DIALOG ma najlepszy rynkowy wizerunek
Według badań przeprowadzonych w maju 2004 roku przez TNS OBOP, Telefonia DIALOG ma najkorzystniejszy wizerunek wśród operatorów telefonii stacjonarnej. W oczach małych i średnich przedsiębiorców jest najlepszą firmą telekomunikacyjną w Polsce.
Dialog ma najlepszy wizerunek wśród najważniejszych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce (TP S.A., Netia, NOM, Tele2). Jest najczęściej rozważanym operatorem wśród deklarujących chęć zmiany operatora.
Wizerunek oceniany był w 11 wymiarach. W 9 kategoriach Dialog zajął pierwsze miejsce, znacznie wyprzedzając konkurencję:
-
godna zaufania
-
oferująca szeroką gamę usług dla klientów biznesowych
-
oferująca usługi wysokiej jakości
-
elastyczna / dopasowująca ofertę do klienta
-
dająca możliwość negocjacji cen
-
wsłuchująca się w potrzeby klienta
-
dbająca o klienta
-
traktująca klienta indywidualnie
-
spełniająca oczekiwania klienta.
W pozostałych dwóch kategoriach Dialog zajął miejsce drugie:
-
stabilna - tutaj na pierwszej pozycji plasuje się TP
-
oferująca konkurencyjne ceny - tutaj na czoło wysunęło się Tele2.
W obydwu przypadkach przyznanie pierwszego miejsce właśnie tym dwóm firmom było naturalne i dodatkowo potwierdzające wiarygodność całości badania.
Badanie TNS OBOP wykazało również wzrost znajomości marki DIALOG - potwierdza to bardzo wysoką skuteczność majowej kampanii marketingowej dla usługi 1011.
Wskaźnik znajomości spontanicznej Dialogu wśród wszystkich badanych firm wzrósł o 4 punkty procentowe i wyniósł 21 %. Dla firm małych wzrósł on o 1 punkt procentowy, zaś w przypadku średnich firm o 6 punktów procentowych.
O 7 punktów procentowych wzrósł również wskaźnik znajomości wspomaganej Dialogu wynosząc wśród wszystkich badanych 47 %. Wskaźnik ten wzrósł dla małych firm o 4 punkty procentowe, zaś dla firm średnich o 11 punktów procentowych.
Kampania charakteryzowała się bardzo niskim kosztem pozyskania 1 punktu procentowego znajomości spontanicznej. Koszt ten był kilkukrotnie niższy w porównaniu z innymi kampaniami wizerunkowymi operatorów telekomunikacyjnych.
Celem kampanii produktowej była promocja tanich połączeń międzymiastowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych z wykorzystaniem prefiksu 1011, oferowanych przez Dialog w całej Polsce od listopada 2003 roku. Przekaz kampanii oparty był na komunikacie: "Klient ma zawsze rację". W ten sposób Dialog kontynuował rozpoczętą w styczniowej kampanii wizerunkowej budowę wizerunku operatora, który podchodzi do swoich klientów w sposób maksymalnie zindywidualizowany i przyjazny.
Kampania adresowana była do małego i średniego biznesu - badanie efektywności przeprowadzono na grupie docelowej, czyli wśród firm, które nie korzystają z usług Dialogu i generują rachunki o wartości do 5000 zł.
Obecnie Telefonia DIALOG obsługuje 422 tys. abonentów; 78 tys. korzysta z oferty dostępu do Internetu.
WYNIKI BADAŃ ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ (PLIK POWER POINT 423 KB)
Komentarze / 32
Dodaj komentarz-
Bart_22 pisze: 2004-06-22 20:49Nie mialem z nimi stycznosci, ale tez mam o nich dobre zdanie... moze to dlatego? :) Zartuje...0
-
haiper pisze: 2004-06-22 20:50TP ma od kogo sie uczyć. A jak dostanie po dupie to coś się zmieni (jak Pop od Heyah).0
-
Gonzales pisze: 2004-06-22 20:56Szczerze powiedziawszy byłoby dziwne, gdyby było inaczej. Ludzie są tak zmęczeni TP, że z czystej przekory zagłosują na konkurencję wychodząc z założenia, że gorzej być nie może i wszystkie inne firmy muszą być lepsze.0
-
pajorro pisze: 2004-06-22 20:57Ja też mam dobre...hmm może reklamy do gustu przypadły ;-)?0
-
