Akcja edukacyjna IDEA POP KOMUNIKACJI w całej Polsce
18 marca został zainaugurowany pierwszy etap ogólnopolskiej akcji edukacyjnej IDEA POP KOMUNIKACJI. Potrwa on aż do 5 czerwca 2003r.
Wydarzenie spotkało się z uznaniem wśród pedagogów i uczniów szkół zaproszonych do udziału w nim. Organizatorzy zapowiadają przeprowadzenie drugiego etapu już na jesieni tego roku.
IDEA POP KOMUNIKACJI to program edukacyjny, opracowany specjalnie dla dzieci i młodzieży ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W ramach niego w dniach od 18 marca do 11 kwietnia funkcjonowało Laboratorium POP Komunikacji, a także ogłoszony został ogólnopolski konkurs: Możliwe-niemożliwe: komunikacja przyszłości.
Laboratorium POP Komunikacji to mobilna sala wykładowa wyposażona w interaktywne stanowiska multimedialne. W ciągu czterech ostatnich tygodni odwiedziło ono dwadzieścia wybranych szkół na terenie czterech aglomeracji miejskich: Gdańska, Szczecina, Poznania i Wrocławia. W każdej szkole Laboratorium działało przez jeden dzień, tak aby w trakcie ośmiu godzin lekcyjnych zdołała odwiedzić go jak największa grupa młodzieży. Uczniowie, którzy brali udział w zajęciach prowadzonych w Laboratorium Pop Komunikacji zostali wprowadzeni w świat komunikacji dzięki niespełna dwudziestominutowej prezentacji ukazującej ewolucję metod komunikowania się z ludźmi, techniki komunikacji wykorzystywane w obecnych czasach oraz kierunki rozwoju telefonii komórkowej. Głównym elementem prowadzonych w Laboratorium zajęć było interaktywne szkolenie z zakresu najnowocześniejszych technik komunikacyjnych dostępnych w ramach telefonii komórkowej oraz ich możliwości i sposobów wykorzystania.
Przy szesnastu nowoczesnych stanowiskach komputerowych, wyposażonych w monitory dotykowe i telefony komórkowe najnowszej generacji NOKIA 3650 oraz interaktywną aplikację komputerową, stanowiącą wirtualne szkolenie, uczniowie dowiadywali się między innymi jak działa MMS, co to jest LBS (Location Based Services) oraz dlaczego JAVA.
Specjalnie opracowany program szkoleniowy spotykał się z ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów, a powzięta inicjatywa edukacyjna zyskała uznanie w oczach pedagogów.
- "Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem młodzieży, zajęcia były bardzo ciekawe i dobrze przygotowane" - Barbara Kuźma, dyr. Zespołu Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 24 w Gdańsku.
W efekcie I etapu objazdu, Laboratorium odwiedziło ponad pięć tysięcy uczniów z 20 szkół. Przebieg trasy przedstawiał się następująco:
Gdańsk
18 marca - XX LO, ul. Dobrowolskiego 6
19 marca - VIII LO, ul. Kartuska 128
20 marca - Gimnazjum nr 31, ul. Leśna Góra 2
21 marca - Gimnazjum nr 32, ul. Prof. Siedleckiego 14
15 kwietnia - Conradinum Szkoły Okrętowe i Ogólnokształcące
Szczecin
24 marca - Zespół Szkół nr 2, ul. Portowa 21
25 marca - III LO, ul. Pomorska 150
26 marca - Zespół Szkół nr 3, ul. Sowińskiego 1
27 marca - Zespół Szkół Łączności, ul. Ku Słońcu 27/30
28 marca - Zespół Szkół nr 4, ul. Kusocińskiego 3
Poznań
31 marca - Zespół Szkół Handlowych, ul. Łozowa 77
1 kwietnia - XIX LO, ul. 28 czerwca 1956 r. 352
2 kwietnia - XX LO, Gimnazjum nr 8; Os. Wichrowe Wzgórza 111
3 kwietnia - XXVII LO, ul. Świt 25
4 kwietnia - XIII LO, Gimnazjum nr 13, Os. Jan III Sobieski
Wrocław
7 kwietnia - VIII LO, ul. Zaporska 71
8 kwietnia - VII LO, ul. Krucza 49
9 kwietnia - Gimnazjum nr 34, ul. Zemska 16
10 kwietnia - Zespół Szkół Zawodowych, ul. Dawida 5/7
11 kwietnia - XVI LO, ul. Kiełczowska 43
Powyższy dobór szkół został dokonany na podstawie danych statystycznych o ilości uczniów, a także podyktowany był względami logistycznymi, które determinowały wymiary mobilnego Laboratorium POP Komunikacji.
