne zasilanie BTSów z generatorów (era na 100% i to od dawna), tu chodzi chyba o coś więcej. Generalnie pomysł super, w czasie powodzi itp komórki są ogromna pomocą :)0
-
Sliweczka pisze: 2002-02-22 22:19coz my bysmy zrobvili bez komorek, no nie? :).. a na seiro.. to najwazniejsze, ze sa nowe pomysly.. ulatwiajace ludizom zycie :0.. i dzialaja.. :))0
-
monia3310 pisze: 2002-02-22 22:25...a mowia ze Era dla frajera. ;)0
-
prozac pisze: 2002-02-22 22:28Zadyma reklamowa ...Oczywiście że wiekszość stacji ma zasilanie awaryjne i przejmuje wiecej polączeń gdy mała ale rzeczywiście mała część sieci pada.0
-
sirroger pisze: 2002-02-23 00:33Nic tylko się cieszyć...0
-
smarcik pisze: 2002-02-23 00:51i tak mi to nic nie pomoze bo mam PLUSIKA0
-
hejo pisze: 2002-02-23 00:59Tego Stuckemanna boi się pół pogłowia pracowników z ERY. Wielki chłop!!!0
-
paulina pisze: 2002-02-23 01:13Nie przepadam za ERĄ, ale pełna kultura - brawo!!! :))0
-
JAGODA pisze: 2002-02-23 11:27paulina: ja też za Erą nie przepadam Witaj w klubie :-)0
-
Qba pisze: 2002-02-23 11:50Raczej zadko zdazaja sie problemy w siec, ale czasami sie zdazaja, wiec cos takiego sie przyda!0
-
piasek pisze: 2002-02-23 11:55Ericsson jest coraz bardziej widoczny na rynku0
-
hubi pisze: 2002-02-23 14:09dobrze ze mysla o tym teraz a nie po bo podobno polak madry po szkodzie0
-
AQQ pisze: 2002-02-23 14:30moje gratulacje za postep technologiczny0
-
graffi pisze: 2002-02-23 14:46Hubi, era sprawdziła się już w trudnych sytuacjach - podczas powodzi. Widać jednak coś chcą ulepszyć :)0
-
Qba pisze: 2002-02-23 16:08A zwlaszcza po powodzi, jak wysylala rachunki klientom ktorzy w czasie powodzi, dzieki telefonom mieli jedyny kontakt ze swiatem! ;-(0
-
Kan pisze: 2002-02-23 16:15Qba niestety nie jest możliwe prócz połączeń darmowych,zaliczyć inne połączenia jako bezpłatne,nie o to chodzi w takim rozwiązaniu.Chodzi o to,by działała łączność w każdych warunkach i umożliwiałaby pomoc osobom dla których jedynym kontaktem ze światem jest telefon komórkowy.0
-
Tomalo pisze: 2002-02-23 16:25Jasne,ale systuacja kryzysowa dla abonentow to tez np. godz. 0.00 w Nowy Rok - sprobujcie gdzies zadzwonic albo sms-ka wyslac0
-
Qba pisze: 2002-02-23 16:30Co do sylwestra to taki stan rzeczy jest raczej nie do wyeliminowania, bo nikt na ta noc nie bedzie stawial kilku set dodatkowych nadajnikow! Kan przykladem takiech sytuacji moze byc napad zimy pod koniec zeszlego roku! Ja wtedy bardzo czesto bylem w tarsie i jezeli chodzi o idee to prawie zawsze bylem w zasiegu, ale poruszalem sie tylko po waznych tarsach przelotowych! Wydaje mi sie ze jest to tylko kolejna reklama sieci, ktora za miast robic jakies ciekawe promocje i wychodzic frontem do klienta, to ciagnie go na zwykle byle co, zas potem kaze mu placic potezne pieniadze, jak juz uslugi w promocji sie koncza! To jest skandal! Sorry za lekkie zboczenie z tematu!0
-
amipro pisze: 2002-02-23 16:32Tomalo: w takich sytuacjach to najwieksi na swiecie maja problemy.... chociaz z tego co pamietam wysylalem z Plusa pare SMS-ow i wszystkie bardzo szybko doszly...0
-
Qba pisze: 2002-02-23 16:37Wszystko bylo zalezne od ilosci zalogowanych aparatow do danego nadajnika, na jeden przypadalo za duzo, zas inne w innych miejscach polski, mialy bardzo maly naply informacji i tylko to mialo wplyw na predkosc oprasylanie sms-ow, ale chyba nie o tym jest ten news!0
-