Don Pedro pisze: 2004-06-22 21:24Jestem abonentem Dialogu od paru lat. Przedtem oczywiście byłem klientem telekomuny. Różnica jest piorunująca. Podejscie do klienta jest zupełnie inne. Brak zjawiska spychologii. W momencie gdy miałem niewielkie kłopoty z telefonem, zostałem połączony do działu technicznego, który zadziałał błyskawicznie. Do Gonzales: przeszedłem do Dialogu z przekory, po to by nie płacić monopoliście. Nie żałuję, bo jestem traktowany jak partner, płacę mniej, a na dodatek mam jeszcze co jakiś czas okazjonalne zniżki i program lojalnościowy. Jednak nie twierdzę że jest całkowicie super. Dialog w najbliższym czasie będzie musiał zareagować na obniżki cen Neostrady, ale jestem pewien że to zrobi. Na rynku wrocławskim bardzo widać że Telekomunikacja Polska poniosła poważną klęskę. Tam gdzie jest możliwość podłączenia się do Dialogu, wiele osób zmienia operatora. Ciekaw jestem co się będzie działo gdy już zacznie działać przenoszenie numeru do innej sieci.0
-
blobi pisze: 2004-06-22 21:26Ja tez mam dobre - korzysam i nie załeuje. Ale żeby być szczerym, jezeli na nowym mieszkanku bede miał do wyboru Tepse i Dialog to zostane w TP ze względu na tani internet (Neo128 za 59 PLN). Chyba ze Dialgo coś ruszy z tym swoim DSL...0
-
blobi pisze: 2004-06-22 21:34DOn Pedro: co racja to racja, ale ja bardziej nastawiony jestem na cene ze wzgledu na szczupły budżet....0
-
olek_01 pisze: 2004-06-22 22:13Don Pedo, ja też jestem zadowolony z Dialogu,bo to naprawdę dobra sieć,ale kto przy zdrowych zmysłach chyba ,nawet jak będzie mozliwość zmany opa bez zmiany numeru, wróci do TEPSY.:-))) (a tak przy okazji,Dialogu mój kochany,moż by tak jakaś obnizka w "Dialnecie Co Dzień??? " ??? :-)))0
-
Maciej D. pisze: 2004-06-22 22:55kumpel był w Netii ale wrócił do TP ...0
-
Luki86 pisze: 2004-06-22 23:17"stabilna - tutaj na pierwszej pozycji plasuje się TP" Tego bym nie powiedzial, jesli chodzi o stabilnosc DSL to nie jest najlepiej:( co najmniej raz w miesiacu jest jakas awaria i net nie dziala:( juz nie bede pisal o cenie ktora place za ta usluge...0
-
klops pisze: 2004-06-22 23:33*blobi: nie wiesz chyba co robisz (no, masz zamiar). jaka bedzie docelowa roznica w cenie miedzy cienka neo+ i przyszlym cienkim adslem w dialogu? 20zl? ja oszczedzam ostro ale dla tych pieniedzy nie ryzykowalbym. od ponad 1,5 roku tepsa nie przyslala mi ANI JEDNEJ prawidlowej faktury - kazda reklamowalem. wlasnie bede dzwonil na BL bo w piatek przyszla i od razu interweniowalem. a wczoraj (juz ;) przyszly faktury korygujace do rach. sprzed miesiaca oraz jedna korekta korekty do faktury z marca ;))))) zakladam juz teczke na te makulature, bo lepiej miec bumage jakby co - mamie narzeczonej po 2 latach od rezygnacji na rzecz netii przyslala ostatno tepsa fakture i odsteki...0
-
Lucky pisze: 2004-06-22 23:56A ja jestem wrogiem Dialogu ! Może dla klienta indywidualnego są ok., ale dla biznesu, szkoda gadać! Przez rok współpracy obsługiwało mnie 7 przedstawicieli, bo ludzie zmnieniają sie tam jak rękawiczki. Generalnie oferta dla biznesu jest nawet lepsza w TP niż w TD. A internet to zupełnie inna para kaloszy. Na DSL-a czekam od roku, tak przynajmniej obiecywano mi w dniu podpisywania umowy.0
-
vision pisze: 2004-06-23 01:14Po raz kolejny widac, ze nic tak nie sluzy klinetowi jak konkurencja. Szkoda tylko, ze wciaz wszyscy inni operatorzy poza TPSA maja tak maly zasieg...0
-
AndrewLepiej pisze: 2004-06-23 01:52Jedno tylko jest ciekawe: dlaczego DIALOG obciaża swoich abonentow wyzszymi opłatami za połaczenia miedzystrefowe niż kientow ktorzy korzystaja z prefixu Dialogu .. Zlodziejska poltyka. A podobno KLIENT MA ZAWSZE RACJE.... Poza tym ten caly Dialnet to byl dobry dwa lata temu - teraz to zadna rewelacja... Ale chyba znowu nie bedzie czasu myslec o nowych produktach -niedlugo wybory i do zarzadu DIALOGu znowu dostana sie ludzie z nadania politycznego... KLIENT MA ZAWSZE RACJE - POLITYCZNY KLIENT0
-
pajorro pisze: 2004-06-23 08:45Jakbym ja miał możliwość zmiany operatora stacjonarnego na Dialog to też bym sobie zminił, no ale puki co Tepsa... :-(0
-
