Avaya stworzyła sieć dla FIFA

Drukuj

Po raz pierwszy podczas tegorocznego Mundialu zastosowano jedną sieć do przesyłania danych statystycznych dotyczących meczów oraz informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ważnych baz danych, takich jak witryna http://fifaworldcup.com oraz system graficzny i sprawozdawczy na potrzeby telewizji. Poprzednio stacje telewizyjne zmuszone były korzystać w swej pracy z sieci firm niezależnych, zamiast polegać wyłącznie na własnej sieci. FIFA zwróciła się do firmy Avaya, aby zaprojektowała, stworzyła i obsłużyła sieć o rozmiarach i stopniu złożoności, jakich jeszcze nie zastosowano podczas wydarzenia sportowego rangi Mistrzostw Świata.

W sieci - wykorzystywanej do obsługi najważniejszych zadań, takich jak akredytacja, zarządzanie logistyczne dla 32 drużyn, statystyki meczów oraz informacje dla witryny http://fifaworldcup.com i stacji TV - zanotowano największy poziom natężenia ruchu w całej historii Piłkarskich Mistrzostw Świata.
Między 31 maja i 30 czerwca przez sieć przesłano 12,03 terabajta danych, co stanowi ilość danych równą ponad połowie materiałów drukowanych zgromadzonych w Bibliotece Kongresu USA.
"Jako lider w dziedzinie technologii integracyjnej, firma Avaya zademonstrowała całemu światu na najbardziej spektakularnej platformie, jak niezawodna i bezpieczna jest stosowana przez nas technologia oraz nasze umiejętności zarządzania projektami o takiej skali i takim stopniu złożoności" - powiedział Don Peterson, prezes zarządu firmy Avaya. "FIFA, Avaya i integratorzy pracowali wspólnie, aby Mistrzostwa Świata zgromadziły łącznie około 40 miliardów telewidzów. To niezwykle pasjonujące, gdy można sobie wyobrażać, w jaki sposób technologia firmy Avaya może także zostać wykorzystana do przekształcania firm na całym świecie."
Podczas Mistrzostw FIFA po raz pierwszy powierzyła realizację swoich najważniejszych działań "sieci zintegrowanej", w której zarówno rozmowy telefoniczne, jak i dane są przesyłane w ramach jednej infrastruktury. Każdego dnia rozgrywek w sieci miało miejsce średnio 100 000 połączeń telefonicznych zrealizowanych w technologii IP (Internet Protocol), a w ciągu 31 dni Mundialu zrealizowano łącznie około 3,2 miliona połączeń IP i połączeń analogowych. Podczas turnieju sieci telefoniczne, komputerowe i bezprzewodowe działały z 99,999% dostępnością.
Innym ważnym osiągnięciem FIFA było zastosowanie po raz pierwszy telefonii IP, co pozwoliło na przekierowywanie połączeń telefonicznych z różnych miejsc w Japonii za pośrednictwem prywatnej sieci komputerowej FIFA, zamiast publicznej sieci telefonicznej. Spowodowało to zmniejszenie opłat telefonicznych ponoszonych przez FIFA oraz kosztów obsługi sieci o setki tysięcy dolarów, uprościło administrowanie siecią oraz pozwoliło ludziom pracować bardziej elastycznie. Przykładowo pracownicy firmy Avaya z odpowiednim oprogramowaniem Avaya IP Softphone zainstalowanym na laptopach używali swoich komputerów do realizacji połączeń i jednoczesnego odbierania poczty e-mail, nie ponosząc wysokich kosztów rozmów zamiejscowych łączonych przez hotel.

Sieć telekomunikacyjna Piłkarskich Mistrzostw Świata 2002 była największą zbudowaną do tej pory siecią dla imprezy sportowej. Sieć łącząca 20 stadionów w dwóch krajach, międzynarodowe centra medialne (International Media Centre, IMC) w Seulu i Jokohamie oraz stanowiące siedzibę FIFA hotele w Seulu i Tokio, została zbudowana przez firmę Avaya i jej partnerów w ciągu zaledwie 4 miesięcy. Zazwyczaj budowa sieci o takich rozmiarach trwa 12 miesięcy. Nad projektem Piłkarskich Mistrzostw Świata pracowało ponad 250 pracowników firmy Avaya z biur znajdujących się na pięciu kontynentach i w 18 krajach, a także lokalni partnerzy firmy w Korei i Japonii.

Avaya rozwinęła ponad 5000 km okablowania strukturalnego SYSTIMAX(r) na stadionach i w międzynarodowych centrach medialnych. To tyle samo, ile wynosi długość 47 000 boisk piłkarskich, i wystarczająco dużo, aby pokonać Ocean Atlantycki.