Jak zapowiadają organizatorzy w październiku planowany jest drugi etap akcji.
Druga płaszczyzna akcji IDEA POP KOMUNIKACJI to ogłoszony w marcu, ogólnopolski konkurs Możliwe-niemożliwe: komunikacja przyszłości, skierowany do wszystkich uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na terenie całego kraju. Uczniowie stanęli przed próbą, w której mogą wykazać się wyobraźnią i przedsiębiorczością. Ich zadaniem jest przygotowanie pracy pisemnej (od 5-10 stron w formacie A4, standardową czcionką formatu 12 pt.) lub graficznej (rysunek, szkic, kolaż, program komputerowy) na temat wizji komunikacji w przyszłości i przesłanie jej na adres: Urząd Pocztowy Warszawa 119, skrytka pocztowa nr 43, 00-972 Warszawa lub konkurs@idea pl. W konkursie zostaną wyróżnione osoby, które korzystając z aktualnych informacji dotyczących najnowszych technologii komunikacji, będą potrafiły ukształtować spójną i nowatorską wizję rozwoju komunikacji przyszłości. Konkurs będzie trwał do 5 czerwca, zaś jego wyniki zostaną ogłoszone 10 czerwca 2003 roku. Najlepsze prace zostaną wybrane przez specjalnie powołane jury, a ich autorzy nagrodzeni dwutygodniowymi kursami języka angielskiego w Anglii, komputerami multimedialnymi, komputerowymi programami do nauki języka angielskiego oraz zestawami POP. Nie jest przewidywany obecnie II etap tego konkursu.
Komentarze / 19
Dodaj komentarz-
spiro pisze: 2003-04-14 14:59chwalipiectwo ;) ale dobre i to :)0
-
szymon_ pisze: 2003-04-14 15:04wiadac IDEA dba o swoich mlodszych odbiorcow i to jest godne uwagi swoja droga niezle musi ich to tez kosztowac...;)0
-
Ratman_zakochany pisze: 2003-04-14 15:10Nie ma co same największe miasta obskoczą... a na takie zadupia jaja Łódź czy Warszawa nawet nie spojrzą ;-)0
-
Ratman_zakochany pisze: 2003-04-14 15:11yyy mialo byc "jak łódz.... sorry za literowke..0
-
Gr33nY pisze: 2003-04-14 15:48Idea szuka wszedzie klientow z jednej strony dobrze a z drugiej pozwala jej na to finansowanie przez grupe TPSA takich pieniedzy nie maja inni operatorzy.0
-
Krissvette pisze: 2003-04-14 16:43Najbardziej jest wejść do kieszeni tych najmłodszych i to jest główny cel tej akcji.0
-
Krissvette pisze: 2003-04-14 16:44Najprościej jest wejśc do kieszeni najmłodszych, sory.0
-
smichal pisze: 2003-04-14 19:18ale przy okazji mlodzi sie czegos naucza:)0
-
nik pisze: 2003-04-14 22:05JUZ POPAKI PLACZA I SIKAJA W MAJTKI - POZDRAWIAM WSZYSTKICH POPOW0
-
nik pisze: 2003-04-14 22:06POPAK ta nazwa mnie dobija a was??0
-
LoRD pisze: 2003-04-14 22:08i znowu nie ma warszawy ! skq !0
-
korek pisze: 2003-04-15 19:00idea jest najlepsza! Warszawa nich da innym a nie wszytko by tylko chciała niech raz straci!!!!!!!!0
-
khalon pisze: 2003-04-15 20:17Fajnie, że Idea dba o swoich młodszych klientów...0
-
Ricki pisze: 2003-04-15 22:13Lepiej by sie za poprawe łączności lub jej brak wzięli. Hihi0
-
Ratman_zakochany pisze: 2003-04-16 12:47Nik: ja mam juz jej dosyc. Cale szczescie ze nie ma np. Simplusiakow albow taktakierow ;-)0
-
adrianos pisze: 2003-04-19 14:59Idea THE BEST0
-
ghostdog pisze: 2003-04-19 22:13Nonono calkiem to ciekawe.Bardzo podoba mi sie polityka idei!Oby tak dalej!0
-
ghostdog pisze: 2003-04-19 22:14Moze drugi etap pomysli o Krakowie i moim liceum!0
-
ghostdog pisze: 2003-04-19 22:16Krissvette ja sie nei zgodze!To jest poprostu propagowanie multimediow i telekomunikacji!0