60 procent Polaków nie wyda na smartwatch więcej niż 900 zł

Drukuj
Polacy pokochali smartwatche! Badanie Huawei pokazało, że wybierają je dziś częściej niż klasyczne zegarki
Polacy pokochali smartwatche! Badanie Huawei pokazało, że wybierają je dziś częściej niż klasyczne zegarki

Według badania przeprowadzonego na zlecenie polskiego oddziału Huawei, 27% Polaków regularnie korzysta z smartwatchy, 16% zegarków klasycznych z tarczą i wskazówkami, a 6% zegarków elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem. Dodatkowo, 6% badanych posiada co najmniej dwa różne zegarki, które użytkuje zamiennie, a 45% osób w ogóle nie nosi zegarka.

Spośród użytkowników zegarków, 48% wybiera wyłącznie inteligentne zegarki, a 9% korzysta z nich zamiennie z klasycznymi. Przywiązanie do tradycyjnych zegarków z tarczą i wskazówkami deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera modele elektroniczne.

Większość użytkowników smartwatchy nosi je codziennie - 81% badanych deklaruje noszenie ich na nadgarstku każdego dnia. Kilka razy w tygodniu nosi je 10% użytkowników, a w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, 5% z nich.

Najczęściej używanymi funkcjami smartwatchy są: liczenie kroków (80%), mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%), odbieranie powiadomień z telefonu (41%), monitoring snu (36%) oraz tryby sportowe/treningowe (33%). Najpopularniejsze tryby sportowe dotyczą jazdy na rowerze (65%), marszu (60%), biegania (55%), fitness (37%), siłowni (28%) oraz pływania (22%).

Według badania przeprowadzonego na zlecenie polskiego oddziału Huawei, posiadacze smartwatchy wskazali pięć kluczowych cech, które decydują o wyborze zegarka: długi czas pracy baterii - co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu, cenę, obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z wynikiem powyżej 50%), odporność na wodę i kurz, funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%), oraz elegancki wygląd, aby smartwatch pasował na każdą okazję (36%).

Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest gotowa na wydatek do 900 zł. Jednak, istnieje też znaczna grupa osób, która jest skłonna wydać nieco więcej - do 1200 zł (14%), do 1500 zł (12%) i do 2000 zł (9%). Zegarki klasy premium, kosztujące powyżej 2000 zł, cieszą się zainteresowaniem tylko 5% badanych.

52% Polaków rozważa zakup inteligentnego zegarka, a wśród zainteresowanych kupnem, 5 kluczowych cech, które są dla nich ważne, to: promocyjna cena (65%), funkcje zdrowotne - monitorujące zdrowie serca, takie jak mierzenie ciśnienia krwi i analiza EKG (51%), wytrzymała bateria działająca min. 7 dni, odporność na wodę i kurz, oraz elegancki wygląd podobny do klasycznych zegarków.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0