Qba pisze: 2002-02-23 16:37Wszystko bylo zalezne od ilosci zalogowanych aparatow do danego nadajnika, na jeden przypadalo za duzo, zas inne w innych miejscach polski, mialy bardzo maly naply informacji i tylko to mialo wplyw na predkosc przesylania sms-ow, ale chyba nie o tym jest ten news!0
-
amipro pisze: 2002-02-23 16:40Qba: :)) chyba nie jestem pijany... dwa razy to samo...0
-
Qba pisze: 2002-02-23 16:47Sorry to wina tego ze przesiadlem sie ze stalego lacza ne tepse i mam lekkie problemy, a mam nadzieje ze do poniedzialku bedzie juz wszystko ok! Nie to samo do konaca! Porownaj sobie ostatnia linijke tekstu i zauwazysz ze chcialem cos poprawic,ale jakos nie zdazylem zatrzymac wyslania komentarza!0
-
amipro pisze: 2002-02-23 16:54Qba: faktycznie jest roznica...0
-
graffi pisze: 2002-02-24 00:29Qba, ważne, że sieć się sprawdziła i podczas powodzi, i podczas mrozów! To, że trzeba płacić to osobna sprawa. Istotą telefonii komórkowej jest, by w takich sytuacjach też mieć możliwość kontaktu a nie, żeby mieć kontakt za darmo0
-
Qba pisze: 2002-02-24 13:16amipro twoj sarkazm az mi w piety poszedl! ;-(0
-
Qba pisze: 2002-02-24 13:18Tak tylko, ze w niektorych przypadkach mozgli by naprawde zrobic cos z opatami w czasie powodzi, bo dobrze wszyscy wiedza, ze ladnie sie wtedy oblowili, ale przeciez zarobek jest najwazniejszy, nawet kosztem ludzkiej tragedii!0
-
graffi pisze: 2002-02-24 15:56Qba, ale zyskiem podzielili sie z powodzianami!0
-
Kan pisze: 2002-02-24 19:10Ja tam wolę jak taki system działa,życie ludzi nie ma ceny i chociaż nie chciałbym się znależć w sytuacji,aż tak kryzysowej jak te opisane,to dziękowałbym bardziej firmie,która zadbała oto,że mam pewne połączenie i wcale nie miałbym pretensji,że niedarmowe,ważne że działa i oto przedewszystkim chodzi w takiej inwestycji.A tak nawiasem nawet w czasie powodzi jak można odzielić połączenia tych naprawdę potrzebujących od tych,którzy wykorzystując taka sytuację zapuchaliby łącza pogawędkami.0
-
graffi pisze: 2002-02-24 19:32Kan, dokładnie o to chodzi!!!0
-
Qba pisze: 2002-02-24 22:21graffi co znaczy podzielili sie zyskami z powodzianami!?? ;-)0
-
graffi pisze: 2002-02-24 23:40Z tego co pamietam Era też pomagała ofiarom powodzi0
-
Qba pisze: 2002-02-25 09:49Ok koniec dyskusji bo sie zapetlimy i nic z tego nie bedzie, a Kan i amipro beda zaraz pisla ze to nie chat! ;-)0
-
gawrosz pisze: 2002-02-25 10:11No cóż - tylko pozostaje się cieszyć że ktoś przygotowuje rozwiązania na sytuacje kryzysowe... Oby to nigdy nie było potrzebne... Chociaż w dzisiejszych czasach nigdy nic nie wiadomo... Ciekawe czy 11 września ubiegłego roku w NY mieli takie rozwiązania, ale sądząc po komunikatach o braku łączności to chyba nie...0
-
Kan pisze: 2002-02-25 10:49Qba,tyle tylko,że Ty uwielbiasz takie"ZAPĘTLENIA"i nie musisz mnie wspominać,by sobie 10pkt.zarobić,a w takich dopiskach tylko o to Ci chodzi.:))))))))0
-
a-psik pisze: 2002-02-25 12:49Rozumiem, ze to jest powazna inwestycja i jako taka wymaga naglosnienia ("w trosce o klienta"). Ja w tym niczego specjalnego nie widze, bo to jest normalne rozwiazanie, z ktorego korzysta juz mnostwo klientow (operatorow) Ericssona na calym swiecie. Pomijajac inne metody, jak np. zapasowe data center w innych miastach, na wypadek zamachu, trzesienia ziemi czy innego dopustu Bozego.0
-
Qba pisze: 2002-02-26 09:32Ale Kan nie musiales juz tego zauwazac, prawda????0
-
Kan pisze: 2002-02-26 11:16I co ja mam Ci odpowiedzieć....chyba tylko to...w newsie chodzi o..Ericsson zagwarantował ciągłość działania sieci PTC i tylko o to !0