Plus wydał najwięcej na reklamę w styczniu 2019
Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe polskich operatorów w styczniu 2019 roku.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w styczniu wyniosły 47 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (28 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (7 proc.) i telekomunikacja (6 proc.).
W styczniu wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 409 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 170 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
Branża | Koszt |
Farmacja | 409,4 mln zł |
Handel | 241,6 mln zł |
Motoryzacja | 106 mln zł |
Finanse | 61,7 mln zł |
Telekomunikacja | 52,3 mln zł |
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 60 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, gdzie np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Z kolei branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 mln zł.
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W styczniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 12 mln zł i wyprzedził Play, T-Mobile, Orange oraz NJU Mobile.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość styczniowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (47 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), Telewizja cyfrowa oraz sieci komórkowe – oferta internetowa.
Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:
- Grupa Cyfrowego Polsatu wydaje na reklamę najwięcej, ale głównie w swoich mediach
- Plus nadal ma największe wydatki cennikowe na reklamę
- Grupa Cyfrowego Polsatu od kilku miesięcy wydaje najwięcej na reklamę
- Grupa Cyfrowego Polsatu wydała najwięcej na reklamę w lipcu
- Wydatki reklamowe w czerwcu - Grupa Cyfrowego Polsatu nadal wydaje najwięcej
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę - zapewne głównie w mediach Grupy CP
- Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę, ale operatorzy nadal tną wydatki
- Plus wydał najwięcej na reklamę w marcu 2018
- Orange liderem wydatków reklamowych w lutym 2018
- IMM twierdzi, że to Plus wydaje najwięcej na reklamę
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w grudniu 2017 - Orange wydał najwięcej, Play najmniej
- Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w listopadzie
- PLAY wydaje najmniej na reklamę i zostaje numerem 1