FXvonBlitzen pisze: 2004-06-23 09:25Tez przeszedlem do dialogu jakis czas temu i nie nazekam. Ale propo tepsy. Znajomy pracuje tam w pionie techincznym. Mówił mi że jesli ktos do nich zadzwoni z problemem zalatwiaja to od reki, z tego co wiem to zazwyczaj zajmuje to pare minut w gorszych przypadkach kilkanascie godzin. Tak czy inaczej wszelkie naprawy sa zalatwiane szybko i solidnie. Jest jedno ale, prawie nikt nie ma do nich telefonu bo to technicy, pion kontaktow z klientem jest jakos tak skonstruowany ze tego numeru nie dadza, i stosuja metode spychowywania :-) czyli opierdalaja sie. Wogole dla wiekszosci pracownikow technicznych ( odpowiedzialnych za dzialanie teog i tamtego ) pion relacji z klientami to powazne nieporozumienie i nikt nie moze zrozumiec dlaczego tak jest :D Pozdro0
-
ojciec.dyrektor pisze: 2004-06-23 09:26W kwestii DSL w Dialogu - super! 1 Mbps za 149 PLN, tylko jest jedno małe ale - nie zapłacę tyle, po prostu wolę tę kasę wydać gdzie indziej. Telefon w dialogu będę miał od 01,08,2004 będzie to ISDN z opcją Dialnet codzień. Więc za neta o prędkości do 128 kbps zapłacę 60 PLN, ale bez ograniczeń ilości danych (i czasu oczywiście :-) uważam, że to dobra cena.0
-
ojciec.dyrektor pisze: 2004-06-23 09:27Zapomniałem dodać, że DSL na moim osiedlu jest już prawie dostępny. Jeszcze nie ale już prawie :-))) gdyby była opcja 512 kbps za 70-80 PLN nie zastanawiałbym się ani chwili.0
-
Gonzales pisze: 2004-06-23 09:51***Wielebny: jakim cudem tylko 60 PLN, skoro Dialnet Co Dzień kosztuje 90 PLN, ISDN 10 PLN netto, no i do tego sam abonament? Na dzień dobry wychodzi prawie póltorej stówy... Sam niestety tyle płacę i z ustęknieniem czekam dnia, kiedy u mnie na osiedlu będzie DSL za podobne pieniądze, 8 razy szybszy :).0
-
blobi pisze: 2004-06-23 10:16No a ja męcze sie ze zwykłym modemem...DObrze ze ciągle jeszcze mam promo 50% abo i 25% dialnet co dzień :| A co do Tepsy: chyba jestem jedynym jej (byłym) abonentem który nie miał z nią żadnych problemów :DD Przeszedlem do TD właśnie ze względu na dialnet codzień bo nie stac mnie było wtedy na 149 PLN miesięcznie za net. NO ale teraz zmieniam mieszkanie i bede się musiał poważnie zastanowić nad zmianą opa w nowym mieszkaniu. Internet to dla mnie narzędzie pracy...0
-
blobi pisze: 2004-06-23 10:18Nio Ociec :) Matemetyka się klania ;P0
-
ojciec.dyrektor pisze: 2004-06-23 12:09Nie tylko matematyka panowie :-) Ja mam zapłacić tylko za dialnet co dzień :-) a on musi w jakiejś promocji jest bo kazali płacić 60 pln netto. Co się zaś tyczy dalszych kosztów - abonament za ISDN - płaci Ojciec ojca.dyrektora :-DDD0
-
FX pisze: 2004-06-23 12:31a ja mam dobrze z %#$@$ (czyt. IDEA) - corka telekomuny. Za 49 zeta netto mam nilimitowany dostep do netu poprzez GPRS. I tak czy jestem na Mazurach czy tez w Zakopcu siedze sobie przy laptopie w necie bez ograniczen. Jedyny minus to szybkosc podobna do modemu analogowego. Plusem jest niewatpliwie mobilnosc tego rozwiazania.0
-
FX pisze: 2004-06-23 12:34hi....hi...hi... czy ten serwis jest sponsorowany przez jedynie slusznego opa? po wpisaniu jud.... czyt. Idea wyszlo %#$@$0
-
waldek pisze: 2004-06-23 12:39FX: GPRS ma podobna szybkosc do modemu analogowego. Buahahahaah. Chyba jakbyc sam tylko z niego koszystal.0
-
locco pisze: 2004-06-23 13:04JUDEA checking:)0
-
FX pisze: 2004-06-23 14:36waldek: zanim zaczniesz sie nasmiewac przetestuj dokladnie dane rozwiazanie. Mysle ze nie znasz rozwiazania w pratktyce. Dla mnie Twoja OPINIA WYGLADA TAK: samochod nieniecki jest "the best" na polskie drogi a francuz to lipa. A w zyciu bywa tez odwrotnie!!!0
-
jojo pisze: 2004-06-23 17:53zdałem z niemca0
-
Alexander25 pisze: 2004-06-23 18:54Zazdroszczę ,że u mnie nie ma Dialogu , tylko żałosny i najdaremniejszy z operatorów stacjonarnych , czyli Netia ...0
-
leszek pisze: 2004-06-24 02:06GPRS śmiga całkiem nieżle można porównać z ISDN tylko ceny trochę nie z tej ziemi(chodzi o Erę).0
-
tomacisz pisze: 2004-06-24 10:49Pod linkiem nic nie ma ;-((((((0
-
rgumkowski1 pisze: 2004-07-01 14:45I nie ma się co dziwić, z taką kampanią i wizerunkiem jakim podchodzi do klientów poprostu detronizuje TPse.0