Mobile Connect w Polsce dopiero za rok - to szybsze logowanie do profilu zaufanego

Drukuj
Profil zaufany z Mobile Connect – jeszcze prostszy dostęp do e-usług
Profil zaufany z Mobile Connect – jeszcze prostszy dostęp do e-usług

Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad dodatkowymi ułatwieniami dla użytkowników profilu zaufanego. Być może wkrótce do zalogowania się do e-usług i podpisu elektronicznych dokumentów zamiast kilku kodów SMS będziemy korzystać z numeru PIN.

To efekt porozumienia oraz T-Mobile Polska, dotyczącego testowania mechanizmu Mobile Connect. Mobile Connect ma służyć jako metoda uwierzytelniania, autoryzacji lub identyfikacji w systemach administracji publicznej. 

Do tej pory w pilotażu uczestniczyło 30 osób - pracownicy Ministerstwa CyfryzacjiCentralnego Ośrodka Informatyki i T-Mobile Polska.

W trakcie testów sprawdzono następujące scenariusze i procesy:

  • uwierzytelnienie na poziomie średnim z użyciem Mobile Connect,
  • zmiana metody autoryzacji z SMS  na Mobile Connect dla potwierdzonego profilu zaufanego,
  • zmiana metody autoryzacji z Mobile Connect na SMS dla potwierdzonego profilu zaufanego,
  • unieważnienie profilu zaufanego przez użytkownika i złożenie nowego wniosku z metodą autoryzacji Mobile Connect,
  • unieważnienie profilu zaufanego przez użytkownika i złożenie nowego wniosku z metodą autoryzacji Mobile Connect potwierdzonego  e-dowodem,
  • logowanie do profilu zaufanego z metodą autoryzacji Mobile Connect.

Pilotaż pozwolił nam realnie przetestować rozwiązania Mobile Connect, zebrać opinie użytkowników, usunąć pojawiające się błędy oraz stworzyć wspólny standard API. Pozwoli to nam na dopracowanie docelowego rozwiązania, które już w 2021 r. planujemy oddać do powszechnego użytku.

Zgodnie z założeniami rozwiązanie ma być dostępne dla abonentów sieci T-Mobile, Orange, Play i Plus.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0