Plus nadal ma największe wydatki cennikowe na reklamę

Drukuj

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów we wrześniu 2018 roku.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki we wrześniu wyniosły 35 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (25 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (12 proc.) i motoryzacja (12 proc.).

We wrześniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 396 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest zbliżona do wydatków branży farmaceutycznej – nieco ponad 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Branża Handel Farmacja Finanse  Telekomunikacja  Motoryzacja 
Koszt 396,4 mln zł 330,9 mln zł 135,2 mln zł 133,7 mln zł 135,3 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna we wrześniu na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 764 tys.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 38 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość wrześniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (23 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0