Opłata licencyjna za markę Orange będzie wynosić 1,6% przychodów
Zarząd Orange Polska poinformował, że 20 października 2020 r. została pozytywnie zaakceptowana przez radę nadzorczą nowa umowa dotycząca używania marki Orange.
Umowa ma obowiązywać w latach 2021-2030.
Umowa została uzgodniona i będzie podpisana pomiędzy Orange Polska i Orange Brand Services Limited przed końcem bieżącego roku.
Obecnie obowiązująca umowa wygasa z końcem 2020 roku.
Opłata licencyjna będzie wynosić 1,6% przychodów ze sprzedaży towarów i usług sprzedawanych pod marką Orange poprzez kanały sprzedaży detalicznej Orange Polska, z wyjątkiem towarów i usług stacjonarnej telefonii głosowej, dla których opłata licencyjna wynosić będzie 0,8%, do momentu gdy udział przychodów z usług konwergentnych w całości skonsolidowanych przychodów Orange Polska przekroczy 21,8%.
Niezależnej oceny Umowy dokonała firma PwC, wydając opinię, że z finansowego punktu widzenia warunki Umowy są godziwe dla Orange Polska. .