Wydatki reklamowe w branży telekomunikacyjnej - duże wydatki na markę Plus

Drukuj

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej w lipcu 2019 roku.

Raporty IMM nie uwzględniają niestety realnych rabatów i rosnących wydatków na reklamy online.

Branża przeznaczyła ponad 78,1 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych.

Branża telekomunikacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 65,9 mln zł. Na reklamy radiowe wydano 11,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 696,7 tys. zł.

W lipcu największe budżety reklamowe branży telekomunikacyjnej lokowane były w poniedziałki i środy – wyniosły w sumie prawie 27 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 8,5 mln zł.

W lipcu Plus wydał największe kwoty na reklamy – prawie 34,3 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się T-Mobile (15 mln zł), Play (10,9 mln zł), Cyfrowy Polsat (8,4 mln zł) oraz Orange (7,2 mln zł).

W lipcu 2019 roku najwyższe budżety w branży telekomunikacyjnej zostały przeznaczone na reklamy oferty na kartę (29 proc.) oraz oferty na abonament (24 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. Oferty łączonej (TV, Internet, telefon oraz sieci komórkowych.

W lipcu 91 proc. budżetu reklamowego branży telekomunikacyjnej (71,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych.

9 proc. wszystkich wydatków (ok. 6,7 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0