Operatorzy stracili miliony na Roam Like At Home - wzrost transmisji o 74%

Drukuj

UKE opublikowało analizę usługi Roam Like At Home. Analiza nie jest aktualna i dotyczy 2017 i 2018 r.

Po półtora roku obowiązywania zasady Roam Like at Home (RLAH) straty operatorów z tytułu świadczenia detalicznych usług roamingu w EOG przestały rosnąć.

W drugiej połowie 2018 roku łączna strata operatorów zmniejszyła się o ok. 11 mln zł. z 307,7 mln zł. odnotowanych w pierwszym roku do 297 mln zł.

UKE twierdzi, że w II połowie 2018 r. przychody z roamingu przewyższyły nieznacznie koszty tej usługi.

Nadal największym składnikiem kosztów operatorów pozostają hurtowe opłaty za niezbilansowany ruch w roamingu.

Największą dynamikę zmian wśród usług w roamingu odnotowano w transmisji danych – wzrost o 74% (lipiec 2018 do lipca 2017) podczas gdy na pozostałych usługach jest to poniżej 10%.

Najpopularniejszym kierunkiem są Niemcy, gdzie Polacy wykonali prawie połowę połączeń głosowych w roamingu.

Analiza UKE Roam Like at Home stan na 31 grudnia 2018 r.

Załączniki do pobrania

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0