Agencja reklamowa obsługująca PTC przestaje istnieć

Drukuj

Jedna z najbardziej znanych międzynarodowych agencji reklamowych istniejąca od 96 lat D'Arcy przestanie niedługo istnieć. W Polsce agencja obsługuje m.in. marki Era Moja i Era Tak Tak, a nie wiadomo jeszcze co stanie się z jej polskimi klientami.

Koniec działania D'Arcy Masius Benton & Bowles to efekt przejęcia tej agencji przez spółkę Publicis Groupe. Kilka tygodni temu Publicis przejęło za 2,2 mld euro chicagowską Bcom3 Group, spółkę matkę D'Arcy. W wyniku fuzji powstał czwarty co do wielkości koncern reklamowy na świecie. Do Publicis Groupe należą dziś tak znane agencje jak Publicis, Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Likwidacja D'Arcy i przekazanie jej klientów spółkom Publicisa ma pomóc zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów dolarów. Większość klientów agencji trafi najprawdopodobniej pod skrzydła poszczególnych spółek grupy Publicisa. Obsługiwane przez D'Arcy marki koncernu General Motors, takie jak Pontiac i Cadillac trafią najprawdopodobniej do Leo Burnett.

Decyzja, co do przyszłości oddziałów D'Arcy, w tym polskiego ma zapaść w środę lub w czwartek. - Czekamy na ostateczne informacje, ale mogę zapewnić, że klienci D'Arcy pozostaną w grupie Publicisa - powiedział Marek Gargała dyrektor generalny Publicisa na Polskę.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz