Dzięki "STREFIE 076" Era ósma na świecie
Od maja br. operator sieci telefonii komórkowej Era rozpoczął pierwszy etap wprowadzania na rynek usługi informacyjno-reklamowej – STREFA 076. Usługa ta pozwoli abonentom sieci na otrzymywanie krótkich informacji reklamowych w trakcie rozmów telefonicznych, w zamian za znacznie tańsze opłaty za usługi telekomunikacyjne. W ramach pierwszej fazy wprowadzania usługi na rynek operator Era wysyła informacje w postaci krótkich wiadomości SMS do wybranej losowo grupy ponad 50 tysięcy abonentów. Następnie po wypełnieniu stosownego zgłoszenia przez klientów sieci, operator będzie wysyłał do zainteresowanych osób informacje o zasadach korzystania z usługi, która będzie dostępna na przełomie czerwca i lipca br. Nowa usługa będzie polegała na tym, że rozmowy telefoniczne będą przerywane informacjami reklamowymi, zmienianymi według preferencji klienta, które szczegółowo zostaną określone w przesłanym formularzu zgłoszeniowym. Informacje reklamowe będą kierowane do różnego profilu klienta: osób zainteresowanych dobrami luksusowymi (na świecie jest to np. oferta najnowszych modeli samochodów osobowych: Mercedes, Audi) lub zainteresowanych sprzętem lub usługami powszechnego użytku (na świecie np. usługi bankowe, sprzęt AGD, usługi hipermarketów). Z badań poprzedzających wprowadzenie produktu wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się reklamy usług bankowych, samochodowych, turystycznych oraz wydarzeń kulturalnych. Z badań przeprowadzonych wśród klientów sieci Era wynika, że 92 procent z nich zadeklarowało chęć skorzystania z takich usług. Skorzystanie z nowej usługi STREFA 076 będzie się również wiązało ze znacznie tańszymi kosztami usług telekomunikacyjnych. Minuta połączenia z systemem będzie się składała z 15 sekund informacji reklamowej i 45 sekund rozmowy. Początkowo Era skierowała swoją ofertę do 50 tysięcy klientów sieci a w przyszłości ma zostać rozszerzona dla wszystkich zainteresowanych. Wprowadzając informacje reklamowe, Era staje się 8 na świecie operatorem oferującym zupełnie nowe medium reklamowe na polskim rynku. Dotychczas w Europie oferta ta dostępna była jedynie w Szwecji, Danii i Francji. Operator planuje poszerzyć usługę informacji reklamowych o inne formy komunikacji np. za pomocą krótkich wiadomości tekstowych SMS lub za pomocą Internetu. |
Komentarze / 30
Dodaj komentarz-
k pisze: 2001-05-09 00:42BRAWO0
-
r pisze: 2001-05-09 01:26czy osoba odbierajaca polaczenie bedzie musiala sluchac reklam?0
-
ZYGI pisze: 2001-05-09 01:55W koncu cos sie rusza w "interesie" rozmow sponsorowanych...0
-
Romano pisze: 2001-05-09 02:15Właśnie wyznajesz jej miłość a Ona słyszy "...najlepszy lek przeciw łysieniu..." :)))0
-
riq pisze: 2001-05-09 03:05era to syf!!!0
-
Swider pisze: 2001-05-09 03:53Nie byłbym takim entuzjastą, juz era to tak zagmatwa, że mimo pozornie tańszych połączeń będziemy pewnie musieli dłużej gadać. Zresztą pożyjemy zobaczymy, tylko jak jakiś koleś z ery do mnie zadzwoni i ja też będę wysłychiwał tych reklam to sie wkurwie...0
-
!mk pisze: 2001-05-09 04:37To jak? Przed wybraniem numeru abonenta będziemy wrzucali kierunkowy Legnicy ??? :=)))0
-
ZYGI pisze: 2001-05-09 12:03Medal ma druga strone: co ma robic nasz rozmowca, kiedy my sluchamy reklam??? Dlubac sobie w nosie? Pozdrawiam0
-
Sentitos pisze: 2001-05-09 12:31Jeśli Era coś takiego wymuśliła to można podejżewać,że opłata w strefie 076 będzie niższa o 25%. Szkoda się cieszyć przedwcześnie bo wyjdzie na to samo. Tyle że Era zarobi więcej na reklamach. :(0
