12 milionów mieszkańców Polski w zasięgu 5G Plusa - są wyniki za I kw.

Drukuj
12 milionów mieszkańców Polski w zasięgu 5G Plusa - są wyniki za I kw.
12 milionów mieszkańców Polski w zasięgu 5G Plusa - są wyniki za I kw.

Grupa Polsat podsumowuje I kwartał 2021. Przychody Grupy wzrosły do blisko 3 mld zł, wynik EBITDA do ok. 1,1 mld zł, a zysk netto do poziomu 390 mln zł.

Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonii w modelu kontraktowym i przedpłaconym, a blisko 2,1 mln klientów skorzystało z możliwości połączenia usług w programie smartDOM.

Plus zasięgiem swojej sieci 5G objął już 12 milionów mieszkańców Polski. Sieć 5G 2600 TDD Plusa jest obecna w ponad 160 miejscowościach we wszystkich 16 województwach, a łączna liczba stacji bazowych 5G Plusa przekroczyła 1500.

W aktualnej ofercie znajduje się ponad 20 smartfonów i routerów z możliwością obsługi sieci 5G.

Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonii w modelu kontraktowym i przedpłaconym, a blisko 2,1 mln klientów skorzystało z możliwości połączenia usług w programie smartDOM.

Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 65 tys. r/r (3%) do 2,077 mln, a łącznie posiadają oni 6,41 mln usług.

Łącznie Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3,8% r/r. Nastąpił przyrost liczby usług kontraktowych – o 561 tys. (3,8%) r/r do blisko 15,4 mln oraz wzrost liczby usług telefonii komórkowej – o 535 tys. (6,7%) r/r do 8,5 mln, w efekcie skutecznej dosprzedaży usług oraz dbania o satysfakcję klientów,

Liczba usług płatnej telewizji była na poziomie 5 mln, a baza usług Internetu wyniosła ok. 1,8 mln.

Każdy klient posiadał średnio 2,79 usługi z portfolio Grupy – wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta o 5,7% r/r,

Klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 442 PB danych (wzrost o 27% r/r).

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

mln PLN

I kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 987

+4,9%

EBITDA

1 083

+5,5%

Marża EBITDA

36,2%

+0,2 p.p.

Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B

mln PLN

I kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 551

+4%

EBITDA

937

+6%

Marża EBITDA

36,7%

+0,8 p.p.

Wyniki finansowe segmentu mediowego: telewizja i online

mln PLN

I kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

507

+10%

EBITDA

146

-1%

Marża EBITDA

28,8%

-3,1 p.p.

 

Załączniki do pobrania

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0