Sieć ta jest uważana za najszybszą i najwydajniejszą ze zbudowanych do tej pory na potrzeby imprezy sportowej. Dostępność połączeń głosowych, komputerowych i bezprzewodowych wyniosła 99,999% całego czasu.

W ciągu jednego dnia w sieci odbywał się większy ruch, niż podczas jakichkolwiek wcześniejszych Piłkarskich Mistrzostw Świata. Największe natężenie zanotowano w ciągu dwóch dni drugiej rundy finałów, w której wzięło udział 16 drużyn. 15 czerwca (mecze Niemcy-Paragwaj, Dania-Anglia) przesłano 550 gigabajtów, a 16 czerwca (Szwecja-Senegal, Hiszpania-Irlandia) - 506 gigabajtów. W tych dniach ilość danych przesyłanych w sieci była pięć razy większa, niż natężenie ruchu w sieci typowego przedsiębiorstwa z listy 500 największych firm czasopisma Fortune.

Były to pierwsze Mistrzostwa, podczas których udostępniono szybki bezprzewodowy Internet ponad 500 przedstawicielom FIFA, dziennikarzom i fotografom. Dzięki zastosowaniu technologii bezprzewodowych sieci lokalnych LAN firmy Avaya agencje informacyjne otrzymywały zdjęcia w rekordowo krótkim czasie. Zainstalowane w przenośnych komputerach bezprzewodowe karty z bezpiecznym szyfrowaniem 128-bitowym umożliwiały wysyłanie pocztą elektroniczną zdjęcia z boiska do agencji z szybkością 30 razy większą niż w przypadku zwykłych komutowanych połączeń internetowych.

Po raz pierwszy podczas turnieju FIFA wykorzystano możliwość zdalnego monitorowania setek przełączników, routerów i innych urządzeń przez inżynierów znajdujących się na innym kontynencie.

Oprócz monitorowania na miejscu w Seulu i w Tokio, inżynierowie firmy Avaya w Singapurze, Dallas, Denver i w St. Petersburg na Florydzie zapewniali pomoc "po godzinach", nieprzerwanie monitorując sieć w poszukiwaniu wszelkich oznak błędów. 97,8% wywołanych alarmów wykryto i rozwiązano zdalnie w firmie Avaya, bez konieczności wysyłania technika serwisu.

Każdego dnia witrynę FIFAworldcup.com odwiedzało trzy razy więcej internautów, niż wynosiła łączna liczba odwiedzających oficjalną witrynę Mistrzostw we Francji w 1998 roku. Łącznie witrynę FIFAworldcup.com odwiedziło 1,75 miliarda internautów. Czterdziestu autorów witryny FIFAworldcup.com mogło polegać na informacjach o meczach dostarczanych przez sieć Avaya, dzięki czemu witryna stała się jedną z najpopularniejszych witryn sportowych.

Za pomocą sieci komputerowej firmy Avaya akredytowano ponad 160 000 osób. To więcej niż podczas jakichkolwiek wcześniejszych Piłkarskich Mistrzostw Świata i wystarczająco dużo, aby dwa razy zapełnić trybuny stadionu w Jokohamie.

"Nie ma wątpliwości, że był to najtrudniejszy i najbardziej skomplikowany projekt informatyczny dla Piłkarskich Mistrzostw Świata, z jakim kiedykolwiek mieliśmy do czynienia. Firma Avaya stanęła do wyścigu i w ciągu kilku krótkich miesięcy zbudowała międzynarodowy zespół oraz bezpieczną, niezawodną i wysokiej jakości sieć, która przewyższyła moje oczekiwania" - powiedział Gerard Gouillou, szef działu IT w FIFA. "Jestem przekonany, że zintegrowane sieci telekomunikacyjne oraz technologie bezprzewodowe stanowią przyszłość piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA. Oprócz oczywistych korzyści finansowych, jednolita sieć ułatwiła nam w efektywny, niezawodny i konsekwentny sposób bezproblemową komunikację z wieloma miejscami."

Co dalej z sieciami FIFA

W ciągu 48 godzin od wręczenie trofeum drużynie Brazylii, cały sprzęt sieciowy został usunięty ze wszystkich 20 stadionów. Setki serwerów, przełączników, routerów i innych urządzeń zostały złożone w centralnych magazynach w Seulu i Tokyo. Część tego sprzętu zostanie wykorzystana w przyszłym roku podczas Piłkarskich Mistrzostw Świata Kobiet 2003, które odbędą się na 5 stadionach w południowych Chinach.