-
libo pisze: 2001-05-09 14:28no erowcy wreście wasze alcatele na coś się przydadzą bo już na niejednym zaczął rosnąć mech.żygać mi się chce jak słyszę że reklamy jeszcze bardziej będą ingerować w życie.już teraz gdzie by się człowiek nie ruszył to wszędzie reklamy,reklamy i reklamy.wkrótce podczas spłukiwania wody w kiblu będziemy słuchać o "dupie maryni" i innych bzdurach.drodzy erowcy niedługo będziecie mieli zupełnie wyprane mózgi od tych reklam ale z drugiej strony ponieważ jesteście w najdroższej sieci to wiem że zrobicie wszystko żeby było trochę taniej.0
-
zajcew pisze: 2001-05-09 15:36AFAIK minuta rozmowy przy aktywnej strefie 076 bedzie kosztowala 10 groszy. pzdr0
-
Domel pisze: 2001-05-09 16:19libo!!! Żygac to mi sie chce jak czytam wypociny takich debili jak ty! Co cie to obchodzi czy beda reklamy czy nie? Nikt nikogo nie bedzie zmuszal do ich sluchania. To bedzie kwestia wolnego wyboru. A jezeli uwazasz ze era jest najdrozsza to chyba masz downa! W czym plus czy idea jest tansza co???! A tak w ogole to to minuta rozmowy sponsorowanej bedzie kosztowala 10 groszy - wiem bo znalazlem sie w tych 50-cu tys. testujacych usluge.0
-
bobopik pisze: 2001-05-09 16:27za 10 groszy to moge wysluchiwac nawet 30 sekund reklam i 30 sekund rozmowy. martwi mnie fakt co bedzie robil moj rozmowca - moze o tez bedzie sluchal reklam? a odnosnie taryf to era nie jest najdrozsza - wwrecz przeciwnie. co za matoly sie tu wypowiadaja (nie wszyscy). za 10 groszy poslucham sobie ofert biur podrozy i moze pojade na kanary :))))0
-
Szymon pisze: 2001-05-09 17:29Wydaje sie,ze po raz kolejny Era udowadnia,iz jej oferta jest dla mniej zamoznych,glownie mlodziezy.Jakos nie wyobrazam sobie rozmow biznesowych z reklamami.Przypominam,ze Era jako ostatnia zniosla 5sek.,a jedynie Plus ich nigdy nie mial.Oferta reklamowa zdaje mi sie byc skierowana do nastolatkow-skoro potrafili przeprowadzac godzinne rozmowy dzielone co 5 sek. to przyzwyczaja sie i do przerwywanych reklamami.Tylko czy reklamy biur podrozy i ekskluzywnych samochodow aby na pewno do nich trafia?Przeciez jesli kogos nie stac na zaplacenie 2zl za minute normalnej rozmowy to jakos nie wydaje mi sie,aby smigal mercedesem.Reklamodawcy uciekna i interes upadnie.0
-
libo pisze: 2001-05-09 18:00domel to ty jesteś debilem i to ogromnym.odrazu widać że pochodzisz z generacji pięciosekundówek.naprawdę żal mi ciebie ale niestety bozia nie dała ci rozumu,bo gdybyś go miał to byś mógł sobie porównać twoją erę do innych oper.chociaż tak właściwie to może nieporównuj bo jeśli dla ciebie zawsze 2+2=5 to może szkoda czasu na liczenie.co do ciebie bobopiku(matole do kwadratu)to naprawdę żal mi twoich najbliższych że się muszą męczyć.jedyną żeczą którą możesz wygrać to nie\"kanary\" tylko pieszą wycieczkę do RPA.na koniec nie zapomnijcie usunąć kurzu z waszych alcateli0
-
Domel pisze: 2001-05-09 18:18libo!!! Ty smierdzacy pedale nie wiesz z kim masz do czynienia! Nie dorastasz mi do piet poziomem intelektualnym a twierdzisz ze nie umiem liczyc! Moze udowodnij ze era jest najdrozsza! Pewnie placisz za telefon 60 zl. miesiecznie a zgrywasz biznesmena. Pewnie po wycofaniu 5-cio sekundowek sprzedales alcatela i wyniosles sie do plusa rzniesz cwaniaka a w rzeczywistosci jestes tylko szarym, brzydkim PEDALEM!!!0
-
zajcew pisze: 2001-05-09 18:32Domel i Libo: zryjcie sie na priv please... Jeszcze jedna inf. tych minut z reklamami bedzie max 10 na miesiac. pzdr0
