Plus nadal ma największe wydatki cennikowe na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów we wrześniu 2018 roku.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki we wrześniu wyniosły 35 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (25 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (12 proc.) i motoryzacja (12 proc.).
We wrześniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 396 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest zbliżona do wydatków branży farmaceutycznej – nieco ponad 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 396,4 mln zł | 330,9 mln zł | 135,2 mln zł | 133,7 mln zł | 135,3 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna we wrześniu na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 764 tys.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
We wrześniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 38 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość wrześniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (23 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), oferty na kartę i telewizja cyfrowa.
Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:
- Grupa Cyfrowego Polsatu od kilku miesięcy wydaje najwięcej na reklamę
- Grupa Cyfrowego Polsatu wydała najwięcej na reklamę w lipcu
- Wydatki reklamowe w czerwcu - Grupa Cyfrowego Polsatu nadal wydaje najwięcej
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę - zapewne głównie w mediach Grupy CP
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę, ale operatorzy nadal tną wydatki
- Plus wydał najwięcej na reklamę w marcu 2018
- Orange liderem wydatków reklamowych w lutym 2018
- IMM twierdzi, że to Plus wydaje najwięcej na reklamę
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w grudniu 2017 - Orange wydał najwięcej, Play najmniej
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w listopadzie
- PLAY wydaje najmniej na reklamę i zostaje numerem 1