Pozostały sprzęt zostanie użyty w centrach konferencyjnych klientów firmy Avaya. Współpracujący z protokołem IP serwer komunikacyjny klasy korporacyjnej (Enterprise Class Communications) DEFINITY(r) zostanie zainstalowany w nowej siedzibie niemieckiego Lokalnego Komitetu Organizacyjnego (Local Organising Committee, LOC) we Frankfurcie, gdzie będzie stanowił szkielet systemu obsługi połączeń i systemu telekomunikacyjnego.
Avaya prowadzi zaawansowane prace projektowe dla 12 stadionów Piłkarskich Mistrzostw Świata 2006 roku w Niemczech i blisko współpracuje z niemieckim Lokalnym Komitetem Organizacyjnym oraz z właścicielami stadionów. Podczas Mistrzostw 2006 zostanie przedstawiona najnowocześniejsza zintegrowana sieć telekomunikacyjna, w której telefonia IP będzie de facto standardem. Sieć ta stanowi idealną platformę dla demonstracji oprogramowania do zarządzania kontaktami z klientami (CRM), technologii centrów kontaktowych oraz aplikacji komunikacyjnych firmy Avaya.
"Zdobyte doświadczenie, daje nam nie tylko dobrą pozycję w Mistrzostwach 2003 i 2006, ale również ogromną przewagę podczas ubiegania się o zlecenia na budowę innych systemów telekomunikacyjnych przeznaczonych do obsługi wydarzeń sportowych i imprez" - powiedział Paul Myer, wiceprezes ds. marketingu odpowiedzialny za projekt Mistrzostw Świata w firmie Avaya. "Sukces zależy nie tylko od posiadania najlepszej technologii. Trzeba jeszcze dysponować wiedzą i zespołem pracowników, który sprawi, że wszystko będzie działało. Największą radość sprawia nam fakt, że uwaga całego świata była skoncentrowana na piłce nożnej, a nie na wspierającej imprezę sieci. Doskonała komunikacja musiała być zapewniona, a niepowodzenie nie wchodziło w grę."

O Avaya

Avaya, z siedzibą w Basking Ridge w stanie New Jersey, jest wiodącym światowym dostawcą rozwiązań i usług komunikacyjnych, dzięki którym firmy, agencje rządowe oraz inne instytucje - w tym ponad 90% przedsiębiorstw z listy FORTUNE 500(r) - mogą dążyć do doskonałości w gospodarce zorientowanej na klienta. Avaya oferuje rozwiązania w dziedzinie zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management), zunifikowanych rozwiązań komunikacyjnych (Unified Communication Solutions), rozwiązań dla dostawców usług (Service Provider Solutions), wielofunkcyjnej infrastruktury sieciowej (MultiService Networking Infrastructure) oraz konwergentnych sieci przesyłania głosu i danych (Converged Voice and Data Networks) - w tym bezkonkurencyjne rozwiązanie internetowe dla przedsiębiorstw Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS) - wszystkie wspierane przez Avaya Services i Avaya Labs. Avaya jest światowym liderem w dziedzinie zunifikowanej transmisji komunikatów, systemów przesyłania komunikatów, call centers oraz systemów okablowania strukturalnego.
W Stanach Zjednoczonych Avaya jest liderem w zakresie systemów i usług komunikacji głosowej. Avaya jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2002 r., Mistrzostw Świata kobiet w piłce nożnej w 2003r. oraz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2006 r.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    adamza pisze: 2002-07-15 13:21
    Nie czytałem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-15 13:23
    A wydawało sie że Mundial,to tylko pilka nożna.:)
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2002-07-15 14:18
    Też chce taką sieć!! :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-07-15 17:19
    Fuh jaki tasiemiec! Czy nie prościej byłoby napisać w skrócie o co chodzi, a nie wklejac taki koszmarek w newsa? Newsy ex definitione powinny byc krótkie...
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-15 17:43
    Przeciez o tym bylo glosno juz PRZED mistrzostwami (lacznie z calymi schematami zbudowanej sieci itd.). Troche pozno ten news, co?
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-15 17:43
    jarpol: prosciej byloby wrecz odniesc sie do opublikowanych juz artykulow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-16 09:39
    Mozna by zrobic cos innego z tymi pieniedzmi wydanymi na to, a napewno byly spore! Najwiecej skarg bylo na sedziowanie, a najciekawsza propozycja bylo korzystaenie przez sedziow z powtorek na video! Moze to zostanie wprowadzone z 4 lata w Niemczech, bo znow bedzie jedna wielka popylina sedziowska!
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-07-16 13:40
    ladnie w 48 h wszystko zwineli. Musialo tego byc mnostwo. I pewnie spora czesc trafila na smietnik. Ale maja doswiadczenie :))).
    0