-
Domel pisze: 2001-05-09 18:41Zajcew. Minut bedzie 10 na tydzien a nie na miesiac to jest pewne.0
-
Easy pisze: 2001-05-09 18:48Era to nic nie reprezentujace soba skurwiele0
-
wandik pisze: 2001-05-09 18:57Poczekajcie jeszcze troche - Plus też to wprowadzi, prędzej czy później.0
-
rosmen pisze: 2001-05-09 18:59Jak przystało na prawdziwego biznesmena libo pisze \"nie\" z czasownikami łącznie0
-
wojtas18 pisze: 2001-05-09 20:24Domel: to ze dla Was testujacych to bedzie 10 minut tygodniowo po 10 groszy to jeszcze nie znaczy ze jak to wprowadza masowo to bedzie tak samo, niestety0
-
Yabol pisze: 2001-05-09 22:38RIQ jesli uwazasz ze ERA to syf!!! to co twoim zdaniem jest lepsze? moze idea??? ten SYF!!!0
-
*matthias* pisze: 2001-05-09 22:50A tak naprawdę niewiele osób wie, że Idea (POP) wystartowała z rozmowami sponsorowanymi jako pierwsza w Polsce... już ponad miesiąc temu! Ale na GSMonline cisza... nikt o tym nie wiedział... *matt*0
-
remedy pisze: 2001-05-11 08:42??? matthias - podaj prosze w takim razie szczegóły....0
-
poinformowany pisze: 2001-05-11 16:12odp do REMEDY Kilka miesięcy temu Idea wystartowała z fazą testową Rozmów Sponsorowanych. Sponsorowana jest pierwsza minuta połączenia, pozostałe rozliczane zgodnie z wybranym planem taryfowym. Główna różnica pomiędzy ich ofertą a Erą polega na tym, że reklama jest odgrywana PRZED połączeniem a nie w jego środku. Ciekawe jak się będą czuli abonenci Ery, którzy będą jakoś musieli wytłumaczyć swoim rozmówcą, że ich nie stać na rozmawianie z nimi i muszą korzystać z \"dotowanych\" przez operatora rozmów. A w Idei (POPie) nikt - oprócz Ciebie - nie wie o tym, że korzystasz z rozmów sponsorowanych.0
-
draftus pisze: 2001-05-11 16:15do bobopika: ty słuchasz swojej reklamy, a twój rozmówca swojej, z tej kategorii, którą zadeklarował w ankiecie przystępując do \\\"Strefy 076\\\". Jeżeli nie jest w \\\"Strefie 076\\\", to słucha swojej reklamy lokalnej.0
-
abc pisze: 2001-05-11 17:31do "poinformowanego" dobrze, ale nie do końca: rozmowy sponsorowane w Idei nigdy nie wyjdą z fazy testowej, dopóki Idea, tak jak to zrobiła Era, nie kupi licencji na oprogramowanie do obsługi bazy danych od Szwedzkiej firmy Iquity, która, przynajmniej na razie, ma jedyny program sprawdzony praktycznie w kilku krajach świata. Bez tego oprogramowania nie da się rozdzielać poszczególnych kategorii reklam do tych konkretnych abonentów, którzy zadeklarowali w ankiecie chęć ich słuchania, a to jest isitotą "Strefy 076"0
-
poinformowany pisze: 2001-05-11 20:44do ABC: Pozwól, że zacytuję: "dobrze, ale nie do końca". Firma Inquity nie jest jedyną firmą, która stworzyła rozwiązanie bazodanowe mogące obsługiwać, np. Rozmowy Sponsorowane. Znam inne rozwiązanie, które z powodzeniem obsługuje tą usługę od strony zarządzania reklamami. Moim zdaniem najistotniejszą sprawą jest sposób, w jaki RS będą udostępnione użytkownikom - rozwiązanie techniczne jest kwestią co najmniej drugorzędną. Przecież na polskim rynku masz trzy rozwiązania prepaid różniące się technologicznie a zakres usług jest właściwie identyczny.0
-
abc pisze: 2001-05-15 17:20odp. "poinf": OK,takie oprogramowanie ma również Broadpoint w Stanach i Spotcast w Hong Kongu, ale ta ostatnia zbankrutowała próbując uruchomić system w Singapurze, a ta pierwsza oferuje usługi long distance. W tym segmencie sprawdzone rozwiązania proponuje tylko Iquity.0